Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Pavel: noo, celkom sa to dalo, bol to dobrý stroj . Lenže ja som dosť pracoval žeriavom, keď som vojenčil, rozpadla sa republika. A tak ma zastihlo delenie majetku medzi bratmi čechmi a nami...Takže najprv hotovosť pri lietaní, potom vykládka vagónov na stanici. A na toto ten žeriav stavaný nebol mal dosť malé vyloženie, podpery mechanické elektrické dráty blízko
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Ahoj, klucí já tedy s AVčkem nejezdil. Ale vezli mě s AV8 na medvědovi s utrženou přední nápravou. No to byl průser tenkrát. Nakonec to snad dobře dopadlo, já i kolega jsme dostali po 7 ostrejch a on zaplatit generálku přední nápravy. Jak mě přitahli, auto z medvěda dolů AV8 a na kozy a do vedlejší vesnice za předsedou zemědělského družstva a on nám dal svolení že jsme si v kopřivách u nich za skladovákem mohli vymontovat třmeny přední nápravy na V3S. Protože to ve skladě jako náhradní díl nebylo. Nikdo nepřemýšlel, že by se to kdy mohlo pokazit. Vymontovat do kasáren, namontovat a nevečer jsme to projížděli po autoparku. Sice jsme ještě museli vymordovat asi v 6 lidech nápravu ze skladu z regálu ( automobilní náčelník zakázal použít tu urvanou a musela se tam namontovat jiná ze skladu ) protože paleťák byl zamčenej ve skládku a náčelník co měl klíče byl už někde kdesi mimo kasárna. Tak prej vyneste to ručně. Pak venku už to vzala AV8 na hák a dovezla k opravovanýmu autu.
Tak já s AVčkem nejezdil, ale jsem se s ním svez a ještě na medvědovi! Sice to koštnulo 7 ostrejch, ale bylo to zajíémavé!
Tak já s AVčkem nejezdil, ale jsem se s ním svez a ještě na medvědovi! Sice to koštnulo 7 ostrejch, ale bylo to zajíémavé!
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Ursus 73. To co pises mi je zname a suhlasim. AV-15ka nebola na take tie "stavebne" veci stavana. Bola jednoducho vyprostovak. Robilo sa to tušim v Košiciach. Ked to bolo komplet vybavene tak parada. Ta elektrika tam kus bola aj navyse. Mala myslim aj mikrozdvyh. Obcas sa u nas pouziavala na manipulaciu s raketami bola dost presna. Otec spomilan ze u nas v druzstve sme mali AV-8 vyprostovak na T138 podvozku. Ten vozik na prepravu techniky este pamätam aj ja ked som tam nastupil.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
V Kutnej Hoře ten AV 8 byl. Když jsem byl mazák tak kluk co s ním jezdil -byl to synovec Vlada Dzurily dojel s ním z Jihlavy s pokaženým servem. Na rukou měl puchýře a dostal za to opušťák.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
v 95 roku sem chtel koupit 813 vyprostovak, tenkrat vytahnout a odtahnout kamac byl problem, tak sem to chtel vyuzit. Loprajz mi chtel prodat za mega, takou mrdku zubozelou ze doni mega bych musel jeste pustit a pak stoho seslo
Traktůreček Gery: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=79710
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Ahoj,
U útvaru co jsem byl na vojně říkal řidič AV 15 že s AV 15 vytáhne zapadnutej tank a ještě říkal že AV 15 váží 33 tun.
U útvaru co jsem byl na vojně říkal řidič AV 15 že s AV 15 vytáhne zapadnutej tank a ještě říkal že AV 15 váží 33 tun.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Zapadlý tank je dost široký pojem. Viděl jsem zapadlý tank v bažině tak, že ho ani 2 vyprošťováky nevytáhli. Avčka byly určené puze k vyprošťování a kdo s tím zkusil klasicky jeřábovat, byl nešťastnej jak šafářův dvoreček. Na vytažení auta ze škarpy dobrý ale když to člověk rozbalil, bylo to vratký a pár jich taky lehlo.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Pohotovostna hmotnost bola tusim 30600kg. Zabrat vedela to je pravda ale viac zakopanu techniku musela navijat cez predok a radlicov sa zaorat.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Já jsem v Liberci držel akorát pohotovostní službyna AV 8 a tak jsem sní jel jen parkrát, jelikož AV 8 byla na 138čce a tak toho měla plný kecky sama se sebou, a tak když šlo jen o odtah, tak jsem tahal se svoji 148čkou sklápěčkou, a stou jsem se nacestoval a odtahal aut moc. Takový nejdelší odtah byl 110km v zimě když mrzlo jako blázen a ten řidič té tažené PV3S štábák po příjezdu kasáren doslova zvonil a okamžitě byl hospitalizován na marodce. Bylo mi ho líto, ale o přepravě rozhodoval Náčelník určený pro přepravu a ten mezizastávku nedovolil. taková holt byla doba (1978)
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Ahoj Jirko,
Byl rozdíl v síle motoru mezi Tatrou 138 a Tatrou 148 ?
