Dakar 2010 - 2022
Re: Dakar 2010 - 2022
Ďalšia legenda Dakaru odyšla na večnosť!
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/ ... c398&ei=13
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/ ... c398&ei=13
Re: Dakar 2010 - 2022
To slávne video keď DAF natrel pri 210km rýchlosti Peugot 405T
https://www.youtube.com/watch?v=9yd0Fis9DeE
https://www.youtube.com/watch?v=9yd0Fis9DeE
Re: Dakar 2010 - 2022
Už to pomalý začína. Jedno žihadlo na rally Dakar už predstavili.
https://www.proficars.sk/motorsport/nov ... 0-kmh/1485
https://www.proficars.sk/motorsport/nov ... 0-kmh/1485
Re: Dakar 2010 - 2022
Nevím no. Všichni přechází na čumákovou koncepci, tedy na nápravu před kabinou, díky které má posádka větší pohodlí v kabině a může jet rychleji ale tady se chlubí tím jak vyvážení celou káru tik, že kabinu posadili přesně nad nápravu,což je z mého pohledu pro posádku to nejhorší co může být
Re: Dakar 2010 - 2022
Píše se tam , kvůli problematickému přístupu k agregátům a servisním časům umístili kabinu jinam.
"Díky specifické masce mnoho lidí ani nepozná, že jde o Tatru.."
No je hodně specifická když to řeknu slušně
"Díky specifické masce mnoho lidí ani nepozná, že jde o Tatru.."
No je hodně specifická když to řeknu slušně
Re: Dakar 2010 - 2022
Jo jo, pak jsem si to přečetl. Určitě ví konstruktéři mnohem víc než já kecal, ale dle mého laického názoru je lepší jet rychleji na trati a zvednout kabinu v bivaku než naopak. Ale jak říkám - jsem laik
Re: Dakar 2010 - 2022
R.I.P. Jan de Rooy . Kamaz tiez nemali čumaky a kde na tom boli kym nedostali stopku? Ono ak si niekedy jazdil nakladiakmi a hlavne aj teren tak ci sediš v T-148 alebo T-815 a trafiš riadne jamu alebo skočiš, tak to s tebou v kabine zamáva tak, či tak. Uz som mal narazene rebra a brucho od volantu. Nic prijemne. Preto aj motory posuvaju viac dozadu aby odlahcili predok a vlastne vyvažili cele auto kvôli prejazdom dun a pripadnym skokom. Pri skoku a hlavne dopade, je to ako u motokrosovej motorky. Vzdy je pre to auto a posadku lepsie ked dopadne onieco skôr na zadne kolesa a potom predok. Opacne to malo casto fatalne nasledky. Hlavne v minulosti a dobach ked jazdili este viacmenej seriovky s minimom uprav. Teraz tie zavodne "kamiony" maju s nakladiakom spolocne len rozmerovu velkost a tonaž. Ono su to vlastne prerastene bugyny
Re: Dakar 2010 - 2022
No, dovolím si říct že nejen na stavbách mám něco odježděno jak s klasickou trambusovou budkou, tak s kapotovaným náklaďákem (t148, Scania T serie) a je teda kurva rozdíl v pohodlí jestli má člověk nápravu před kabinou anebo jestli nad ní přímo sedí.
Když člověk vezme jo velkou díru tak máš pravdu že je to jedno kde nápravy jsou, mrda je to vždy i v boudě pochopitelně. Ale vždy je to větší masakr v krátké kabině kde má člověk sedačku přímo nad nápravou než v čumákové káře. To je aspoň můj názor.
Samozřejmě vyvážení a chování se vozidla při dopadu je naprosto zásadní a v tomto není co dalšího rozporovat. Určitě je žádoucí aby při dopadu šlo nejprve na zadní nápravu než aby se čumák zabořil do země a auto šlo následně přes čumák na budku
Když člověk vezme jo velkou díru tak máš pravdu že je to jedno kde nápravy jsou, mrda je to vždy i v boudě pochopitelně. Ale vždy je to větší masakr v krátké kabině kde má člověk sedačku přímo nad nápravou než v čumákové káře. To je aspoň můj názor.
Samozřejmě vyvážení a chování se vozidla při dopadu je naprosto zásadní a v tomto není co dalšího rozporovat. Určitě je žádoucí aby při dopadu šlo nejprve na zadní nápravu než aby se čumák zabořil do země a auto šlo následně přes čumák na budku
Re: Dakar 2010 - 2022
Tak to nejak začalo v Československu na siedmom ročníku Dakaru.
Ale ako prví jazdec z Československa na Paris-Dakar bol emigrant z ČSSR Kubiček na motorke.
https://youtu.be/SoIbe1D946g?si=DZzboZDrhKNIr8lz
Ale ako prví jazdec z Československa na Paris-Dakar bol emigrant z ČSSR Kubiček na motorke.
https://youtu.be/SoIbe1D946g?si=DZzboZDrhKNIr8lz