Cestáři-údržba silnic.
Cestáři-údržba silnic.
Toto jsem nikde nenašel.Jak jste spokojeni v zimním období z údržbou silnic?Máte pozitivní či negativní zkušenosti?Co by jste chtěli změnit?Udržují silnice dobře či špatně čeští cestáři silnice?Máte prostor k vyjádření.....
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Cestáři-údržba silnic.
Ahoj. Zajímavé téma. Cestáře jako vždy zaskočí zimní období. Asi mají představu že žijeme v Africe.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Cestáři-údržba silnic.
...na toto téma nejde jednoznačně odpovědět . Každý uživatel to hodnotí ze svého úhlu pohledu . Já najezdím okolo 50 000km za rok po všech cestách i necestách a myslím ,že zimní údržba je dostatečná . Určitě se mnou nebude souhlasit navoněný debilek v audině ,který pořád pospíchá , řidič autobusu , jezdící do vesniček mimo hlavní tahy ,nebo kamioňák táhnoucí přes celou evropu . Nějak moc jsme si zvykli na to ,že silnice musí být za každou cenu holá a suchá...Cestáři jsou taky jenom lidi se svými chybami ,výbavou ...
-
- Příspěvky: 243
- Registrován: sob dub 10, 2010 3:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Cestáři-údržba silnic.
Na to není slov.v zimne se možná trochu snaží ale v létě???. Když je vidím já skrabou jednu kachlu 3dny v 6 lidech.no hrůza.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Je to okres po okresu a kraj po kraji.
-
- Příspěvky: 4578
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Cestáři-údržba silnic.
co silnice,ale firemní dvůr!!!víte co to je za malér,když přijede šéf a zapadne mu při vystupování z mercedesu sníh do polobotky!!nebo když to s ním v autě houpe,jak to je hrbatý!!!to je skažený celý den.nejdřív sem si myslel,že si dělá srandu,ale bral to naprosto vážně.no,ted sem měnil jednu hadici,co fest chcala na bobíku a stroj je zase bojeschopný.....
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: Cestáři-údržba silnic.
No ono ještě záleží jak to vidí i ten člověk který holt sedí za tím volantem a snaží se zprůjezdnit ty zasněžené cesty ono to taky není jen tak jednoduché vyhovět všem aby byla cesta suchá ( jako v létě) mnozí holt to nějak nechápou. Bohužel už cca 4 roky tuhle práci dělám sice jenom ve městě ale ono ze 14t autem se plantat v uličkách kde mnozí řidiči nějak nejsou schopni zaparkovat u obrubníku a ještě se diví že tam nemůžu projet.A kolikrát za hodinu ani nejde vidět že jsem tam vůbec byl.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Přesně tak, je to v lidech, ale hlavně v těch co na údržbu jen nadávají. Kdysi dávno na začátku 90-tých let jsem dělal uhlíře a rozvážel s matesem uhlí. Jsme v horách často bylo sněhu, že nebylo vidět z kabiny přes mantinely sněhu. Na trase ze šachty k nám do Nejdku jsme měli jízdní řád autobusů a když měl jet autobus, tak jsme na sebe čekali, poněvadž by jsme se na úzkých zasněžených cestách nevyhnuli. Cestáři měli matesy a sypaly škvárou. Když bylo fakt hodně sněhu, tak nasadily T 148 s šípovým pluhem. Minimum lidí jezdilo vlastním autem, většinou všichni autobusem nebo vlakem. Všichni byli rádi, že je prohrnuto a že se může jet. Je zima a to se musí pomalu a opatrně, kdo nemusel nevyjížděl.
S rozvojem automobilové dopravy rostl počet vozidel a pochopitelně i počet neukázněných řidičů. Ovšem neadekvátně rostl, spíše nerostl počet lidí co udržují silnice.
Když jsem skončil s uhlím, přešel jsem k městu a pochopitelně se mi týkala i zimní údržba. Měl jsem traktor nebo auto u baráku a koukal z okna, zda sněží. Pokud nasněžilo, vyjel jsem a udržoval svých 20km tam a zpět dle svého úsudku, jak nejlépe to šlo. Na nákladních vozech - sypačích byl řidič a závozník, který se staral o to, kde a jak sypat, o nakládku posypu, ap. Na přesčasy nikdo nekoukal, jezdilo se od nevidim do nevidim, zkrátka, když bylo třeba. Jak léta postupovala, tak se řidičům prodlužoval rajon, takže dnes je běžné, když jedno vozidlo udržuje 50km i víc v obou směrech, navíc už je řidič sám bez závozníka, takže kromě toho, že vepředu pluhuje radlicí, ještě si sám reguluje a hlídá posyp. Výhoda je, že se přešlo od inertních materiálů k chemickým posypům, takže než vozidlo vyčerpá zásobu posypového materiálu ujede cca 3x až 4x delší trasu než dříve.
