Dakar 2010 - 2022

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor

Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 3087
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Dakar 2010 - 2022

#542 Nový příspěvek od murár »

To slávne video keď DAF natrel pri 210km rýchlosti Peugot 405T
https://www.youtube.com/watch?v=9yd0Fis9DeE


Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 3087
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Dakar 2010 - 2022

#544 Nový příspěvek od murár »

Už to pomalý začína. Jedno žihadlo na rally Dakar už predstavili.
https://www.proficars.sk/motorsport/nov ... 0-kmh/1485

Míšánek
Příspěvky: 1053
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Dakar 2010 - 2022

#545 Nový příspěvek od Míšánek »

Nevím no. Všichni přechází na čumákovou koncepci, tedy na nápravu před kabinou, díky které má posádka větší pohodlí v kabině a může jet rychleji ale tady se chlubí tím jak vyvážení celou káru tik, že kabinu posadili přesně nad nápravu,což je z mého pohledu pro posádku to nejhorší co může být :zapomel:

Uživatelský avatar
Dáva
Příspěvky: 1180
Registrován: stř zář 21, 2011 2:07 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Dakar 2010 - 2022

#546 Nový příspěvek od Dáva »

Píše se tam , kvůli problematickému přístupu k agregátům a servisním časům umístili kabinu jinam.

"Díky specifické masce mnoho lidí ani nepozná, že jde o Tatru.."
No je hodně specifická když to řeknu slušně :typek:

Míšánek
Příspěvky: 1053
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Dakar 2010 - 2022

#547 Nový příspěvek od Míšánek »

Jo jo, pak jsem si to přečetl. Určitě ví konstruktéři mnohem víc než já kecal, ale dle mého laického názoru je lepší jet rychleji na trati a zvednout kabinu v bivaku než naopak. Ale jak říkám - jsem laik

pavel sk
Příspěvky: 13424
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Dakar 2010 - 2022

#548 Nový příspěvek od pavel sk »

R.I.P. Jan de Rooy :( . Kamaz tiez nemali čumaky a kde na tom boli kym nedostali stopku? Ono ak si niekedy jazdil nakladiakmi a hlavne aj teren tak ci sediš v T-148 alebo T-815 a trafiš riadne jamu alebo skočiš, tak to s tebou v kabine zamáva tak, či tak. Uz som mal narazene rebra a brucho od volantu. Nic prijemne. Preto aj motory posuvaju viac dozadu aby odlahcili predok a vlastne vyvažili cele auto kvôli prejazdom dun a pripadnym skokom. Pri skoku a hlavne dopade, je to ako u motokrosovej motorky. Vzdy je pre to auto a posadku lepsie ked dopadne onieco skôr na zadne kolesa a potom predok. Opacne to malo casto fatalne nasledky. Hlavne v minulosti a dobach ked jazdili este viacmenej seriovky s minimom uprav. Teraz tie zavodne "kamiony" maju s nakladiakom spolocne len rozmerovu velkost a tonaž. Ono su to vlastne prerastene bugyny :)

Míšánek
Příspěvky: 1053
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Dakar 2010 - 2022

#549 Nový příspěvek od Míšánek »

No, dovolím si říct že nejen na stavbách mám něco odježděno jak s klasickou trambusovou budkou, tak s kapotovaným náklaďákem (t148, Scania T serie) a je teda kurva rozdíl v pohodlí jestli má člověk nápravu před kabinou anebo jestli nad ní přímo sedí.

Když člověk vezme jo velkou díru tak máš pravdu že je to jedno kde nápravy jsou, mrda je to vždy i v boudě pochopitelně. Ale vždy je to větší masakr v krátké kabině kde má člověk sedačku přímo nad nápravou než v čumákové káře. To je aspoň můj názor.

Samozřejmě vyvážení a chování se vozidla při dopadu je naprosto zásadní a v tomto není co dalšího rozporovat. Určitě je žádoucí aby při dopadu šlo nejprve na zadní nápravu než aby se čumák zabořil do země a auto šlo následně přes čumák na budku


Uživatelský avatar
murár
Příspěvky: 3087
Registrován: ned úno 22, 2009 7:04 pm
Bydliště: Zlaté okr. Bardejov

Re: Dakar 2010 - 2022

#551 Nový příspěvek od murár »

Tak to nejak začalo v Československu na siedmom ročníku Dakaru.
Ale ako prví jazdec z Československa na Paris-Dakar bol emigrant z ČSSR Kubiček na motorke.
https://youtu.be/SoIbe1D946g?si=DZzboZDrhKNIr8lz

Odpovědět

Zpět na „Putyka“