pedro643 píše:Bola by škoda keby taký pekný traktor nebol využitý a len nikde zaháľal. Stále je čo vylepšovať hlavne po prečítaní fóra je to nevičerpateľna studňa nápadov a inšpirácie. Vibrácie reduktoru si ako vyriešil ? nejak som to nepostrehol. Na fotkách je vidno že je naklonený trochu dopredu možno klamu fotky ale nebude práve tým že je naklonený a ten jeden kríž čo je medzi reduktorom a nápravou pri zalomení opisuje elipsu a nie kruh.
No právě to jsem ještě nevyřešil. Už jsem konečně pochopil, že pravdu měli ti co mi říkali, že tam chybí jeden křížek. Další chybou je to, že osa hřídele převodovky je maličko skloněná směrem dozadu a osa hřídele reduktoru směrem dopředu, takže obě osy se kříží, přičemž by ideálně měly být rovnoběžné. Reduktor mám zatím napevno a jeho spojení s diferákem jedním kloubem také není ideální. Nejlepší by tam byla řetězová spojka, ale to by zase musel mít reduktor stejný náklon jako diferák a pak bych se dostal s výstupní hřídelí výš než je hřídel z převodovky. ideálním řešením by byla řetězová spojka mezi diferákem a reduktorem a krátký kardan mezi reduktorem a převodovkou (nebo obráceně). Jenže to je spousta soustružnické práce a s tím mám problém protože nemám známého soustružníka. Časem mne to ale stejně nemine.
Zatím je to vyřešené tak, že jsem z pod motoru i reduktoru vyhodil silenbloky a dal tam silonové podložky a natvrdo dotáhl. Zpočátku to při vyšších rychlostech (na čtyřku) dělalo trochu neplechu, ale pak se povolily šrouby vzadu na uchycení motoru a převodovky a teď na čtyřku lehce vibruje motor a je to docela v pohodě. Vím že to není dobré a chci to do budoucna vyřešit ale zatím to bez problémů jezdí a tak to pořád odkládám. Hlavní důvod je ten, že mám koupenu převodovku z M24 s vývodem na čerpadlo a tak bych to chtěl řešit naráz s výměnou převodovky. V tom mi ale brání absence nějakého zdvíhacího zařízení na vyndání motoru a převodovky jehož výrobu taky pořád nějak odkládám. Zatím chci zkusit vrátit motor na silentbloky a vpředu dát nízké a vzadu vyšší čímž bych motor i s převodovkou podélně lehce naklonil nahoru a srovnal alespoň částečně obě osy. Není to ideální řešení ale určitě to zmenší namáhání součástí.