Další "vymoženost" je ta, že řidič už si nehlídá sám, zda sněží a je potřeba vyjet, ale tohle za něj dělá dispečer, který sedí ve 20 km vzdáleném městě a řídí se jen informacemi z kamer, hlásičů nebo policie. Dále řidiči jsou státní zaměstnanci a mají omezený počet povolených přesčasových hodin, takže dispečer ho vyšle, až, když je to opravdu nutné. A pak jsou tu dneska tachografy a poviné přestávky, takže ikdyž valí, jak blázen, šofér musí stát a čekat, až si odkroutí pauzu. Na vozidlech jsou většinou dva řidiči, aby se dodržely poviné přestávky na odpočinek.
Takže, když to shrnete, šetří se jako o život, jeden člověk má na starost cca 100km silnic a vyjíždí, až když za něj někdo rozhodne. A když cestou narazí na úvízlé auto, kamion, kolonu, tak se jim snaží pomoct a to ho zase zdrží. Prostě nemůže být hned a všude.
Když je zima, tak je zima a musím s tím počítat, mám dobrý zimní gumy, v kufru malou lopatu a pytlík s pískem. Jedu jen, když musím a jedu jen tam, kde jsem si jistý že projedu, vyjedu, mám kde zaparkovat.
Tímto mým elaborátem nechci říct, že silničáři jsou perfektní a nedělají chyby, to vůbec ne, jsou to jen lidi a jsou omylní. Ovšem je jich málo, kdežto neukázněných řidičů, kteří si myslí, že v zimě to jde jezdit, jak v létě je rok od roku víc a blbějších.
P.S. v mnoha regionech jsou na údržbu, jak zimní, tak letní najímány externí firmy, které s touto činností nemají vůbec nic společného a nic o ní nevědí, viz ta křivě nalajnovaná silnice, co jsme tu probírali v létě. Ale to je na jinej topic, o tom mi nerozhodujem, ani to neovlivníme, čí známej dostane, jakou zakázku za kolik milionů, či miliard.
S rozvojem automobilové dopravy rostl počet vozidel a pochopitelně i počet neukázněných řidičů. Ovšem neadekvátně rostl, spíše nerostl počet lidí co udržují silnice.
Když jsem skončil s uhlím, přešel jsem k městu a pochopitelně se mi týkala i zimní údržba. Měl jsem traktor nebo auto u baráku a koukal z okna, zda sněží. Pokud nasněžilo, vyjel jsem a udržoval svých 20km tam a zpět dle svého úsudku, jak nejlépe to šlo. Na nákladních vozech - sypačích byl řidič a závozník, který se staral o to, kde a jak sypat, o nakládku posypu, ap. Na přesčasy nikdo nekoukal, jezdilo se od nevidim do nevidim, zkrátka, když bylo třeba. Jak léta postupovala, tak se řidičům prodlužoval rajon, takže dnes je běžné, když jedno vozidlo udržuje 50km i víc v obou směrech, navíc už je řidič sám bez závozníka, takže kromě toho, že vepředu pluhuje radlicí, ještě si sám reguluje a hlídá posyp. Výhoda je, že se přešlo od inertních materiálů k chemickým posypům, takže než vozidlo vyčerpá zásobu posypového materiálu ujede cca 3x až 4x delší trasu než dříve.
Další "vymoženost" je ta, že řidič už si nehlídá sám, zda sněží a je potřeba vyjet, ale tohle za něj dělá dispečer, který sedí ve 20 km vzdáleném městě a řídí se jen informacemi z kamer, hlásičů nebo policie. Dále řidiči jsou státní zaměstnanci a mají omezený počet povolených přesčasových hodin, takže dispečer ho vyšle, až, když je to opravdu nutné. A pak jsou tu dneska tachografy a poviné přestávky, takže ikdyž valí, jak blázen, šofér musí stát a čekat, až si odkroutí pauzu. Na vozidlech jsou většinou dva řidiči, aby se dodržely poviné přestávky na odpočinek.
Takže, když to shrnete, šetří se jako o život, jeden člověk má na starost cca 100km silnic a vyjíždí, až když za něj někdo rozhodne. A když cestou narazí na úvízlé auto, kamion, kolonu, tak se jim snaží pomoct a to ho zase zdrží. Prostě nemůže být hned a všude.
Když je zima, tak je zima a musím s tím počítat, mám dobrý zimní gumy, v kufru malou lopatu a pytlík s pískem. Jedu jen, když musím a jedu jen tam, kde jsem si jistý že projedu, vyjedu, mám kde zaparkovat.
