Tak po dlhom čase zase nejaké videjko. Keďže už dlhšiu dobu to tu akosi stagnuje a málo ľudí tu niečo pridá tak mám zas nejaké videjko z tohtoročnej orby 2019.
Upozorňujem že sa nejedná o nič nové , pluh je rovnaký , akurát motor je miesto RS09 - felícia 1,9D.
Inak nebolo to nič moc , skôr trááápenie , bolo veľmi sucho a tak to išlo dosť ťažko. So starým motorom by som tam strávil asi celý deň .
Tvůj problém při orbě není ani tak sucho ,jak špatná konstrukce pluhu.Radlice(pluhy) máš hodně v zadu,špice první radlice by měla být v úrovní čepů závěsu pluhu(při pohledu z hora).Táhlo třetího bodu máš při orbě vodorovné,tím pádem se tahový trojúhelník uzavírá až nad přední nápravou a dochází k odlehčování zadní nápravy.Je třeba zvýšit nosník třetího bodu o cca 200mm(odhad podle videa),pak se tahový trojúhelnik uzavře před zadní nápravou a dojde k zatížení zadní nápravy,tím se značně sniží prokluz a zvyší tažná síla traktoru.Zadní náprava je prioritní pro přenos tažné síly(mimo jiné větší kola).
Viem že uchytenie pluhu a ani samotná konštrukcia pluhu nieje uplne top ale doteraz som s ním oral úplne v pohode. Chyba bola aj v tom že sa mi posunulo koleso na pluhu a to som si nevšimol , a pluh išiel viac než 20cm do zeme.
Ono to tam nieje až tak vidieť ale fakt to bolo naspodu suché a tvrdé. Naopak vrchná vrstva bola navlhnutá pretože počas orby chvíľkami zapršalo.
Ešte jedno videjko.
To ,že tam nejsou ideální podmínky to je jedná věc,ale ,že na traktoru(THZ) a pluhu je kopa konstrukčních chyb,je daleko podstatnější.Pohon traktoru 4x4 schová hodně konstrukčních chyb,ale tah se tím podstatně snižuje a nedosahuje ani tahu traktoru 4x2 s dobře provedeným THZ a pluhem.Na videu je vidět,že podstatnou část tahu provádí přední náprava,ta když klizne ,tak se traktor zastavuje,hrabe Ti dokonce i pravé zadní kolo v brázdě,které má ideální podmínky pro tah.Můžu Tě uklidnit,na tomto foru má z 10 traktoru pouze 1 traktor ucházejicím způsobem provedené THZ a spojení s pluhem.Převážně dobré provedení je u traktoru 4x2,protože u nich nic neschovává přední hnací náprava,když zadek nepotáhne,tak stojí a neoře,ale u 4x4 to schovává tah přední nápravy.Přední náprava zvyšuje tah traktoru o cca 30% a tímto tahem Ty prakticky ořeš,a když jsou trochu horší podmínky,tak přední náprava svým tahem nestíha,což se projevuje zvýšeným prokluzem a častým zastavováním,rozjedeš se,když zatížíš zadní nápravu -přizvednutím pluhu..
S tým čo píšeš môžem len súhlasiť. Už sa tu toho popísalo toľko že by sa mohla kniha napísať.
Keby mám čas a prísun k materiálu tak by som to aj prerobil ale stále investovať do toho , už ma prestalo baviť. Na moje účely to úplne postačuje.
Dal som to sem len preto , pretože je to fórum o traktoroch a myslím že to sem patrí.
Ja dokážem prijať kritiku a viem že to nieje úplne top.
Ahoj , nooo makať to maká ale žeby som bol extra spokojný sa nedá povedať. Nejakých 100m3 to už vykopalo tak som si zvykol.
Ako riešenie to nieje zlé , len by to ešte chcelo vychytať muchy. Dosť to pruží tak treba dávať väčší pozor keď kopem niekde pri dome a tak.
Nuž staval som z toho čo bolo doma.
Ale ak bude čas tak uvažujem nad prerobením tej otoče. Piesty by aj boli len by som potreboval výkresy na výpalky tej otoče.