Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Počkejte si na odpověď pana Tatarky, ale s dimenzováním řemenů mi vždycky poradili prodejci řemenú.
Třeba - http://www.blazek-pt.cz/neco-o-me/remenice-optibelt/
Najděte si ale na internetu třeba i nějakého prodejce jiného - uměj to všichni.
Ty porady jsou zdarma
Třeba - http://www.blazek-pt.cz/neco-o-me/remenice-optibelt/
Najděte si ale na internetu třeba i nějakého prodejce jiného - uměj to všichni.
Ty porady jsou zdarma
ooooooooooooo
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
zdravím, na co jsou na té štípačce ty pružiny? píst evidentně nikam nevracejí, takže jaký je důvod?
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
- Bydliště: Štěpánov nad Svratko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
moc pěkný to máš, ty pružiny tam jsou na pomoc přece aby to líp štípalo
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
na pomoc pro štípnutí je to nějaká pitomost, jednak jsou krátký a druhak jejich síla bude zanedbatelná proti pístu...
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Výpočet řemenových převodů jsem prováděl podle tabulek. Poddimenzování řemenů jsem nemusel řešit ani u pojezdu a ani u náhonu. Malý průměr řemenice pojezdu je asi 22O mm, tři řemeny 12,5, maximální otáčky asi 3500 (motor 3000 a je to trochu do rychla). Dnes jsou nepřeberné možnosti řešení použitím speciálních vícedrážkových řemenů. Dodavatelé Vám rádi poradí. Otázkou je potom ale cena. Pokud mi pošlete konkrétní podmínky mohu Vám sdělit svůj názor na životnost řemenů. Obecně vzato řemeny budou vhodné pro vyšší obvodové rychlosti (přímo na motor...) a na malý převodový poměr. Pokud plánujete převod za převodovku bude použití řemenů problematické při nižších převodových stupních.
Pružiny na pístu štípačky jsou k posílení síly. Jsou to tři pružiny předního kola Felicie za sebou. Posílení je v řádu asi 10 maximálně 20 % a je zadarmo a bez snížení rychlosti hydrauliky.
Pružiny na pístu štípačky jsou k posílení síly. Jsou to tři pružiny předního kola Felicie za sebou. Posílení je v řádu asi 10 maximálně 20 % a je zadarmo a bez snížení rychlosti hydrauliky.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
No je pravda, že sílu pružiny musí hydroválec překonávat při vracení - tedy zvedání sekery , kdy je síla hadrauliky vlastně nevyužitá.Tatraka píše:Výpočet řemenových převodů jsem prováděl podle tabulek. Poddimenzování řemenů jsem nemusel řešit ani u pojezdu a ani u náhonu. Malý průměr řemenice pojezdu je asi 22O mm, tři řemeny 12,5, maximální otáčky asi 3500 (motor 3000 a je to trochu do rychla). Dnes jsou nepřeberné možnosti řešení použitím speciálních vícedrážkových řemenů. Dodavatelé Vám rádi poradí. Otázkou je potom ale cena. Pokud mi pošlete konkrétní podmínky mohu Vám sdělit svůj názor na životnost řemenů. Obecně vzato řemeny budou vhodné pro vyšší obvodové rychlosti (přímo na motor...) a na malý převodový poměr. Pokud plánujete převod za převodovku bude použití řemenů problematické při nižších převodových stupních.
Pružiny na pístu štípačky jsou k posílení síly. Jsou to tři pružiny předního kola Felicie za sebou. Posílení je v řádu asi 10 maximálně 20 % a je zadarmo a bez snížení rychlosti hydrauliky.
Takže co se při vracení odečítá, to se při výsuvu přičítá.
ooooooooooooo
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
mno dobrá...
jinak použití řemenů pro větší až velké síly je pro malé otáčky problematické... resp jejich schopnost přenosu momentu s otáčkami klesá, kdežto u řetězových nebo ozubených převodů ne...
ovšem na motoru, kde jsou otáčky vysoké, pokud uložení v motoru (případně doplněné) snese boční namáhání... není na závadu, při správném seřízení napínáku lze použít i jako přetěžovací spojka...
staré kombajny chodiyl celé na řemeny a chodily, tohle chyba není... :-)
jinak použití řemenů pro větší až velké síly je pro malé otáčky problematické... resp jejich schopnost přenosu momentu s otáčkami klesá, kdežto u řetězových nebo ozubených převodů ne...
ovšem na motoru, kde jsou otáčky vysoké, pokud uložení v motoru (případně doplněné) snese boční namáhání... není na závadu, při správném seřízení napínáku lze použít i jako přetěžovací spojka...
staré kombajny chodiyl celé na řemeny a chodily, tohle chyba není... :-)
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Mám motor s vyšším kroutícím momentem v nižších otáčhách a musím použít hraničních průměrů řemenic . Překvapuje mě že u vás přenesou 3 ks. 12,5 řemeny ten výkon ,je to s '"odřenýma ušima". Ono totiž záleží i na výkonu přeneseným koly.
