Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#106 Nový příspěvek od duchodce »

Tak tohle zrovna o ničem nebylo . Pokud jsem ten konec pochopil i když již měli nová auta s velkým dojezdem ,tak ta auta jsou pořád vhodná jen jako druhé auto pro někoho kdo dojiždí do práce kolem komína svého bydliště. Ovšem cena se rovná dobře vybavené limuzíně ,což nejde dohromady . A velká zlevnění se nedávají očekávat vzhledem k již poměrně masívní velkovýrobě a zřejmých problémům s dobíjením a stoupající ceně elektřiny. Takže už dnes když pominu cenu auta ,tak "plyňák" jede téměř za stejnou cenu za km jako elektr. auto. Co s tím udělají dotace a zdražení normálních aut které si prosadí různí vlivní lobisté co v tom mají prachy je ve hvězdách.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

hobr
Příspěvky: 3866
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#107 Nový příspěvek od hobr »

Řekl bych to jednoduše - "svět se v prdel obrací"... :wc:
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#108 Nový příspěvek od rezis »

peyrak píše: pát úno 26, 2021 5:20 pm ...dnes jsme si dovezli 3 roky starý i3 94Ah ...
Gratulace. Teď už jen vyřešit nabíjení, a jezdit. TA spotřeba je hodně závislá na to kde jezdíš jak i na teplotě okolí. Teď když je teplo dá se i za 12,5kWh/100km. Jinak do telefonu si naistaluj BMW Connected - jdou tam ovládat některé věci.
Jo pozor strašně to žere gumy. Zadní jsou po 5tis km nepoužitelné na další zimu :'(

duchodce: no nadšení - spotřeba vysoká, nabíjecích míst málo, cena za nabíjení vysoká - elektroauta nejsou na dlouhé přesuny, takže výsledek je předem znám. Je to asi jak v -20C zkoušet výhody nafty s manuální převodovkou ve městě. Osobně taky dlouhé přesuny nafta, krátké elektro.

hobr: Nějak nevím proč je to dobře (přijde mi nefér porovnávat auto v jedné disciplíně - to už jsem psal i výše), ale jestli ti to udělalo radost :)

duchodce: To je paradox. Ony totiž ta velká auta s velkýma baterkama stejně moc dál nedojedou. Dokonce s Audi Etron udělali jen 250km po dálnici. Prostě ta auta patří do města ne na přesuny po dálnici. Jo a ještě si tě dovolím opravit... Dnes se i naftou na dálnici dostaneš pod cenu elektromobilu.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

hobr
Příspěvky: 3866
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#109 Nový příspěvek od hobr »

Rezis - celá elektromobilita je o ničem. Elektrická vozítka se hodí jen na vozit balíky na nádraží (a to už tu je x desítek let) 8) . Potom jako "kriplkáry" 8) . Ale jako plnohodnotné auto - to ani náhodou... :tyty:
Naposledy upravil(a) hobr dne pát úno 26, 2021 9:05 pm, celkem upraveno 1 x.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#110 Nový příspěvek od rezis »

Když pojedu Touranem po dálnici tachometrových 150km/h tak si řekne o 6,5l/100km Což při ceně 28Kč/l je 1.82Kč/km
Když pojedu BMW i3 130km/h tak si řekne tak o 25kWh/100km + nějaké ztráty při rychlonabíjení, tedy cca 27kWh/100km při ceně u Eon 6,90Kč/kWh 1,86Kč/km
A to jsem u Eonu registrovaný, pojedu pomaleji, musím nabíjet a mnohem menším autem. U ČEZU bych jel o něco levněji. Naopak nabíjet u MOL tak to raději nepočítám.
Ale hoď mě na pojíždění do města a karta se obrátí. Dneska jsem přijel za 12,5kWh a to jsem popojížděl po Ostravě po křižovatkách. Naprosto pohodlně, v klidu jedním pedálem.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

duchodce
Příspěvky: 4451
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#111 Nový příspěvek od duchodce »

