Jak to? Mam tahouna max 3,5 a vlek celkový též 3,5 - 7t.
Jak je to s řidičákem?
Re: Jak je to s řidičákem?
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jak je to s řidičákem?
A Fizz to se Ti tam víc už nevleze? Třeba kdysi Crafter 5 palet výpalků dovnitř. Na vlek balík plechů. Váhu raději nebudu uvádět. Ale ten Crafter to byl pochoďák. Když se rozjel, tak to ubejvalo. Akorát z Brna do firmy slupnul dost litrů oleje v motoru. A když v létě netopila klimatizace tak se pěkně jelo. Gumky byly nafouklí na 6 atm a ještě se mačkaly. Pamatuju se jednou jsem s vlekem jel a zdálo se mi měkký kola. Aha, asi to někdo málo nafouknul. U benzinky jsem nacouval k tomu kompresoru. Hadice byla dost krátká. Namačkám na kompresoru 5 atm, víc tam nešlo. Nasadím hadici na kolo a nic. Kouknu na kompresor na budík a tam 6 atm. Aha já z kola nafukuju nádobu u kompresoru. No nic, smotal jsem hadici a jel dál.
Re: Jak je to s řidičákem?
Samozřejmě že ne. Vždyť i 16k20 má tak 1850kgne?
Jiak zajímavý info s tahačem do 3,5t, ja mam ecko z roku 12 takže můžu.... Líbí se mi to fest, ještě tak mít co vozit
Jiak zajímavý info s tahačem do 3,5t, ja mam ecko z roku 12 takže můžu.... Líbí se mi to fest, ještě tak mít co vozit
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jak je to s řidičákem?
Jo tak nějak ten Ruskej dubovej soustruh bude mít těch 1850 kg. Dub je těžký dřevo.
To dubové mi připomělo, když soused vezl za feldou na vozíku frézku asi 1600 kg a zastavili ho policajti. Ale kvůli tomu, že on je šporka a vrtkoleno a nesvítil. Přeci si ,,neosvítí ty nové žárovky". A policajt mu domlouval, že by neměl zapominat na ty světla. A druhej mezi tím obcházel to jeho pojízdný neštěstí a povídal mu ,,to na tom vozíku to je ze dřeva že jo"? A soused ano samozřejmě. A ten co mu domlouval mu podal papíry a ,,prosimvás už jeďte ať vás už dneska nepotkáme"! A soused no já jedu jen tadyhle za roh a tam to složím. Tak jo jeďte. No ale on ten roh byl nakonec asi 60 km dlouhej.
To dubové mi připomělo, když soused vezl za feldou na vozíku frézku asi 1600 kg a zastavili ho policajti. Ale kvůli tomu, že on je šporka a vrtkoleno a nesvítil. Přeci si ,,neosvítí ty nové žárovky". A policajt mu domlouval, že by neměl zapominat na ty světla. A druhej mezi tím obcházel to jeho pojízdný neštěstí a povídal mu ,,to na tom vozíku to je ze dřeva že jo"? A soused ano samozřejmě. A ten co mu domlouval mu podal papíry a ,,prosimvás už jeďte ať vás už dneska nepotkáme"! A soused no já jedu jen tadyhle za roh a tam to složím. Tak jo jeďte. No ale on ten roh byl nakonec asi 60 km dlouhej.
Re: Jak je to s řidičákem?
jbb: fizz: na tom něco bude. Já na tom kindrukamionu jezdil 2roky vNL a asi 5x s ním jel do ČR a v Praze mě haltovali. Jen kroutili hlavou čím to na B+E jedu a co mám to mám naložené 9m jachtu na podstavci. Jinak v pohodě,ale to byl rok96-98. A celkovou jsem měl asi10t.
Re: Jak je to s řidičákem?
Tak se omlouvám, teď jsem koukal na starou pracovní smlouvu a byl to rok 2006-08
Re: Jak je to s řidičákem?
Ne, to si nerozumíme. Já myslel "nejde" jako že mi to výš nevyleze, protože moje LandRovery mají maxku (auto) 3t a k tomu je vlek 3,5t, takže celkem 6,5t. Nemyslel jsem "nejde" = je to zakázaný. Samozřejmě, když by to moje auto mělo 3,5t, tak souprava má 7t a jde to.