Tímto mým elaborátem nechci říct, že silničáři jsou perfektní a nedělají chyby, to vůbec ne, jsou to jen lidi a jsou omylní. Ovšem je jich málo, kdežto neukázněných řidičů, kteří si myslí, že v zimě to jde jezdit, jak v létě je rok od roku víc a blbějších.
P.S. v mnoha regionech jsou na údržbu, jak zimní, tak letní najímány externí firmy, které s touto činností nemají vůbec nic společného a nic o ní nevědí, viz ta křivě nalajnovaná silnice, co jsme tu probírali v létě. Ale to je na jinej topic, o tom mi nerozhodujem, ani to neovlivníme, čí známej dostane, jakou zakázku za kolik milionů, či miliard.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Před vámi za volantem klobouk dolů! Horší je to co se mi snažil vysvětlit jeden pán na údržbě silnic a to je centrální dispečink. Klidně umístěný o 70km jinde. Vždyť kolikrát nejde srovnat počasí ve dvou sousedních vesnicích, natož takhel daleko. Takže někde se sype sníh a mrzne a v místě dispečinku nic. No a pak se dispečink diví, že se nedaří stíhat úklid.poldikxx píše:No ono ještě záleží jak to vidí i ten člověk který holt sedí za tím volantem a snaží se zprůjezdnit ty zasněžené cesty ono to taky není jen tak jednoduché vyhovět všem aby byla cesta suchá ( jako v létě) mnozí holt to nějak nechápou. Bohužel už cca 4 roky tuhle práci dělám sice jenom ve městě ale ono ze 14t autem se plantat v uličkách kde mnozí řidiči nějak nejsou schopni zaparkovat u obrubníku a ještě se diví že tam nemůžu projet.A kolikrát za hodinu ani nejde vidět že jsem tam vůbec byl.
- arid
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pát črc 23, 2010 9:35 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cestáři-údržba silnic.
Před cestářama klobouk dolů. Jak onehdá byla ta ledová kalamita, musím je jenom pochválit. Silnice co má na starosti súska čisté. Až mě to šokovalo. Naproti tomu tam, kde se o to stará obec ( Rájec ) hrůza. Teda kromě u nás, posypáno rozsoleno. Rukama. Přesně jak píše Šéďa, pod to se můžu podepsat. Holt dyž někdo vyjede do zimy jenom tak v sáčku a polobotkách ...
http://www.hasici-kunicky.estranky.cz/
Žena je jako kaktus, čím je starší, tím je pichlavejší.
Muž je opakem ženy, čím je starší, tím méně píchá.
Žena je jako kaktus, čím je starší, tím je pichlavejší.
Muž je opakem ženy, čím je starší, tím méně píchá.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Zimní údržba mi přijde naprosto v pohodě, hlavně když je zima jak loni
co mi přijde jako větší tragédie je letní a dlouhodobá údržba silnic
Nechápu proč musí být kolem silnic první třídy tolik suchých stromů který jsou ještě před stokou(imho silnice první třídy => rychlost+provoz => stromy za stokou nebo za svodidlama(když jsou nějaký památný)).
Proč když už se ho rozhodnou porazit tam nechají metr vysoký "pařez" a ten radši natřou bíle a dají před něj patník.
Proč když se v létě udělá výmol v silnice se tam strčí cedule se 70 a výmolama a díra se jde opravovat 15. prosince.
Proč musí být kvůli hromadě štěrku a zaparkovanému na odpočívce na silnici 50tka i o víkendu.
Proč se roští bránící výhledu z křižovatek a do začátek řeže až při nějakým průseru.
Proč se utrhlá krajnice řeší přidáním nového asfaltu, potom znovu asfalt, ještě jednou asfalt a když se to utrhlo i po čtvrté tak konečně přijel bagr a vykopal to dost hluboko a opravil i podloží a tohle trvalo 2roky.
Proč se opraví silnice v jednom okresu a na 1.5km v druhým okresu se dá značka s výmolama. a v tomhle místě by mě zajímalo jak tam vypadá zimní údržba v zimě jsem tam ještě nejel.
co mi přijde jako větší tragédie je letní a dlouhodobá údržba silnic
Nechápu proč musí být kolem silnic první třídy tolik suchých stromů který jsou ještě před stokou(imho silnice první třídy => rychlost+provoz => stromy za stokou nebo za svodidlama(když jsou nějaký památný)).
Proč když už se ho rozhodnou porazit tam nechají metr vysoký "pařez" a ten radši natřou bíle a dají před něj patník.
Proč když se v létě udělá výmol v silnice se tam strčí cedule se 70 a výmolama a díra se jde opravovat 15. prosince.
Proč musí být kvůli hromadě štěrku a zaparkovanému na odpočívce na silnici 50tka i o víkendu.
