SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#106 Nový příspěvek od Johny1490 »

Aj unas je jeden DON na predaj , ale ani len netušim čo to je za mašinu. Ale pride mi to aky divní a ojedinelí stroj takže do toho by som sa asi nepuštal. Na 12ku aspon čosi zoženeš.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#107 Nový příspěvek od jano »

Johny1490 píše:Aj unas je jeden DON na predaj , ale ani len netušim čo to je za mašinu. Ale pride mi to aky divní a ojedinelí stroj takže do toho by som sa asi nepuštal. Na 12ku aspon čosi zoženeš.
Je to jeho dvojíčka.
Lenže ten sa stále vyrába a teda originálne súčiastky za normálne ceny sú samozrejmosť. Teda nie je problém zohnať čosi, ale dá sa všetko. Koľko má najazdené neviem, ale asi ďaleko viac. Majiteľa som videl, bol inštruovať pri štarte. Lenže tam je cena trojnásobná, síce je prevádzky schopný, ale garážovaný nebol, robil s ním služby, teda iste nestál, vlastné pozemky nemá...

premo
Příspěvky: 194
Registrován: stř bře 25, 2009 5:45 pm
Bydliště: ostrava

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#108 Nový příspěvek od premo »

náhradní díly nejsou problém pro představu se podívej na www.soko.cz akorát že to jsou všechno náhražky ,takže některé díly nejde srovnávat s německými originály, škoda že máš omezený rozpočet na 2000eur ,jinak bych totiž doporučil E-514 mnoho věcí je tam vyřešených proti E-512 i brzdy jsou lepší ,ale zas dost věcí jde předělat třeba pohon kosy...

Uživatelský avatar
Chudej farmar
Příspěvky: 875
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#109 Nový příspěvek od Chudej farmar »

CBS píše:Keď dáš motoru všetko potrebné a vyfúkaš chladič minimálne každé dva týždne, motor bude jednou z tých najspoľahlivejších častí. s ND začínajú byť problémy, lebo v skladoch už šrotujú súčiastky, ktoré idú menej na odbyt. Spotreba v priemere okolo 13 l/ha (vo veľkej miere záleží od porastu).
Pri kúpe treba prezrieť hlavne stav roštu na mláťačke, kláskový a zrnový dopravník, mláťačkový variátor. Brzdy aj keď sú slebšie, keby neboli večne obtečené olejom mohli by aj fungovať, asi 6 rokov dozadu sme dorobili pri reduktory kotúčové, odvtedy okrem zahrdzavených baranov nebol problém. V poslednej dobe nám robili problémy deraví zásobník, šikmí dopravník (zodratá reťaz, zlomené, odtrhnuté latky) a vytriasadlá napadnuté koróziou sa lámu pred zadným domcom. Žací stôl je kapitola sama o sebe, kosohon, guľičky na prstoch šneku, kosa si vyžadujú dennú údržbu.
Váha okolo 7 t presnejšie by som musel hľadať, na hydraulike okrem prehnitých tribiek a netesností rozvádzača piestov a piestikov pojazdového variátora asi nič mimoriadne.
nakombajnu foukat chladice a fitry kazdej den!!!!!! to plati u starejch i novejch masin!!. jinak nevim u 512 jsme se nikdy nedostali na 13l/ha... prvni motor bral tak 17l a kdyz pak z nej vylitla klikovka ( do dneska nikdo neví proc :-( ) tak se dal vymeným fondem z merizíčí a ten bral tak 20l/ha.. proto kdyz jsem presedlal z 512 na NH TX 66 kde v 7t jarnim jecmenu jezdi za 11l tak z toho jsme byl fakt vyndanej :shock:
Studoval jsem fakt rád miloval jsem Suchdol CZU - Holky, chlast, pohoda :-) ted uz jen práce ale dělám jako jeden z mála to co me baví :-)

5 traktorů, 170ha, 40ks dobytka... vše v podstatě dělám sám :-)

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1617
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#110 Nový příspěvek od Martin90 »

Chudej farmar píše:nakombajnu foukat chladice a fitry kazdej den!!!!!! to plati u starejch i novejch masin!!. jinak nevim u 512 jsme se nikdy nedostali na 13l/ha... prvni motor bral tak 17l a kdyz pak z nej vylitla klikovka ( do dneska nikdo neví proc :-( ) tak se dal vymeným fondem z merizíčí a ten bral tak 20l/ha.. proto kdyz jsem presedlal z 512 na NH TX 66 kde v 7t jarnim jecmenu jezdi za 11l tak z toho jsme byl fakt vyndanej :shock:
Jo, 13l/ha je utopie, to tak ničemný jarní ječmen na 300 metrovém pravidelném obdélníku na vysoké strniště, taky to má úplně debilní převody, na 1 - plný variátor to sežere vše, na 2 - už je to loterie. Ono i "dvanáctka" má strašně nevhodný motor, automobilní 105 koňový čtyřválec 6,5 litru na 4,2 metru a 4 vytřásadla. To TXo má (pokud se nemýlím) 260 koní na 6 metrů a 6 vytřásadel, takže je tam větší rezerva výkonu, E516 má 228 koní a 6,7m záběr a má továrně psanou spotřebu 30l/ha, E516B pak 27l/ha. Pokud dáš na E512 drtič, jsou z toho naftová kamna.

E512: Pojezdový variátor když se posere, je to lepení s nejistým výsledkem nebo vůči hodnotě mlátičky nehorázná investice - dost lidí jezdí bez pojezdového variátoru :smich: . Díly sehnat je střelba, buď polácký bláto na týden nebo německý originál za podstatně vyšší cenu(http://www.agrozetshop.cz/exec/search.a ... e=Fulltext). Pokud 512ku kupovat, tak jedině pokud člověk ví, do čeho jde, pokud ne, tak samozřejmě zjistit stav motoru(klepání, úniky provozních kapalin za tepla), pustit mlátičku a dát plný plyn, zda něco nepíská, nemlátí, nehučí víc než je zdrávo. Zkusit v jakém stavu je "korčák" (vynášecí deska), rošty ve vytřásadlech, kabinu raději novější typ, zkusit řízení, vůle zadní nápravy, stav pojezdové spojky, stav plochého řemenu pohonu mlátičky, stav pojezdových řemenů, unašeče variátoru mlátícího bubnu , funkčnost převodovky, funkčnost pojezdového variátoru, stav žacího stolu - házení průběžného dopravníku (šnek) + pohony, stav předních, popřípadě zadních pneumatik, ty brzdy no a pak vybrat ten nejlepší. Ale pokud tu mlátičku vyloženě akutně nepotřebuješ, radši bych ji být tebou nekupoval, jinak solidní E512 minimálně 2000€.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

premo
Příspěvky: 194
Registrován: stř bře 25, 2009 5:45 pm
Bydliště: ostrava

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#111 Nový příspěvek od premo »

co tím myslíš lepení pojezdového variatoru s nejistým výsledkem? :shock: vždyť na něm není nic složitého ,my sme ho před každou sezonou přetěsnili skontrolovali se pístky ,vložky ,čepy a nepamatuju s tím žádný problém asi za 8 let co jsem jezdil s 514kou.

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1617
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#112 Nový příspěvek od Martin90 »

premo píše:co tím myslíš lepení pojezdového variatoru s nejistým výsledkem? :shock: vždyť na něm není nic složitého ,my sme ho před každou sezonou přetěsnili skontrolovali se pístky ,vložky ,čepy a nepamatuju s tím žádný problém asi za 8 let co jsem jezdil s 514kou.
Variátor jako celek, bohužel máme na něj asi smůlu, je vymlácená drážka v hřídeli, do které se vkládá pero přenášející moment na neaktivní polovinu řemenice variátoru, lepení se sice podařilo (pro vyvaření a následné frézování by se musela hřídel vyndat a změnila by se struktura hřídele - možná by se i ohnula + ta vzdálenost řemenice od radiálního ložiska...), ale potom vylétlo pouzdro pístku a řemenice se musela stáhnou - došlo k porušení lepidla, znovu už se nepodařilo tak dobře zalepit, potom zase vylétlo gufero na pístku, po opravě opět vylétlo pouzdro, to jsme také zalepili u pojistného kroužku a zatím drží, což musím zaklepat, kroužek vyštípl asi drážku v tělese ložiska (díl, kde jsou pístky) http://www.agrozetshop.cz/teleso-loziska/d-90051/.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