Já používám nápravy Pv3s a celý stroj bude dost těžký. Ale stejně děkuji za info.
S řetězy nemám pro tyto otáčky dobré zkušenosti,musel by mít jemnější články , více násobný a být v oleji. Navíc je hlučnější , problém je i výrobou kol.
Já používám nápravy Pv3s a celý stroj bude dost těžký. Ale stejně děkuji za info.
S řetězy nemám pro tyto otáčky dobré zkušenosti,musel by mít jemnější články , více násobný a být v oleji. Navíc je hlučnější , problém je i výrobou kol.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Ještě dodatek,nemá někdo zkušenost s chováním uložení klikového hřídele při přidaném radiálním tlaků řemenů? V profi provedení je při použití řemenů na pohon řemenice vždy /kromě malých výkonů/ na předloze.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- Rendy9999
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř črc 04, 2007 12:58 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
na bagru DH 112 je řemenice k hlavnímu čerpadlu bez jakekoli podpěry a šlapeto. Samotna řemenice není žádny prcek
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Škoda, že jste stále tajemný a nenastíníte konkrétní řešení. Takto, i kdybych chtěl, Vám poradit nedokážu. Schválně jsem si vzal tabulky a kontroloval moje převody. Jsou v pořádku a i to že snima jezdím několik let to potvrzuje. Pravdou je ale i to, že motor Slavia 4S90 je poměrně vysokoobrátkový a nemá velkou zálohu kroutícího momentu. Můj motor je z čerpadla vody a měl řemenici přímo na setrvačníku a odpovídá to i technickým podmínkám výrobce. Takže záleží na konkrétním motoru a na dalším požadavku na řešení převodů.
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Motor zatím nemám ale má to být nějaký s dlouhhým zdvihem a výkonem asi 30-40koní ale pouze při 1800 otáčkách, značku zatím nevím, ale za cenu šrotu a má být úplně nový, je to protislužba. Jinak s řemeny jsem pracoval skoro celý život, ale každá skušenost je dobrá. Pro upřesnění když jsme namontovali na motor 6911 řemenici s 5 násobnou řemenicí tak ten motor zhruba po 200MH odešel na ložiska u setrvačníku. Po konzultaci se ZKL nám bylo řečeno že takto ten motor nelze provozovat. Proto ty dotazy , některé motory to snášejí jiné ne. Podle tvrzení mechaniků servisů třeba nekteré značky používají odlišnou konstrukci uložení př. konce kl. hřídele když je požadována třeba klima nebo podobné přídavné pohony.
Proto se mě hodí info o tom že i když je to na "krev" tak že to řemeny při tomto použití vydrží.Ale ještě jednou děkuji.
Proto se mě hodí info o tom že i když je to na "krev" tak že to řemeny při tomto použití vydrží.Ale ještě jednou děkuji.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
-
- Příspěvky: 1056
- Registrován: stř říj 29, 2008 3:11 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
A je jich tam hádám pět?Rendy9999 píše:na bagru DH 112 je řemenice k hlavnímu čerpadlu bez jakekoli podpěry a šlapeto. Samotna řemenice není žádny prcek
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
Na té DH112 je seriový motor Zetor ? Známý mě říkal že motory pro zástavbu do stacionárních provedení byly trochu upravené /výměník olej-voda, některé bez setvačníku-nahrazen hmotou zátěže- jiná krajní ložiska a pod. / Pokud je to seriové provedení je to zajímavá informace která si protiřečí s údaji ze ZKL. Jaký typ motoru je v použit?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Kloubový traktor s řízenou přední nápravou TATRA-KA-2
důchodce: normální motor, který je konstruován na napojení na převodovku skutečně není stavěný na radiální zatížení řemeny...
u stacionárních nevím, záleží zda se motory přizpůsobovaly nestandartnímu použití, nebo se stroje přizpůsobovaly motorům... asi jak kde, podle místa a potřeby....
každopádně pro motor co byl postaven pro napojení na převovdovku to lze vyřešit tak, že z motoru si spojkou - hardy, nebo kraťounkým kardánkem (aby jsi umožnil motoru pohyb vibracemi) protáhl moment na předlohu uloženou do valivých ložisek a na ní mít řemenici.. potom můžeš zastavět takřka libovolný motor.
u stacionárních nevím, záleží zda se motory přizpůsobovaly nestandartnímu použití, nebo se stroje přizpůsobovaly motorům... asi jak kde, podle místa a potřeby....
každopádně pro motor co byl postaven pro napojení na převovdovku to lze vyřešit tak, že z motoru si spojkou - hardy, nebo kraťounkým kardánkem (aby jsi umožnil motoru pohyb vibracemi) protáhl moment na předlohu uloženou do valivých ložisek a na ní mít řemenici.. potom můžeš zastavět takřka libovolný motor.