U mě "ropák" není auto. :smich: Když je to studené v těch mrazech tak to smrdělo :vysmech: ,když to dojedeš na silnici tak se z toho najednou vyvalí oblaka kouře :cert: a když s tím přijedeš do servisu tak se pod 10 000 nedostaneš.. :pistol: :zapomel:
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#112 Nový příspěvek od rezis »

hobr píše: pát úno 26, 2021 9:00 pm Rezis - celá elektromobilita je o ničem. Elektrická vozítka se hodí vozit balíky na nádraží. A za tu cenu - nic pro obyčejného člověka... :321:
Že ti nedává smysl neznamená, že nedává smysl druhým. Já ti ji nenutím. A osobně jako jediné auto taky ne. Ale jako druhé, vlastně první auto do rodiny když dojíždím 30km do práce a z práce. Nepřekonatelné.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#113 Nový příspěvek od rezis »

duchodce píše: pát úno 26, 2021 9:02 pm U mě "ropák" není auto. :smich: Když je to studené v těch mrazech tak to smrdělo :vysmech: ,když to dojedeš na silnici tak se z toho najednou vyvalí oblaka kouře :cert: a když s tím přijedeš do servisu tak se pod 10 000 nedostaneš.. :pistol: :zapomel:
Ty cenovky už jsou dnes relativní a nejsou už moc rozdíly benzín/nafta. Jednoduchým benzínům už taky odzvonilo stejně jako pořádným motorům :-( Sám jsem vlastnil dvě TSi a naštěstí nemám sebevražedné sklony jinak :pistol:
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

hobr
Příspěvky: 3866
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#114 Nový příspěvek od hobr »

"Kopeš" za elektriku a máš v avataru gas. Tak jak to s Tebou je? :hm:
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#115 Nový příspěvek od rezis »

Skutečnost?
Touran 2.0TDi - trasy nad 100km v jeden směr, s vozíkem, dálnice, velké náklady.
BMW i3s - do práce, k zákazníkům, každodenní pojížděčky po městě.

Předtím jsem měl Golfa TSi - s luxusně se rozpadajícím rozvodem, a pak Tourana CNG který tak nějak ztratil tlaky ve válcích což prý dle servisu není závada, ale vlastnost. Od té doby mi tam zůstalo Gas Auto. Jako to CNG bylo fajn. Jelo to relativně levně, potichu, topilo a hlavně se to chovalo jako benzínový motor.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

andre.marek
Příspěvky: 658
Registrován: stř črc 05, 2017 8:24 am
Bydliště: Nový Jičín

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#116 Nový příspěvek od andre.marek »

Já jezdím do práce 10 km. Kdyby malé elektro auto stálo rozumně, už ho mám doma. Na krátké jízdy asi nic lepšího není. Jenom nechápu proč za to pořád chcou ty neskutečné cifry...
A to jsem zastánce velkých motorů, nejmenší co mám je 2.7 diesel v pracovním Terranu :smich:

Uživatelský avatar
Cobrow
Příspěvky: 3511
Registrován: ned úno 13, 2011 8:50 pm
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#117 Nový příspěvek od Cobrow »

Osobně jsem taky příznivec velkých kubatur.... moje první auto s velkým obdahem bylo Terrano 3,3 V6 - poslední JGCh 5,8 Hemi.
Holt obsah NIČÍM nenahradíš...

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#118 Nový příspěvek od RoKur »

Jo velká kubatura je dobrá, pokud nemusíš za své řešit PHM, gumy ...,

Chlapi zkuste si prostě přiznat, že do městského provozu, nebo na pravidelné cestování kolem komína jsou ty autička na baterky prostě lepší.
Jedině co je na hlavu, je cena za takové autičko.
Nicméně dnešní Scala obsah do 1 litru (bývala fabia) začíná na ceně těsně pod 400k. V nedávné době, ještě před elektro šílenstvím za to byla octávka už s nějakou výbavou.
Někteří z nás na to poukazovali, že cena fosilů půjde nahoru, aby se srovnala cena aut na baterky,
Minulý týden ukazovali v TV Hyundai IONIQ Electric za cenu 1,3 mega (v základu 900 kilo)
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
Cobrow
Příspěvky: 3511
Registrován: ned úno 13, 2011 8:50 pm
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#119 Nový příspěvek od Cobrow »

Z druhého pohledu alternativním pohonům fandím, líbí se mi, pravdou je že výkonově a účinnostně jsou úplně jinde. Ale já nejsem presvědčen, když vezmu v úvahu celý proces výroby a těžby, o významné ekologičnosti elekromobilů oproti klasice.
Myslím si, že současná vývojová větev elektromobilů tak jak je teď nastavena, nemá budoucnost.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#120 Nový příspěvek od Atlan »

Ved to eauta su drahe, a elektrina este pojde hore.
Kto na to ma kupi si to teraz, kym je este lacne nabijanie. Nabratnost nikdy....

Keby som na to mal tak si kupim. Ale koli rodine sme isli do noveho kombika, este kym boli normalne ceny. A pri stavbe domu a covide proste na pansku zabavku nemam.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Odpovědět

Zpět na „Putyka“