Ostatně, tehdy mi to na ministerstvu (když jsem tam volal), vysvětlovali tak, že dle norem je max. hmotnost vleku 1,5x hmotnost auta (u auta typu M1G/N1G), ale u vozidel s maximální rychlostí <40 km/h je to dokonce 2,5x násobek. A fakt mi do toho papíru co jsem vozil sebou psali něco ve smyslu, že "vlek může ve specifických případech mít hmotnost až 8.750 kg a tažné vozidlo 3.500kg, tedy že hmotnost soupravy kterou jsem oprávněn řídit s oprávněním B+E může být až 12.250kg".
No každopádně ten kinderkamión a za tím návěs na čtyři hemelky a malé ubytko... To by bylo báječný, ale kde na to vzít, že jo? Ona i nová dodávka na dva koně je dneska daleko přes milión, tohle by i použité stálo ty miliony tak tři.
P.S. Jinak ony ty papíry jsou fakt humus a nelogično. Jako na pitomou Ávii bych potřeboval "C", což nemám. Ale když vlezu do třínápravové tatry deklarované jako "traktor", tedy žluté číslo a maximálka 60, za to přípřáhnu třínápravový návěs a vyrazím na silnici, tak to je na moje "T" zcela cajk. Mě se to celé zdá jako pitomost...
Re: Jak je to s řidičákem?
Není traktor jako zemědělský tahač.
Na zemědělský tahač je nutno C.
A mimochodem bavil jsem se z chlapem co měl na zemědělském tahači(rozuměj Tatra 6*6) maximální rychlost 80 km/hod.Takže legálně dálnice bez poplatků není problém.
Na zemědělský tahač je nutno C.
A mimochodem bavil jsem se z chlapem co měl na zemědělském tahači(rozuměj Tatra 6*6) maximální rychlost 80 km/hod.Takže legálně dálnice bez poplatků není problém.
Re: Jak je to s řidičákem?
Tohle už 1.1 2013 neplatí. B+E už 3,5+3,5t. a chybí tam vozidla a jejich soupravy do 40km. Ty jsou prý nahrazený zmiňovaným T , právě kvůli kategorii agro tahač.
Re: Jak je to s řidičákem?
to že SS nemusí mýto bych moc nerozviřoval, nějakej šmejd z 5tikoalice si toho všimne a zarazej vám to.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Jak je to s řidičákem?
No, jak jsem psal. Ten kdo si dělá nový řidičák, tak to má teď do 3,5+3,5. Ale kdo to stihl do roku 2013, tak to má jinak. To je základní princip práva, že Ti to dodatečně už neseberou. Například když by teď naši drazí poslanci vymysleli, že "B" omezí do 2,5t a mezi 2,5 a 3,5t bude nějaké "B-heavy", tak to neznamená, že já budu muset znova do autoškoly, abych mohl řídit svoje LR. Prostě mně by do řidičáku to B-heavy zapsali automaticky, protože jsem si původní Bčko dělal v době, kdy něco takového neexistovalo. Ale každému, kdo by dělal nové papíry, tak už by je musel dělat na to zvlášť. Je to jen blbý příklad, ale takhle právo funguje.
Proto moje B+E je jiné, než to nové. Kdysi to tak bylo myslím v SRN - tam byl nějaký řidičák v základu do 6t, takže když se to měnilo, tak ti lidé dostávali B a k tomu nějaké omezené C. A podobně tak to měl spolužák z gymplu, který si dělal na střední řidičák na škole v USA. Ten předložil americký (který je prý v USA do 12t v tom základním provedení, tedy naše obyčejné "B") a tady mu to vyměnili za B a C (snad dokonce bez jakéhokoliv omezení) a prý mu nabízeli i D, když by šel na testy. Na což se vykašlal, neb usoudil, že lidi z naší středoškolské instituce se živit řízením autobusu nebudou (v čemž měl nesporně pravdu)
Re: Jak je to s řidičákem?
Jinak to rozhodné datum změny je 19.1.2013. Takže to co píšu platí pro řp BE získané před tímto datem, kdyby těch pár dní bylo pro někoho rozhodujících
Re: Jak je to s řidičákem?
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jak je to s řidičákem?
Takže chcete říct že: když mám B+E z roku 96 tak platí - nad 40km /8250kg a když do 40km / 12500kg? A nové omezení z 2013 se na mě nevztahuje?
Re: Jak je to s řidičákem?
Niečo podobné ako je odkaz z bazoša som tu v Holandsku 2x šoféroval. Z požičovne sme potrebovali malý bager a nemali vozík na autá tak mi ponúkli takúto súpravu. Ford Tranzit z návesom a na ňom bagrik 1,5t. Tu často stretnem takéto malé ťahače z navesmi. Často to používajú záhradkári. Naložia si na to 3-4 kosačky alebo malotraktory na úpravu pozemku.