Proč se roští bránící výhledu z křižovatek a do začátek řeže až při nějakým průseru.
Proč se utrhlá krajnice řeší přidáním nového asfaltu, potom znovu asfalt, ještě jednou asfalt a když se to utrhlo i po čtvrté tak konečně přijel bagr a vykopal to dost hluboko a opravil i podloží a tohle trvalo 2roky.
Proč se opraví silnice v jednom okresu a na 1.5km v druhým okresu se dá značka s výmolama. a v tomhle místě by mě zajímalo jak tam vypadá zimní údržba v zimě jsem tam ještě nejel.
Re: Cestáři-údržba silnic.
No u nás ve městě je to ještě takové že město si týden dopředu dá požadavek kolik aut má držet pohotovost a když náhodou je toho tolik že to nestíhaj a ostatní mají volno a volají s prosíkem zda se nám nechce dojít do práce jelikož to vedení na městě posralo a teď maj bobky jak moc sněží a je to nesjízdné.Při údržbě komunikací nemusíme dodoržovat přestávky můžeme jezdit nonstop ale kolikrát sem rád že ji udělám jelikož člověk je tak utahaný z toho jak musí hledět a dávavt pozor na lidi co mu tam prostě vlezou před tu radlici, nejraději jezdím od 22:00 to je už celkem klid a všichni doma.
Re: Cestáři-údržba silnic.
...jestli Ty nejsi nějak moc náročný. Naše silnice jsou na jedničku... ...problém nastává , když zařadíš dvojku , nebo ještě vyšší převodový stupeň...xxmm píše:Zimní údržba mi přijde naprosto v pohodě, hlavně když je zima jak loni
co mi přijde jako větší tragédie je letní a dlouhodobá údržba silnic
Nechápu proč musí být kolem silnic první třídy tolik suchých stromů který jsou ještě před stokou(imho silnice první třídy => rychlost+provoz => stromy za stokou nebo za svodidlama(když jsou nějaký památný)).
Proč když už se ho rozhodnou porazit tam nechají metr vysoký "pařez" a ten radši natřou bíle a dají před něj patník.
Proč když se v létě udělá výmol v silnice se tam strčí cedule se 70 a výmolama a díra se jde opravovat 15. prosince.
Proč musí být kvůli hromadě štěrku a zaparkovanému na odpočívce na silnici 50tka i o víkendu.
Proč se roští bránící výhledu z křižovatek a do začátek řeže až při nějakým průseru.
Proč se utrhlá krajnice řeší přidáním nového asfaltu, potom znovu asfalt, ještě jednou asfalt a když se to utrhlo i po čtvrté tak konečně přijel bagr a vykopal to dost hluboko a opravil i podloží a tohle trvalo 2roky.
Proč se opraví silnice v jednom okresu a na 1.5km v druhým okresu se dá značka s výmolama. a v tomhle místě by mě zajímalo jak tam vypadá zimní údržba v zimě jsem tam ještě nejel.
Re: Cestáři-údržba silnic.
xxmm píše:Zimní údržba mi přijde naprosto v pohodě, hlavně když je zima jak loni
co mi přijde jako větší tragédie je letní a dlouhodobá údržba silnic
Nechápu proč...................
Protože o všem rozhodujou hlavouni, kteří ani nevědí, že ta silnice existuje. Všechno se musí naplánovat výhledově dopředu a na většinu akcí výběrové řízení, posudek, povolení. Okamžitě se řeší jen mimořádný situace. Nefunguje tam selskej rozum, aby ten mistr od cestářů, kterej je přímo z terénu a zná každou zatáčku, si mohl rozhodnout kam a co ty chlapi půjdou dělat.
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Cestáři-údržba silnic.
Ahoj. Rozhodně máš pravdu. Mě by se líbilo kdyby místo namrzlého deště napadl v listopadu sníh a vydržel až do konce března. Cestáři by měli odklizené a zabezpečené hlavní tahy, posipané štěrkem vedlejší silnice. Rok od roku je toho sněhu míň. Mám profesák 30 let.Vladimír2 píše:...na toto téma nejde jednoznačně odpovědět . Každý uživatel to hodnotí ze svého úhlu pohledu . Já najezdím okolo 50 000km za rok po všech cestách i necestách a myslím ,že zimní údržba je dostatečná . Určitě se mnou nebude souhlasit navoněný debilek v audině ,který pořád pospíchá , řidič autobusu , jezdící do vesniček mimo hlavní tahy ,nebo kamioňák táhnoucí přes celou evropu . Nějak moc jsme si zvykli na to ,že silnice musí být za každou cenu holá a suchá...Cestáři jsou taky jenom lidi se svými chybami ,výbavou ...
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander