Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
BMW I3 REX
Toto BMW se vyrábí od roku 2013 a je vyvinuto jako elektromobil - není to přestavba běžného automobilu. Je tam tedy pár věcí jinak. Karoserie je kombinace karbonu a plastu (takový novodobý trabant). Motor je umístěn vzadu - zadní náhon.
Za příplatek je možno mít topení tepelným čerpadlem nebo mít osazen REx Range EXtender, neboli prodlužovač dojezdu. Jedná se přídavný motor který má na sobě generátor a je schopen v případě potřeby během jízdy dobíjet akumulátor vozu. Spouští se automaticky pokud kapacita baterie poklesne pod 6,5% nebo jde spustit manuálně. Baterie však musí mít méně než 75% kapacity a zároveň vozidlo musí být v pohybu rychlejším než 20km/h.
Data k mému vozu:
Rok výroby: 2016
Kapacita akumulátoru: 22kWh
Přístupná kapacita:18,8kWh
Hmotnost:
Výkon motoru: 75kW/125kW nostop/30s
Maximální rychlost: 150km/h - omezeno
Zrychlení: brutální
Pneumatiky:155/70 R19
REX:
Výkon: 28kW
Objem:
Počet válců:2
Objem nádrže: cca 9L
Emise:13g CO2/100km
Toto BMW se vyrábí od roku 2013 a je vyvinuto jako elektromobil - není to přestavba běžného automobilu. Je tam tedy pár věcí jinak. Karoserie je kombinace karbonu a plastu (takový novodobý trabant). Motor je umístěn vzadu - zadní náhon.
Za příplatek je možno mít topení tepelným čerpadlem nebo mít osazen REx Range EXtender, neboli prodlužovač dojezdu. Jedná se přídavný motor který má na sobě generátor a je schopen v případě potřeby během jízdy dobíjet akumulátor vozu. Spouští se automaticky pokud kapacita baterie poklesne pod 6,5% nebo jde spustit manuálně. Baterie však musí mít méně než 75% kapacity a zároveň vozidlo musí být v pohybu rychlejším než 20km/h.
Data k mému vozu:
Rok výroby: 2016
Kapacita akumulátoru: 22kWh
Přístupná kapacita:18,8kWh
Hmotnost:
Výkon motoru: 75kW/125kW nostop/30s
Maximální rychlost: 150km/h - omezeno
Zrychlení: brutální
Pneumatiky:155/70 R19
REX:
Výkon: 28kW
Objem:
Počet válců:2
Objem nádrže: cca 9L
Emise:13g CO2/100km
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
Ať stojí kdekoli dává jasně najevo "jsem jiný"
Okna jsou bezrámová
Víko kufru je skleněné. Světla jsou pod tímto sklem. Celkově to působí neuvěřitelně krásně
To co je mokrým snem každého tuningáře je tady realita. Karbon všude... celá karoserie je z karbonu.
Dveře se otevírají netypicky. Což má své výhody i nevýhody.
Samozřejmě první se vždy musí otevřít přední dveře. Bohužel předtím se člověk na předním sedadle musí odpoutat. Pás je totiž umístěn v zadních dveřích.
Zdání klame. Nejedná se vůbec o malé auto.
Pro snazší nastupování a vystupování jdou přední sedadla sklopit.
Že jde o elektromobil vyvinutý od základu jde poznat i podle toho, že uprostřed vozu není žádný tunel.
I řadící "páka" se přesunula na volant a značně změnila vzhled.
Pohled ze sedadla řidiče. Všude je spousty místa. Super výhled. Displeje neruší ani ve tmě.
Gumy jsou prostě "žiletky".
Zadní kufr je celkem prostorný - vlezou se v klidu dvě basy piva plus nákup
Přední kufr je spíše taková schránka. Nicméně potěší neboť zde je lékarníčka, trojúhelník, kompresor, kabely na nabíjení, dá se zde dát kanystr atd. Zadní kufr tedy máte celý jen pro sebe.
Okna jsou bezrámová
Víko kufru je skleněné. Světla jsou pod tímto sklem. Celkově to působí neuvěřitelně krásně
To co je mokrým snem každého tuningáře je tady realita. Karbon všude... celá karoserie je z karbonu.
Dveře se otevírají netypicky. Což má své výhody i nevýhody.
Samozřejmě první se vždy musí otevřít přední dveře. Bohužel předtím se člověk na předním sedadle musí odpoutat. Pás je totiž umístěn v zadních dveřích.
Zdání klame. Nejedná se vůbec o malé auto.
Pro snazší nastupování a vystupování jdou přední sedadla sklopit.
Že jde o elektromobil vyvinutý od základu jde poznat i podle toho, že uprostřed vozu není žádný tunel.
I řadící "páka" se přesunula na volant a značně změnila vzhled.
Pohled ze sedadla řidiče. Všude je spousty místa. Super výhled. Displeje neruší ani ve tmě.
Gumy jsou prostě "žiletky".
Zadní kufr je celkem prostorný - vlezou se v klidu dvě basy piva plus nákup
Přední kufr je spíše taková schránka. Nicméně potěší neboť zde je lékarníčka, trojúhelník, kompresor, kabely na nabíjení, dá se zde dát kanystr atd. Zadní kufr tedy máte celý jen pro sebe.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze 2
Autíčko (BMW I3 REX 60Ah) jsem si zapůjčil opět ve firmě Protech v Praze.
11:23 odjezd z Prahy směr Mc Donald Loket
ujeto 72km - průměrná rychlost 96km/h
12:08 - 12:52 - hamburger + DC nabíjení (zjištěno, že nad 80% baterie nabíjení DC nemá smysl)
12:52 - 13:34 jízda směr MOL na 144km D1
ujeto 78,8km - průměrná rychlost 110km/h
Zjištěn, že nabíjení je možné pouze s obsluhou. Obsluhu jsem nahnal aby mi po pár minutách marného snažení u stojanu řekla, že to prostě nefunguje a mohou mi nabídnout pouze pomalé nabíjení, kterým pohrdám
Jízda směr Truckpark Ostrovačice - přiznávám zde jsem si pomohl REXem
ujeto 33,9km - průměrná rychlost 107km/h
14:05 - 14:36 nabíjení DC - vyhodnocuji, že z cca 20% na 80% je půl hoďky optimální.
Jízda směr OC Haná Olomouc
ujeto 91,5km - průměrná rychlost 98km/h - velice slušné na to že jsem vyjížděl z 80% baterky a dojel bez pomoci REX
15:31 - 16:22 - DC nabíjení + šli jsme se najíst
Jízda směr Klimkovice. Původně jsem chtěl jet domů, ale naháněl jsem se s pár auty a nějak se mi to vybilo dřív než jsem chtěl.
ujeto 82,2km - průměrná rychlost 112km/h
Pak nabíjení asi 10minut a jízda domů.
Jízda oproti Fiátku byla v klidu téměř pořád v levém pruhu. Bez stresu z nedojetí. Nabíjení 50kW je neuvěřitelné - tím u mě pomalé nabíjení naprosto spadlo z lopaty. Až bude chvíle napíši další poznatky.
11:23 odjezd z Prahy směr Mc Donald Loket
ujeto 72km - průměrná rychlost 96km/h
12:08 - 12:52 - hamburger + DC nabíjení (zjištěno, že nad 80% baterie nabíjení DC nemá smysl)
12:52 - 13:34 jízda směr MOL na 144km D1
ujeto 78,8km - průměrná rychlost 110km/h
Zjištěn, že nabíjení je možné pouze s obsluhou. Obsluhu jsem nahnal aby mi po pár minutách marného snažení u stojanu řekla, že to prostě nefunguje a mohou mi nabídnout pouze pomalé nabíjení, kterým pohrdám
Jízda směr Truckpark Ostrovačice - přiznávám zde jsem si pomohl REXem
ujeto 33,9km - průměrná rychlost 107km/h
14:05 - 14:36 nabíjení DC - vyhodnocuji, že z cca 20% na 80% je půl hoďky optimální.
Jízda směr OC Haná Olomouc
ujeto 91,5km - průměrná rychlost 98km/h - velice slušné na to že jsem vyjížděl z 80% baterky a dojel bez pomoci REX
15:31 - 16:22 - DC nabíjení + šli jsme se najíst
Jízda směr Klimkovice. Původně jsem chtěl jet domů, ale naháněl jsem se s pár auty a nějak se mi to vybilo dřív než jsem chtěl.
ujeto 82,2km - průměrná rychlost 112km/h
Pak nabíjení asi 10minut a jízda domů.
Jízda oproti Fiátku byla v klidu téměř pořád v levém pruhu. Bez stresu z nedojetí. Nabíjení 50kW je neuvěřitelné - tím u mě pomalé nabíjení naprosto spadlo z lopaty. Až bude chvíle napíši další poznatky.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Rex je co?
Naposledy upravil(a) rezis dne čtv bře 12, 2020 6:40 pm, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Promiň nechtíc jsem to smazal, snad jsem myšlenku zachoval :-(
Důvod: Promiň nechtíc jsem to smazal, snad jsem myšlenku zachoval :-(
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
To je velmi důležitá poznámka. Je to prodlužovač dojezdu. Tedy v autě je osazen dvouválcový spalovací motor 28kW který má svou 9-ti litrovou nádrž a má na sobě generátor. V nouzi ho jde nastartovat a jet na kombinaci elektřina/benzín. Nejedná se však o hybrid. Jde o nouzovku, která se sama startuje v cca 6,5% baterie a jde na ni jet neustálou rychlostí okolo 80km/h nicméně máš po zmáčknutí plynu pořád dostupných 125kW výkonu hlavního elektromotoru. Tato jednotka jde nastartovat u ručně. A drží pak třeba 20% baterie a když nestíhá tak se ti z baterie odebírá jen rozdílový výkon. Tedy když na jízdu potřebuješ 30kW výkonu tak 28kW jde z REX a 2kW z baterie. Tedy pokud ho nastartuješ brzy jsi schopen jet pořád plnou rychlostí s minimálními úbytky z baterie
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
- Atlan
- Příspěvky: 9530
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
To je prave to jedine rozumne riesenie. Hybrid.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Atlan - ale toto práve nie je hybrid.
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
to je teda pecka ten REX, vlk (ekomagoři EU) se nažere a koza zůstane celá! Maj tento systém i jiný výrobci EV? Nemyslím hybrid.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
Jsou na to připravený servisy? Automechanik asi nemůže hrabat do elektriky bez vyhlášky
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
No je důležitý zase hledat negativa.....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
dá se ten REX použít i při stání ? tj že zaparkuju někde bez dosahu nabíječky a nechám ho brblat aby se nabila baterie a jdu v klidu pryč od auta ?
malej traktorista v malým traktoru
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
obecnej dotaz
pokud auto dojede 100km na elektriku, tak má dle víry EU emise 0. Pak by spalovací motor nemusel mít filtr částic, egr a katalyzátor??
BMW i3 REX má tedy kat a jednu lambda, ale třeba v USA byl/je REX zakázaný. Proč asi?
pokud auto dojede 100km na elektriku, tak má dle víry EU emise 0. Pak by spalovací motor nemusel mít filtr částic, egr a katalyzátor??
BMW i3 REX má tedy kat a jednu lambda, ale třeba v USA byl/je REX zakázaný. Proč asi?
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
To je dobré
Jen asi bych uvítal, kdyby spaloval něco jiného než benzín. Třeba petrolej aby to tam mohlo být třeba půl roku bez problémů s něčím.
Jen asi bych uvítal, kdyby spaloval něco jiného než benzín. Třeba petrolej aby to tam mohlo být třeba půl roku bez problémů s něčím.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
Já bych to pojal tak že je tam prostě výkonná elektrocentrála..... Takže moc neřešili jaké má emise a podobně.
Američané jsou mezkove..... Ti budou nesmyslně kritizovat všechno.... Přitom jejich vozovy park.... Nebudu komentovat.
Taky bych v těchto tématech přestal řešit emise a podobně a spíš bych se zaměřil a hospodárnost a provozovatelnost
Z toho co se tu o tom bmv píše mi vyplívá že je to celkem hbité Auto.....
Resiz..... Ještě otázka ... Půjčujes si to kvůli budoucí koupi nebo si jen tak hraješ..... Každopádně
Američané jsou mezkove..... Ti budou nesmyslně kritizovat všechno.... Přitom jejich vozovy park.... Nebudu komentovat.
Taky bych v těchto tématech přestal řešit emise a podobně a spíš bych se zaměřil a hospodárnost a provozovatelnost
Z toho co se tu o tom bmv píše mi vyplívá že je to celkem hbité Auto.....
Resiz..... Ještě otázka ... Půjčujes si to kvůli budoucí koupi nebo si jen tak hraješ..... Každopádně
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX
Proč tady ještě nepadla pořizovací cena tohoto modelu BMW?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod