Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Vážení kolegové, rád bych vám představil můj druhý kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Při stavbě tohoto traktoru jsem chtěl mít přední a zadní vývodovou hřídel, osvědčené řízení přední nápravou a lámáním traktoru, svahové vyrovnávání přední části traktoru, čelní nakladač, vpředu nesenou rotačku, která proseká více než je šířka traktoru, dvouřádkový vybírač brambor a možnost agregace s dalšími zemědělskými stroji a navijákem do lesa.
Rok výroby – asi 2004
Motor- čtyřválec Slavia 4SA90 s výkonem 40 k při 3000 ot/min. Je uložen napříč ve střední části traktoru nad převodovkami. Na setrvačníku je přišroubována trojitá řemenice. Jeden řemen je pro hydraulické čerpadlo. Dva řemeny jsou pro vývodovou hřídel (náhon).
Převody - středem řemenice na setrvačníku motoru jde kloubová hřídel od motoru na předlohu s trojitou řemenici pojezdu. Řemeny pohání dolní řemenici s pojezdovou spojkou. Pak je upravená převodovka ze staré Octavie. Vstup Mk je na spodní hřídel. Pak následuje sériová převodovka Š 120. Její rozvodovka má zde funkci mezinápravového diferenciálu. Výstupní hřídel na přední nápravu T 805 je posuvná na jejím drážkování. Na druhém konci této hřídele je vyfrézovaná drážka, která při zasunutí zapadne do čepu satelitů a tím tento mezinápravový diferenciál uzavře. Zadní náprava je poháněna přes upravenou poloosu předního kola z nějaké dodávky. Pojezdová rychlost je od 2 do 40 km/hod při maximálních otáčkách motoru.
Nápravy – zúžené na rozchod 115 cm (orba, příprava půdy, nakladač, rotačka, doprava) či 14O cm (do brambor - babosed, oborávačka, dvouřádkový vyorávač brambor a postřikovač a tam kde je třeba boční stabilita). Změna rozchodu otáčením kol. Svařenci vzájemně propojené polonápravy. Přední svařenec je k rámu připojen přes hydraulický válec svahového vyrovnávání. Svařenec zadních poloos nese zadní tříbodový závěs traktoru a zajišťuje výkyv přední a zadní nápravy. Rozvor náprav je 170 cm.
Řízení – přední náprava je řízena volantem jednotkou Orbitrol, lámání traktoru hydraulickými válci ovládanými z elektrohydraulického rozvaděče. Řízení přední nápravou je používáno pro jízdu po silnici a přesnou jízdu při práci s nářadím. Lámání traktoru je nezávislé na natočení volantu. Přidává se při potřebě malého poloměru otáčení. Vhodné je při couvání s vlekem a při práci s čelním nakladačem a rotačkou. Při manévrování mnohdy využívám protismyslné natočení předních kol a zlomení traktoru. Například při orbě zajedu předním kolem do brázdy. Volantem držím kolo v brázdě a lámáním traktoru dotáhnu zadní kolo do brázdy. Srovnám zalomení traktoru (příslušným tlačítkem), spustím pluh a dále řídím jen předními koly. Kloub lámání traktoru je z držáků torzních tyčí. Jeden držák je na spodku rámu a druhý je nad úrovní motoru. Velký výškový rozdíl držáků vytváří předpoklad pro výbornou pevnost traktoru při práci se lžící či těžkým nářadím vzadu.
Brzdy – přední a zadní kapalinová T 805 s 22 brzdovýma pumpama, zadní s mechanickou ruční aretací.
Pneumatiky – 10,5 - 16. Nejsou příliš vhodné pro práci v zemědělství. Smekají se na trávě. Při zaorávce hnoje a za vlhka obecně se zalepuje vzorek.
Příslušenství – Přední a zadní vývodová hřídel 540 ot/min, nezávislá na pojezdové spojce. Zapínají se současně napnutím řemenů hydraulickým válcem. Druhá řemenice je na zablokované rozvodovce ze staré Octávie. Přední hřídel je pevná. Zadní je ze dvou hřídelí předních kol z Favorita či podobných. Při příčném uložení motoru je to velmi jednoduché, komfortní a spolehlivé řešení.
Hydraulika- celkem 11 elektrohydraulických okruhů. Zadní tříbodový závěs s dostatečnou nosností a se silovou či volnou regulací. Dva okruhy s rychlospojkami. Lámání traktoru jedním dalším hydraulickým okruhem. Dále zapínání vývodových hřídelí, svahové vyrovnávání a jeden zatím volný okruh. Přední nakládací lžíce s okruhy zvedání, vyklápění a pro další nářadí na lžíci. Vše jen s jedním hydraulickým čerpadlem. Není to ideální, ale pokud máte cit, je to bez větších problémů.
Váha traktoru – 2200 kg + 100 kg lžíce
Šířka – podle nastavení kol 130 či 155 cm.
Celková délka – 320 cm + 90 cm s nasazenou lžící.
Celková výška - 165 cm.
Čelní nakladač - šířka lžíce je 165 cm. Zdvih při zakloněné lžíci 280 cm. Výklopná výška 185 cm. Nosnost 4 q. Paralerogram pro vyrovnání lžíce. Rameno lžíce je uzpůsobeno pro montáž rotační lišty (upravená Pelhřimovská dvoububnová) se záběrem 165 cm. Pro její nastavení se montuje třetí bod. Vzhledem k čelní agregaci je třeba dbát zvýšené pozornosti na skryté překážky či zapíchnutí lišty do větších nerovností. Odlehčení lišty je přes hydraulické válce zvedání připojené na odlehčovací hydraulický válec roztahovaným dvěma pružinami z předního kola Felicie. Traktor se vejde do posekaného záběru. Při použití kloubového řízení nepřejedu porost ani v poměrně prudké zatáčce. Při sečení velké plochy bez překážek solidní výkon.
Dvouřádkový vyorávač brambor – je postaven z komponentů prvního prosévacího pásu bramborového kombajnu E 686. Pojezdová náprava je z Favorita.
Rozmetadlo hnoje – sériové polské asi 2t. Půjčuji si ho.
Při stavbě tohoto traktoru jsem chtěl mít přední a zadní vývodovou hřídel, osvědčené řízení přední nápravou a lámáním traktoru, svahové vyrovnávání přední části traktoru, čelní nakladač, vpředu nesenou rotačku, která proseká více než je šířka traktoru, dvouřádkový vybírač brambor a možnost agregace s dalšími zemědělskými stroji a navijákem do lesa.
Rok výroby – asi 2004
Motor- čtyřválec Slavia 4SA90 s výkonem 40 k při 3000 ot/min. Je uložen napříč ve střední části traktoru nad převodovkami. Na setrvačníku je přišroubována trojitá řemenice. Jeden řemen je pro hydraulické čerpadlo. Dva řemeny jsou pro vývodovou hřídel (náhon).
Převody - středem řemenice na setrvačníku motoru jde kloubová hřídel od motoru na předlohu s trojitou řemenici pojezdu. Řemeny pohání dolní řemenici s pojezdovou spojkou. Pak je upravená převodovka ze staré Octavie. Vstup Mk je na spodní hřídel. Pak následuje sériová převodovka Š 120. Její rozvodovka má zde funkci mezinápravového diferenciálu. Výstupní hřídel na přední nápravu T 805 je posuvná na jejím drážkování. Na druhém konci této hřídele je vyfrézovaná drážka, která při zasunutí zapadne do čepu satelitů a tím tento mezinápravový diferenciál uzavře. Zadní náprava je poháněna přes upravenou poloosu předního kola z nějaké dodávky. Pojezdová rychlost je od 2 do 40 km/hod při maximálních otáčkách motoru.
Nápravy – zúžené na rozchod 115 cm (orba, příprava půdy, nakladač, rotačka, doprava) či 14O cm (do brambor - babosed, oborávačka, dvouřádkový vyorávač brambor a postřikovač a tam kde je třeba boční stabilita). Změna rozchodu otáčením kol. Svařenci vzájemně propojené polonápravy. Přední svařenec je k rámu připojen přes hydraulický válec svahového vyrovnávání. Svařenec zadních poloos nese zadní tříbodový závěs traktoru a zajišťuje výkyv přední a zadní nápravy. Rozvor náprav je 170 cm.
Řízení – přední náprava je řízena volantem jednotkou Orbitrol, lámání traktoru hydraulickými válci ovládanými z elektrohydraulického rozvaděče. Řízení přední nápravou je používáno pro jízdu po silnici a přesnou jízdu při práci s nářadím. Lámání traktoru je nezávislé na natočení volantu. Přidává se při potřebě malého poloměru otáčení. Vhodné je při couvání s vlekem a při práci s čelním nakladačem a rotačkou. Při manévrování mnohdy využívám protismyslné natočení předních kol a zlomení traktoru. Například při orbě zajedu předním kolem do brázdy. Volantem držím kolo v brázdě a lámáním traktoru dotáhnu zadní kolo do brázdy. Srovnám zalomení traktoru (příslušným tlačítkem), spustím pluh a dále řídím jen předními koly. Kloub lámání traktoru je z držáků torzních tyčí. Jeden držák je na spodku rámu a druhý je nad úrovní motoru. Velký výškový rozdíl držáků vytváří předpoklad pro výbornou pevnost traktoru při práci se lžící či těžkým nářadím vzadu.
Brzdy – přední a zadní kapalinová T 805 s 22 brzdovýma pumpama, zadní s mechanickou ruční aretací.
Pneumatiky – 10,5 - 16. Nejsou příliš vhodné pro práci v zemědělství. Smekají se na trávě. Při zaorávce hnoje a za vlhka obecně se zalepuje vzorek.
Příslušenství – Přední a zadní vývodová hřídel 540 ot/min, nezávislá na pojezdové spojce. Zapínají se současně napnutím řemenů hydraulickým válcem. Druhá řemenice je na zablokované rozvodovce ze staré Octávie. Přední hřídel je pevná. Zadní je ze dvou hřídelí předních kol z Favorita či podobných. Při příčném uložení motoru je to velmi jednoduché, komfortní a spolehlivé řešení.
Hydraulika- celkem 11 elektrohydraulických okruhů. Zadní tříbodový závěs s dostatečnou nosností a se silovou či volnou regulací. Dva okruhy s rychlospojkami. Lámání traktoru jedním dalším hydraulickým okruhem. Dále zapínání vývodových hřídelí, svahové vyrovnávání a jeden zatím volný okruh. Přední nakládací lžíce s okruhy zvedání, vyklápění a pro další nářadí na lžíci. Vše jen s jedním hydraulickým čerpadlem. Není to ideální, ale pokud máte cit, je to bez větších problémů.
Váha traktoru – 2200 kg + 100 kg lžíce
Šířka – podle nastavení kol 130 či 155 cm.
Celková délka – 320 cm + 90 cm s nasazenou lžící.
Celková výška - 165 cm.
Čelní nakladač - šířka lžíce je 165 cm. Zdvih při zakloněné lžíci 280 cm. Výklopná výška 185 cm. Nosnost 4 q. Paralerogram pro vyrovnání lžíce. Rameno lžíce je uzpůsobeno pro montáž rotační lišty (upravená Pelhřimovská dvoububnová) se záběrem 165 cm. Pro její nastavení se montuje třetí bod. Vzhledem k čelní agregaci je třeba dbát zvýšené pozornosti na skryté překážky či zapíchnutí lišty do větších nerovností. Odlehčení lišty je přes hydraulické válce zvedání připojené na odlehčovací hydraulický válec roztahovaným dvěma pružinami z předního kola Felicie. Traktor se vejde do posekaného záběru. Při použití kloubového řízení nepřejedu porost ani v poměrně prudké zatáčce. Při sečení velké plochy bez překážek solidní výkon.
Dvouřádkový vyorávač brambor – je postaven z komponentů prvního prosévacího pásu bramborového kombajnu E 686. Pojezdová náprava je z Favorita.
Rozmetadlo hnoje – sériové polské asi 2t. Půjčuji si ho.
Naposledy upravil(a) Tatraka dne sob pro 05, 2009 8:32 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Tak tohle je skutečně kuriozitka Fakt zajímavý řešení a výbornej dělník
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
No teda
osměluji se reagovat.
KONEČNĚ NĚCO NOVÉHO !!!
Spousta neotřelých a invenčních řešení.
A tolik netradičních řešení najednou - to se jen tak nevidí.
Máš tvůrčí fantazii a odvahu a
je vidět, že Ti to všechno i funguje
Měl bych sice několik výhrad, například ty převodovky z Octavie a z120ky ve mě nebudí u tak velkého stroje důvěru, ten mezinápravový dif je možná i zbytečné komplikování, a taky že není vidět dozadu na pluh.
Je to ale vyváženo mnoha jinými výhodami.
Musím Ti pogratulovat k nejinvenčnějšímu funkčnímu stroji
osměluji se reagovat.
KONEČNĚ NĚCO NOVÉHO !!!
Spousta neotřelých a invenčních řešení.
A tolik netradičních řešení najednou - to se jen tak nevidí.
Máš tvůrčí fantazii a odvahu a
je vidět, že Ti to všechno i funguje
Měl bych sice několik výhrad, například ty převodovky z Octavie a z120ky ve mě nebudí u tak velkého stroje důvěru, ten mezinápravový dif je možná i zbytečné komplikování, a taky že není vidět dozadu na pluh.
Je to ale vyváženo mnoha jinými výhodami.
Musím Ti pogratulovat k nejinvenčnějšímu funkčnímu stroji
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne sob pro 05, 2009 8:07 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
A pane Tatarko vložte prosím sám svůj traktor do galerie traktorů z Tater 805.
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &start=165
Jsou tam jinak všechny skoro stejné, jen mají různé motory, ruzné vybavení a také se liší tím, jak pečlivě jsou dělané, ale tím rozdíly končí.
Udělejte prosím stručný popis a výstižný , vyberte třeba 5až 6 nejdůležitějších fotek.
a vložte to tam.
Děkuju.
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &start=165
Jsou tam jinak všechny skoro stejné, jen mají různé motory, ruzné vybavení a také se liší tím, jak pečlivě jsou dělané, ale tím rozdíly končí.
Udělejte prosím stručný popis a výstižný , vyberte třeba 5až 6 nejdůležitějších fotek.
a vložte to tam.
Děkuju.
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Přidávám další fotografie.
- kysmen
- Příspěvky: 624
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:28 pm
- Bydliště: Kostelec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Jakýpak traktor, toto je systémový nosič
JEDE TRAKTOR JE TO ZETOR JEDE DO HOR ORAT BRAMBOR
http://kysmen.wordpress.com/
http://kysmen.wordpress.com/
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Zajímavé řešení.
Byly by fotky převodů, vývody náhonů, přední a zadní nápravy - jejich provedení?
Děkuji
Byly by fotky převodů, vývody náhonů, přední a zadní nápravy - jejich provedení?
Děkuji
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
A prosím nějaké vysvětlení hydraulického výkyvu , nebo co to je to " svahové vyrovnávání "
Předem děkuju.
Předem děkuju.
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Děkuji za příspěvky k mému traktoru. Převody zatím pracují bez problémů. Měl jsem strach hlavně z řemenů. Jsou tam ještě první a vůbec neprokluzují. Spíš mám podimenzovanou spojku. Je z Favorita ve spodní řemenici. Po čase začne prokluzovat a musím jí vyčistit. Jde to rychle (15 minut). Pokud se rozhodnete pro mezinápravový diferenciál (například teď mám rozdílně opotřebené pneumatiky vpředu a vzadu, nebo abych netrhal drn při prutkém zatáčení...) uzávěrku musíte mít. Jinak jste na tom hůře než traktor 4 x 2. Jedno odlehčené kolo (většinou přední) začne hrabat a vy stojíe tam, kde by ještě traktor 4 x 2 jel. Upravená převodovka Octavie se vstupem na spodní hřídel násobí moment jen 2x. Ne jako originál 4 x (na jedničku). Převodovka Š 120 je v pohodě. Vezměte to, že na polose automobilu je přímo kolo. Zde je pravda kolo větší a na větší váze ale s převodem asi 7. Zvolená koncepce traktoru přinesla kromě výhod i pár nevýhod. Hlavní je, že nevidíte na závěs. Na pluh také dobře nevidíte, ale ten seřídíte a on za vámi běhá. Přiznám se že než jsem si na jízdu s traktorem zvykl tak, že jsem si říkal co jsem to postavil. Byl jsem zvyklý na předešlý traktůrek prezentovaný jako TATRA-KA-1. To je kocourek u kterého na všechno vidíte. Po čase jsem si zvykl. Díky koncepci řízení vím, že kudy projedu předkem, tam se mi zadek vejde a jezdí se mi i stímto traktorem dobře.
Svahové vyrovnávání - přední polonápravy jsou propojené svařencem. Spolu se naklápí dle původního uložení. Aby bylo naklápění co největší je svřenec udělanej tak, že jsou kola mírně podseknutá. Tento svařenec je k rámu propojen přes hydraulický válec. Rám přední části a i skříň zadní nápravy se proto nechají naklápět vůči svařenci předních polonáprav. Kloub lámání je jen na řízení. Nemá žádné naklápění. Nezávislé naklápění je vyřešeno na zadní nápravě. Zde je svařenec polonáprav spojený s hydraulickým závěsem. Ten díky tomu kopíruje výkyv zadní nápravy. Určité problémy jsem měl s pevností předního svařence při použití lžíce. Na nápravu je potom velký tlak. Vyrovnávání ovládám elektrohydraulickým rozváděčem. Pokud by se sehnalo čidlo bylo by to možné automatizovat. U prvního traktoru nic takového nemám a při úzkém rozchodu se musí dávat sakra pozor aby jste nezlomili traktor proti svahu (myšleno kloub strčit dolů po svahu). Je potom hodně vratký. U druhého je to v pohodě.
Svahové vyrovnávání - přední polonápravy jsou propojené svařencem. Spolu se naklápí dle původního uložení. Aby bylo naklápění co největší je svřenec udělanej tak, že jsou kola mírně podseknutá. Tento svařenec je k rámu propojen přes hydraulický válec. Rám přední části a i skříň zadní nápravy se proto nechají naklápět vůči svařenci předních polonáprav. Kloub lámání je jen na řízení. Nemá žádné naklápění. Nezávislé naklápění je vyřešeno na zadní nápravě. Zde je svařenec polonáprav spojený s hydraulickým závěsem. Ten díky tomu kopíruje výkyv zadní nápravy. Určité problémy jsem měl s pevností předního svařence při použití lžíce. Na nápravu je potom velký tlak. Vyrovnávání ovládám elektrohydraulickým rozváděčem. Pokud by se sehnalo čidlo bylo by to možné automatizovat. U prvního traktoru nic takového nemám a při úzkém rozchodu se musí dávat sakra pozor aby jste nezlomili traktor proti svahu (myšleno kloub strčit dolů po svahu). Je potom hodně vratký. U druhého je to v pohodě.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Koncovka zadního náhonu je vidět na 2 obrázku. Je přišroubována místo kola na polose z Favorita. Pro zadní náhon jsou použity celkem dvě polosy. První zajišťuje funkci při lámání traktoru a platí pro ní to samé co pro pohon zadní nápravy. Koncovka předního náhonu je před sedačkou. Náhon rotačky nasazuji od předu. Prochází tunelem který mám mezi nohami. Kvůli bezpečnosti je asi z 3 plechu. Přední hřídel je pevná. Za koncovkou je ložisko a dále hřídel prochází zablokovaným diferenciálem staré Octavie. Za tímto diferenciálem se na ní šroubují popsané polosy pro zadní vývod. Místo kardanky se na tomto dif. přišroubuje řemenice. Druhá řemenice je našroubována na setrvačníku motoru. Průměr řemenic je takový, aby měl náhon 540 ot/min. Pohon se zapíná elektrohydraulicky napínáním dvou 12,5 řemenů. Je to konfotní a spolehlivé řešení. Stalo se mi ale, že mi na tyto řemeny odkapával olej. Řemeny nabobtnali a nešel náhon vypnout. Jinak pokud se vymakají různé podložky a jiné opěrky uvolněných řemenů potom se náhony ani naprázdno neunášejí. Bezpečně přenesou plný výkon motoru. Na třetím obrázku je vidět řemen pohonu čerpadla. Je poháněn také přímo od motoru. Dále jsou tam vidět tři řemeny pojezdu. Ty jsou poháněny z předlohové řemenice. Ta je samostatně uložena a napínají se s ní řemeny. Proto je její propojení s motorem kloubovým hřídelem. Pro odtlumení nerovnoměrnosti chodu motoru ve vztahu k těžké řemenici jako dalšímu setrvačníku je k motoru přišroubována hardyspojka Š 1203. U řemenice je potom notmální křížový kloub. V dolní řemenici je pojezdová spojka. Vstup je na spodní hřídel. Ta je prodloužena o spojkové drážkování. Obal převodovky je vložen mezi svařenec předního a zadního čela. V předním čele je navařen čep s uložením dolní řemenice. Tento čep je dutý a prochází jím hřídel se spojkovým drážkováním.
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
pane vy jste šikula
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Po dlhšom čase nová koncepcia a dotiahnutá do dokonalosti,takto riešiť nosič náradia to chce kus fantázie,klobúk dolu!Ani neviete akú radosť ste mi urobil,zas mám iný pohľad na riešenie univerzálnosti traktora.Gratulujem!
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Pochvala mojí práce od Forestra mě těší. I on má velmi propracovaný stroj. A navíc nezávisle na sobě řídíme přední nápravu a láme traktor. Jinak mi, prosím, všichni tykejte.
Omlouvám se všem, kdo se o mě obracíte s nějakou žádostí. Mám více aktivit a málo času. Navíc si moc nerozumím s foťákem a transformací fotek.... Pokusím se vždy po čase na vaše přání reagovat.
Moje traktory vychází vždy z komponentů, které jsou k dispozici za velmi příznivou cenu. Plány na druhý traktůrek vznikali asi před 12 lety. Takže dnes bych ho stavěl jinak. Dnes je na vrakovištích daleko větší výběr různých komponentů.
Jinak se nekoukám jen po vrakovištích. Mám zpracovaný i projekt na velký traktor s motorem Tatra 400 k (nebo jiným), plynulou převodovkocom ZF (Eccom 4,5), měchy odpérovanými nápravami Tatra s kolovou redukcí RABA (CLAAS) a s olejem ovládanými lamelovámi brzdami. Samozřejmě opět kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Může být i kloubový traktor se dvěma předníma řízenýma nápravama. Maximální rychlost až 65 Km/hod. Vývodová hřídel. Pokud byste ho někdo chtěl a měl na něj tak "Vám ho postavím".
Omlouvám se všem, kdo se o mě obracíte s nějakou žádostí. Mám více aktivit a málo času. Navíc si moc nerozumím s foťákem a transformací fotek.... Pokusím se vždy po čase na vaše přání reagovat.
Moje traktory vychází vždy z komponentů, které jsou k dispozici za velmi příznivou cenu. Plány na druhý traktůrek vznikali asi před 12 lety. Takže dnes bych ho stavěl jinak. Dnes je na vrakovištích daleko větší výběr různých komponentů.
Jinak se nekoukám jen po vrakovištích. Mám zpracovaný i projekt na velký traktor s motorem Tatra 400 k (nebo jiným), plynulou převodovkocom ZF (Eccom 4,5), měchy odpérovanými nápravami Tatra s kolovou redukcí RABA (CLAAS) a s olejem ovládanými lamelovámi brzdami. Samozřejmě opět kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Může být i kloubový traktor se dvěma předníma řízenýma nápravama. Maximální rychlost až 65 Km/hod. Vývodová hřídel. Pokud byste ho někdo chtěl a měl na něj tak "Vám ho postavím".
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Já bych ho teda nechtěl!!!to se přiznám rovnou!!! ale jinak to fandím!!!!postavit něco takového v domácích podmínkách je dost umění!!!pokud se ti to podaří tak pan Dvořák a jebo PB 400 se může od tebe jenom inspirovatTatraka píše:Pochvala mojí práce od Forestra mě těší. I on má velmi propracovaný stroj. A navíc nezávisle na sobě řídíme přední nápravu a láme traktor. Jinak mi, prosím, všichni tykejte.
Omlouvám se všem, kdo se o mě obracíte s nějakou žádostí. Mám více aktivit a málo času. Navíc si moc nerozumím s foťákem a transformací fotek.... Pokusím se vždy po čase na vaše přání reagovat.
Moje traktory vychází vždy z komponentů, které jsou k dispozici za velmi příznivou cenu. Plány na druhý traktůrek vznikali asi před 12 lety. Takže dnes bych ho stavěl jinak. Dnes je na vrakovištích daleko větší výběr různých komponentů.
Jinak se nekoukám jen po vrakovištích. Mám zpracovaný i projekt na velký traktor s motorem Tatra 400 k (nebo jiným), plynulou převodovkocom ZF (Eccom 4,5), měchy odpérovanými nápravami Tatra s kolovou redukcí RABA (CLAAS) a s olejem ovládanými lamelovámi brzdami. Samozřejmě opět kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Může být i kloubový traktor se dvěma předníma řízenýma nápravama. Maximální rychlost až 65 Km/hod. Vývodová hřídel. Pokud byste ho někdo chtěl a měl na něj tak "Vám ho postavím".
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Pěkná mašinka a hlavně u n i v e r s á l n í , pro práce kolem stavení k nezaplacení. Měl bych dotaz:
Stavím něco podobného a narazil jsem na problém převodu řemeny.Dle výpočtu bych potřeboval pro přenesení potř. výkonu pro pojezd 5 ks řemenů /vím záleží na otáčkách a průměru malé řemenice/ ale mám problémy s místem . Podle vašich údajů bych se pokusil odhadnout o kolik mohu ten výpočet "ošidit".Potřeboval bych vědět jaký máte převodový poměr, jaké jsou otáčky a průměr malé řemenice a kolik a jak širokých řemenů používáte. Dík za odpověd'
Stavím něco podobného a narazil jsem na problém převodu řemeny.Dle výpočtu bych potřeboval pro přenesení potř. výkonu pro pojezd 5 ks řemenů /vím záleží na otáčkách a průměru malé řemenice/ ale mám problémy s místem . Podle vašich údajů bych se pokusil odhadnout o kolik mohu ten výpočet "ošidit".Potřeboval bych vědět jaký máte převodový poměr, jaké jsou otáčky a průměr malé řemenice a kolik a jak širokých řemenů používáte. Dík za odpověd'
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....