Uživatelský avatar
Chudej farmar
Příspěvky: 875
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#113 Nový příspěvek od Chudej farmar »

Martin90 píše:
Chudej farmar píše:nakombajnu foukat chladice a fitry kazdej den!!!!!! to plati u starejch i novejch masin!!. jinak nevim u 512 jsme se nikdy nedostali na 13l/ha... prvni motor bral tak 17l a kdyz pak z nej vylitla klikovka ( do dneska nikdo neví proc :-( ) tak se dal vymeným fondem z merizíčí a ten bral tak 20l/ha.. proto kdyz jsem presedlal z 512 na NH TX 66 kde v 7t jarnim jecmenu jezdi za 11l tak z toho jsme byl fakt vyndanej :shock:
Jo, 13l/ha je utopie, to tak ničemný jarní ječmen na 300 metrovém pravidelném obdélníku na vysoké strniště, taky to má úplně debilní převody, na 1 - plný variátor to sežere vše, na 2 - už je to loterie. Ono i "dvanáctka" má strašně nevhodný motor, automobilní 105 koňový čtyřválec 6,5 litru na 4,2 metru a 4 vytřásadla. To TXo má (pokud se nemýlím) 260 koní na 6 metrů a 6 vytřásadel, takže je tam větší rezerva výkonu, E516 má 228 koní a 6,7m záběr a má továrně psanou spotřebu 30l/ha, E516B pak 27l/ha. Pokud dáš na E512 drtič, jsou z toho naftová kamna.

E512: Pojezdový variátor když se posere, je to lepení s nejistým výsledkem nebo vůči hodnotě mlátičky nehorázná investice - dost lidí jezdí bez pojezdového variátoru :smich: . Díly sehnat je střelba, buď polácký bláto na týden nebo německý originál za podstatně vyšší cenu(http://www.agrozetshop.cz/exec/search.a ... e=Fulltext). Pokud 512ku kupovat, tak jedině pokud člověk ví, do čeho jde, pokud ne, tak samozřejmě zjistit stav motoru(klepání, úniky provozních kapalin za tepla), pustit mlátičku a dát plný plyn, zda něco nepíská, nemlátí, nehučí víc než je zdrávo. Zkusit v jakém stavu je "korčák" (vynášecí deska), rošty ve vytřásadlech, kabinu raději novější typ, zkusit řízení, vůle zadní nápravy, stav pojezdové spojky, stav plochého řemenu pohonu mlátičky, stav pojezdových řemenů, unašeče variátoru mlátícího bubnu , funkčnost převodovky, funkčnost pojezdového variátoru, stav žacího stolu - házení průběžného dopravníku (šnek) + pohony, stav předních, popřípadě zadních pneumatik, ty brzdy no a pak vybrat ten nejlepší. Ale pokud tu mlátičku vyloženě akutně nepotřebuješ, radši bych ji být tebou nekupoval, jinak solidní E512 minimálně 2000€.
no lista na tx je 6,6m (alternativa byla 7,5 ale to jsem nechtel uz se neda jezdit z pole na pole bez sundani) a motor ma 280k..(asponj teda u toho meho mam jedno z poslednich 2001 pak uz byli CX) a faktem je kdyz nabagrujes tak to ani v kopci nepoznas furt to jede :-DD
Studoval jsem fakt rád miloval jsem Suchdol CZU - Holky, chlast, pohoda :-) ted uz jen práce ale dělám jako jeden z mála to co me baví :-)

5 traktorů, 170ha, 40ks dobytka... vše v podstatě dělám sám :-)

Uživatelský avatar
Chudej farmar
Příspěvky: 875
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#114 Nový příspěvek od Chudej farmar »

