CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Dane vy to tam mate stejně nějak divně! Z vojny: skříň česky
je skříň. Slovensky kasňa. Česky: skříňový autonobyl, Slovnsky skryňový automobyl. Proč tedy není Slovensky kasňový automobyl? Jano Janolek vzdy na vojně ječel, co jsi Madár! Kasňový automobil! Jano to musel vědět, protože o sobě on tvrdil, že jen on umí opravdu dobře po Slovensky! Ostatní Slováci že mají krajové nářečí. Ale Jano byl tuším od Žiliny. Jak on říkal: ,,su tu něni žádný šmaťar"
je skříň. Slovensky kasňa. Česky: skříňový autonobyl, Slovnsky skryňový automobyl. Proč tedy není Slovensky kasňový automobyl? Jano Janolek vzdy na vojně ječel, co jsi Madár! Kasňový automobil! Jano to musel vědět, protože o sobě on tvrdil, že jen on umí opravdu dobře po Slovensky! Ostatní Slováci že mají krajové nářečí. Ale Jano byl tuším od Žiliny. Jak on říkal: ,,su tu něni žádný šmaťar"
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Na vojně se říkalo klasicky - skrína. Ten druhý tvar neznám...
Napadl sníh (3cm), tak bylo odhrnování. Chystám Vari s radlicí, až bude hůř. Potřeboval bych gumu do břitu, nevíte o něčem? Je tam klasický plocháč, prý na nerovnostech zadrhává...
Napadl sníh (3cm), tak bylo odhrnování. Chystám Vari s radlicí, až bude hůř. Potřeboval bych gumu do břitu, nevíte o něčem? Je tam klasický plocháč, prý na nerovnostech zadrhává...
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Tak si hraju synovcovi s Hondou CR 125. Vydřený uložení přívěry ve výfukovým kanálu. Je to jinej válec, protože Oulehla převrtal Nikasil na vložku a vždycky se to mázne na výfuku... Nový válec říkal kolem 15k, tak sehnal starší za litr, jen chce trochu opravit. Půjdou tam kalený futra.
https://www.rajce.net/f1471281217
https://www.rajce.net/f1471281217
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
To sis asi musel máknout.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
ani ne ale čas to zabere to je fakt všimni si těsnění pístu kompozit ani jsem to nesundával v prodejně to neměli...dal jsem nové manžety, gumičky, kluzné vedení bylo OK a pístní tyč jsem musel v jednom místě trošku uhladit první 600/stovkou a pak 1000/kou papírem...zase to pár let pojede když to do těď vydrželo od roku 2006...na pístnci jsou i obtisky od manžet když to jelo mnoho let se stejnou dráhou...celkový počet 10 000 000 zdvihů
šlo by koupit pístní tyč v metráži a udělat to jak se patří ale celkově ten stroj rozhodně nemá cenu zlata tak proto ten kompromis
šlo by koupit pístní tyč v metráži a udělat to jak se patří ale celkově ten stroj rozhodně nemá cenu zlata tak proto ten kompromis
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Pístní tyč bych nenahrazoval klasickou kupovanou.Tahle bude pravděpodobně zušlechtěná.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Kupovaná tyč může být také zušlechtěná.
když kupuji v HydrauliCS, tak si vybírám : chromovaná, kalená chromovaná, zušlechtěná chromovaná, nerezová chromovaná.
když kupuji v HydrauliCS, tak si vybírám : chromovaná, kalená chromovaná, zušlechtěná chromovaná, nerezová chromovaná.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Je to možné,ale nikdy mě ji nikde nenabídli.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Tak to je pokrok. Dříve byl problém sehnat správný průměr a materiál si člověk moc nemohl vybírat.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
ITS: asi tak. Dělají je v základu z nějaký 11ky - děsný bláto - na přesný čepy docela dobrý , pak 13220 (20MnV6), pak ekvivalent 12050 (CK-45 - kalené) a 15142 (42CrMo4 - kalené)... Občas jsem to přitáhl od kluků na čepy - jeté. A hodil tu kalenou tehdy omylem do pilky hopsalky... Jinak to řežu flexou a pak to škrábnu soustruhem. Hopsalka hopsá nějak dlouho a kouknu na tyč, sundaný chrom a pila bez zubů... Na bagry, lesní techniku perfektní čepy.
Teď těch tyček mám plný regál a dotáhl jsem 500 metrů hadicoviny 2SN...
Teď těch tyček mám plný regál a dotáhl jsem 500 metrů hadicoviny 2SN...
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
kenybz koukám že naše realizační bude mít konkurenci Máme tam 4 co sou ještě staršího data než ten co máš na obrázkách na repas někdy z 68 roku sou a furt jedou akorád u nás vše na 1 směnu teď nedávno koupili nový velký a zabrali kus skladiště vraků Tak sem zvědav co na něm budou vyrábět
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Ještě doplním výčet těch tyčí. Ještě jsou jen povrchově upravené. Co jsem tu měl tak mají třeba od 0,5 mm po 4 mm silnou povrchovou ůpravu. Něco jako cementace. Uvnitř je tyč bláto, nebo druhý typ zušlechtěná a na povrchu tvrdá. Na tom celém je šlupka chromu.
Tu celou kalenou jak píše staník84 jsem ještě neviděl u mě. Vždy zaťím jen 42CrMo4-QT. Tedy zušlechtěnou. Ta jde celkem dobře obrábět je to tak jako střední poloosa. Zrovna teď z toho matroše dělám čepy s průměrem 109 mm délky 683 mm slušně špon.
Tyhle tyče jsem kdysi vyšacoval v kovošrotu, byly to odřezky od Charváta od výroby pístnic. Všechny ještě v papírovejch obalech fungláče. Tu povrchově kalenou pouze karboflexkou. Je to na ní poznat. Dokola má na povrchu lesklé kolečko kalenýho matroše. Pak na soustruhu jsem stáčel průměr a přišlo to do čelního nakladače do lesáka. Původní blátěná byla jako luk ohlá.
Tu celou kalenou jak píše staník84 jsem ještě neviděl u mě. Vždy zaťím jen 42CrMo4-QT. Tedy zušlechtěnou. Ta jde celkem dobře obrábět je to tak jako střední poloosa. Zrovna teď z toho matroše dělám čepy s průměrem 109 mm délky 683 mm slušně špon.
Tyhle tyče jsem kdysi vyšacoval v kovošrotu, byly to odřezky od Charváta od výroby pístnic. Všechny ještě v papírovejch obalech fungláče. Tu povrchově kalenou pouze karboflexkou. Je to na ní poznat. Dokola má na povrchu lesklé kolečko kalenýho matroše. Pak na soustruhu jsem stáčel průměr a přišlo to do čelního nakladače do lesáka. Původní blátěná byla jako luk ohlá.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Celokalená není. Jen zušlechtěné jádro a kalený vrch. To je ta nejlepší.
Re: CO JSTE DNESKA DĚLALI III
Všechno je to indukčně - tj. povrch...
Jinak teď jsem se byl zeptat na jednu opuštěnou dílnu 5 km od baráku. Má to 345 metrů čtverečních. Mostový jeřáb rozpon 12 metrů. Tak uvidíme, jak to dopadne... Fakt pěkný místo a dostupnost. Jsou to bývalé dílny JZD - samostatně.
Jinak teď jsem se byl zeptat na jednu opuštěnou dílnu 5 km od baráku. Má to 345 metrů čtverečních. Mostový jeřáb rozpon 12 metrů. Tak uvidíme, jak to dopadne... Fakt pěkný místo a dostupnost. Jsou to bývalé dílny JZD - samostatně.