Byl rozdíl v síle motoru mezi Tatrou 138 a Tatrou 148 ?
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Jirko to máš pravdu s tou AV8. Ta byla asi těžká či co. Vždycky když s ní jeli tak to nechával dole u TOPky chvíli brblat než vyřídil rozkaz a papírování a potom jel odzdola od TOPky nahoru k dozorčímu parku a to jel jak šnek. A když vyjel z kasáren, nahoru od brány k hlavní silnici kopec tam jel taky sotva. Ale zase když mě táhnul tak jsem byl jen v kabině a koukal se po okolí. Na medvědovi jsem nemusal nic ovládat a tak jsem se kochal.
Jinak když ve vejdě nešel motor tak to musel ten maník bejt zmrzlej jak rampouch! Já jsem si udělal ještě spolu s kamarádem u dvou provozek vejtřasek přídavnej ventylátor ze Zila. Byl to celkem mazec to tam dostat. Ale jak vyusťovalo to jako topení do kabiny, byla taková manžeta gumová. Ta se vyhodila a položil se sáním ten vantylátor na vyvod z toho krytování výfukového potrubí. Ten motorek vyšel strčit do kabiny do toho prostoru co předtím šel manžetou teplej vzduch. Tam byl právě ten kámen úrazu, musela se přizvednout kabina, aby se to tam dalo nastrčit. To trvalo nejdýl. Potom se to elektricky zapojilo na vypinač. Nevím to už určitě, ale mělo to možná dva běhy. Potom se nasadily ty panceřový hadice do turbinky do otvorů a jedna se strčila k řidičovi a druhá ke spolujezdci. Ale to by jsem nikdy nevěřil, jak to topilo. Když jsme jezdili kondyčky a to bylo docela pořát tak v zimě ke mě zástupce a ke kámošoci velietl. Už věděli že tam se ohřejí. Normálně se jezdilo třeba 100 km okruh. A než se to seřadilo a poskládalo a rozjelo měl jsem už jen košily na sobě. Všechny zimní doplňky dole. Teplonko jak v osobáku. A potom po cestě nádhera. Ta úprava stála za to.
Jinak když ve vejdě nešel motor tak to musel ten maník bejt zmrzlej jak rampouch! Já jsem si udělal ještě spolu s kamarádem u dvou provozek vejtřasek přídavnej ventylátor ze Zila. Byl to celkem mazec to tam dostat. Ale jak vyusťovalo to jako topení do kabiny, byla taková manžeta gumová. Ta se vyhodila a položil se sáním ten vantylátor na vyvod z toho krytování výfukového potrubí. Ten motorek vyšel strčit do kabiny do toho prostoru co předtím šel manžetou teplej vzduch. Tam byl právě ten kámen úrazu, musela se přizvednout kabina, aby se to tam dalo nastrčit. To trvalo nejdýl. Potom se to elektricky zapojilo na vypinač. Nevím to už určitě, ale mělo to možná dva běhy. Potom se nasadily ty panceřový hadice do turbinky do otvorů a jedna se strčila k řidičovi a druhá ke spolujezdci. Ale to by jsem nikdy nevěřil, jak to topilo. Když jsme jezdili kondyčky a to bylo docela pořát tak v zimě ke mě zástupce a ke kámošoci velietl. Už věděli že tam se ohřejí. Normálně se jezdilo třeba 100 km okruh. A než se to seřadilo a poskládalo a rozjelo měl jsem už jen košily na sobě. Všechny zimní doplňky dole. Teplonko jak v osobáku. A potom po cestě nádhera. Ta úprava stála za to.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
řešil jsem totéž povolením a podložením deklů kusem něčeho co bylo po ruce, úspěch zaručen, sluchátka výhodou
jo - k tématu VÚ 5648 Tábor
jo - k tématu VÚ 5648 Tábor
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
bourači kde to v Táboře bylo? Já byl dole na Píseckém rozcestí 8046 na KŘK. rok 1991 a pak 92 jsem tam jezdil do kuchyně pro jídlo. Vyklízeli jsme kasárna na Tabačce na Husově náměstí.
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
pár metrů od tebe směr Písek, (naproti velitelství ZVO), taky o pár let dřív než ty - za hlubokýho totáče
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Když mě brali za vojáčka ..........a kam
Docela znatelnej. obzvlášt u AV8, ta byla sama o sobě těžká jako sviňalapav píše:Ahoj Jirko,
Byl rozdíl v síle motoru mezi Tatrou 138 a Tatrou 148 ?