Martin90 píše:
premo píše:co tím myslíš lepení pojezdového variatoru s nejistým výsledkem? :shock: vždyť na něm není nic složitého ,my sme ho před každou sezonou přetěsnili skontrolovali se pístky ,vložky ,čepy a nepamatuju s tím žádný problém asi za 8 let co jsem jezdil s 514kou.
Variátor jako celek, bohužel máme na něj asi smůlu, je vymlácená drážka v hřídeli, do které se vkládá pero přenášející moment na neaktivní polovinu řemenice variátoru, lepení se sice podařilo (pro vyvaření a následné frézování by se musela hřídel vyndat a změnila by se struktura hřídele - možná by se i ohnula + ta vzdálenost řemenice od radiálního ložiska...), ale potom vylétlo pouzdro pístku a řemenice se musela stáhnou - došlo k porušení lepidla, znovu už se nepodařilo tak dobře zalepit, potom zase vylétlo gufero na pístku, po opravě opět vylétlo pouzdro, to jsme také zalepili u pojistného kroužku a zatím drží, což musím zaklepat, kroužek vyštípl asi drážku v tělese ložiska (díl, kde jsou pístky) http://www.agrozetshop.cz/teleso-loziska/d-90051/.
my jsme tam davali celou novou hridel i ten domecek (uz si to presne nepamatuju) ze hridele jsem tuhle neco rezal... nevim nam to pak drzelo jinak to byl kazdorocni evergreen po vymene to chvili drzelo. jsou to proste uz stary srace a ty naharadni dily stejne jak na zetory na to stojej za prd :-( tady bych rek ze to ale nejni tak strasny jeste...
Studoval jsem fakt rád miloval jsem Suchdol CZU - Holky, chlast, pohoda :-) ted uz jen práce ale dělám jako jeden z mála to co me baví :-)

5 traktorů, 170ha, 40ks dobytka... vše v podstatě dělám sám :-)

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#115 Nový příspěvek od Johny1490 »

náhradní díly nejsou problém pro představu se podívej na www.soko.cz akorát že to jsou všechno náhražky ,takže některé díly nejde srovnávat s německými originály, škoda že máš omezený rozpočet na 2000eur ,jinak bych totiž doporučil E-514 mnoho věcí je tam vyřešených proti E-512 i brzdy jsou lepší ,ale zas dost věcí jde předělat třeba pohon kosy...
Ono rozpočet by molo ist aj lahko cez 2tisíc. Ale fakt už viacej asi nie, pretože ked to vidim jak su tie mašiny všetky dohindrovane tak by som povedal že aj tych 2tisic je dost. Lebo viem že bez dalšich investici pred sezonu to nepojde. A ta 514 je očo lepšia? Akurat je minimalne dva krat tolko drahšia :-/

Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 209
Registrován: úte říj 21, 2008 12:36 pm
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#116 Nový příspěvek od Miro »

Chudej farmar píše: no lista na tx je 6,6m (alternativa byla 7,5 ale to jsem nechtel uz se neda jezdit z pole na pole bez sundani) a motor ma 280k..(asponj teda u toho meho mam jedno z poslednich 2001 pak uz byli CX) a faktem je kdyz nabagrujes tak to ani v kopci nepoznas furt to jede :-DD
tak trochu hamuj, NH robil na TX len 20 a 24 stopé lišty (6.1 a 7.3m), ani high capacity ani extra capacity ani varifeed nikdy nebola v 22 stopách (6.6m), Na 7.5 metra upravili lištu asi pred 3 rokmi, varifeeda. Motoricky by snád aj mohol mat motor 280 koní (207 kW na štítku), aj ked bol určený až do 2002-ky a novších (TX sa robilo až do 2005). Aj tak bacha je to výkon, je to ISO, pôvodne uvádali výkon ECE R24, a to bývalo 250, v lepšom prípade 260 koní na 66tke (Ford motor 675TA)

Uživatelský avatar
Miro
Příspěvky: 209
Registrován: úte říj 21, 2008 12:36 pm
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#117 Nový příspěvek od Miro »

Johny1490 píše:A ta 514 je očo lepšia? Akurat je minimalne dva krat tolko drahšia :-/
Lepší kosohon a väčší zásobník. Zlepšený komfort a za to sa platí ;-)

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#118 Nový příspěvek od Johny1490 »

E512: Pojezdový variátor když se posere, je to lepení s nejistým výsledkem nebo vůči hodnotě mlátičky nehorázná investice - dost lidí jezdí bez pojezdového variátoru . Díly sehnat je střelba, buď polácký bláto na týden nebo německý originál za podstatně vyšší cenu(http://www.agrozetshop.cz/exec/search.a ... e=Fulltext). Pokud 512ku kupovat, tak jedině pokud člověk ví, do čeho jde, pokud ne, tak samozřejmě zjistit stav motoru(klepání, úniky provozních kapalin za tepla), pustit mlátičku a dát plný plyn, zda něco nepíská, nemlátí, nehučí víc než je zdrávo. Zkusit v jakém stavu je "korčák" (vynášecí deska), rošty ve vytřásadlech, kabinu raději novější typ, zkusit řízení, vůle zadní nápravy, stav pojezdové spojky, stav plochého řemenu pohonu mlátičky, stav pojezdových řemenů, unašeče variátoru mlátícího bubnu , funkčnost převodovky, funkčnost pojezdového variátoru, stav žacího stolu - házení průběžného dopravníku (šnek) + pohony, stav předních, popřípadě zadních pneumatik, ty brzdy no a pak vybrat ten nejlepší. Ale pokud tu mlátičku vyloženě akutně nepotřebuješ, radši bych ji být tebou nekupoval, jinak solidní E512 minimálně 2000€.
Práve to som hovoril že pokial najdem niekde nejaki solidny a bude všecko relatívne v pohode tak do toho pojdem ale inač sa nato vyserem to je jasne že to nemá význam.

Co ten variator pojazdový a mlatačkoví viem ich obidva pri obhliadke stroja skontrolovat či funguju spravne?

A ešte by ma zajimalo jak náročne a zdlhave je zhodit/nahodit žacie a čo všecko sa odpája??

Diki hoši za rady 8) všecko je zatím iba v hlave uvidiíme čo bude :zapomel:

Uživatelský avatar
Johny1490
Příspěvky: 2430
Registrován: stř srp 22, 2007 1:09 pm
Bydliště: UK

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#119 Nový příspěvek od Johny1490 »

Lepší kosohon a väčší zásobník. Zlepšený komfort a za to sa platí
A ten kosohon na 12ke je nejak extra poruchoví, pri dennom mazáni nevydrží? Zásobnik premna nieje až tolko podstatný... A komfort je ako zlepšený? :)
Inak pokial ten origo ventilator funguje a kabina je trocha utesnená tak sa da v tom existovat cely den?? :rally:

Uživatelský avatar
Chudej farmar
Příspěvky: 875
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:42 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: SKLÍZECÍ MLÁTIČKY FORTSCHRITT

#120 Nový příspěvek od Chudej farmar »

Miro píše:
Chudej farmar píše: no lista na tx je 6,6m (alternativa byla 7,5 ale to jsem nechtel uz se neda jezdit z pole na pole bez sundani) a motor ma 280k..(asponj teda u toho meho mam jedno z poslednich 2001 pak uz byli CX) a faktem je kdyz nabagrujes tak to ani v kopci nepoznas furt to jede :-DD
tak trochu hamuj, NH robil na TX len 20 a 24 stopé lišty (6.1 a 7.3m), ani high capacity ani extra capacity ani varifeed nikdy nebola v 22 stopách (6.6m), Na 7.5 metra upravili lištu asi pred 3 rokmi, varifeeda. Motoricky by snád aj mohol mat motor 280 koní (207 kW na štítku), aj ked bol určený až do 2002-ky a novších (TX sa robilo až do 2005). Aj tak bacha je to výkon, je to ISO, pôvodne uvádali výkon ECE R24, a to bývalo 250, v lepšom prípade 260 koní na 66tke (Ford motor 675TA)
ok s tema listama jsem to nevedel myslel jsem ze je to 6,5 coz to je jedno ale ja mam za to ze v tom mam motor iveco :-/ ale nevim pro me podstatné ze to chyta nabrnknutí, nehreje se, nic z nej netece a nezere olej :-) ten kombajn je 12 mesic 2001 do provozu sel az 2003 :) tx se robilo az do 2005? a to se vozilo kam u nas nic takového nejni k sehnaní :shock: od 2002 jsou jen sama cx
Studoval jsem fakt rád miloval jsem Suchdol CZU - Holky, chlast, pohoda :-) ted uz jen práce ale dělám jako jeden z mála to co me baví :-)

5 traktorů, 170ha, 40ks dobytka... vše v podstatě dělám sám :-)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - ostatní“