Pšapšoun

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#16 Nový příspěvek od Tom »

bastardtraktor píše:Až mu dáš filtøík a tlumiè sánáí a výfuku, tak se to trochu zjemní.
Hlavnì to ssání dìlá jiný zvuk s tlumièem sání.
Výfuk je v poøádku, na nìm tllumiè má, a vypdá, že je v dobrém stavu. A jako sání staèí jakákoli nádobka, jen trochu upravená.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
michal.n.514
Příspěvky: 123
Registrován: sob lis 03, 2007 11:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#17 Nový příspěvek od michal.n.514 »

To jméno mu dal pøedchozí majitel.Bude asi kvùli tomu zvuku. :)
Zemědělství ze všech pohledů
http://www.agroves.estranky.cz

Uživatelský avatar
michal.n.514
Příspěvky: 123
Registrován: sob lis 03, 2007 11:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#18 Nový příspěvek od michal.n.514 »

Ten filtr už tam je.Posílám další fotografie:

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Obrázek
Na posledním obrázku je traktor,který jsem našel v kížce 1000 Traktorù.Má motor který je hooodnì podobný(až na pár maèkostí) tomu,co je na Pšapšounovi.
Zemědělství ze všech pohledů
http://www.agroves.estranky.cz

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#19 Nový příspěvek od Tom »

Ten motor vypadá podobnì, protože na Kramerech byly motory Deutz, a ty se pak také vyrábìly licenènì ještì u dalších minimálnì 6 firem. V èechách ho okopíroval i Svoboda. Podívej se na obrázek méhjo nicku, motor na tom traktoru vypadá také tak. Pokud ti mùžu poradit, tak ten motor detailnìji nafo, pokus se najít výr. štítek, èíslo, cokoli, a dej to na http://www.veteranforum.cz TAm je hodnì lidí, co se o stabilní motory zajímají, takže ti snad poradí.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
radar
Příspěvky: 447
Registrován: pát črc 06, 2007 10:32 pm
Bydliště: pardubicko
Kontaktovat uživatele:

#20 Nový příspěvek od radar »

Tak už ti to jezdí chlape? sedíš na tom, tak to vypadá že jo, video by nebylo? 8)
ZETOR it´s life style

Uživatelský avatar
michal.n.514
Příspěvky: 123
Registrován: sob lis 03, 2007 11:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#21 Nový příspěvek od michal.n.514 »

To Tom:motor detailnì nafotím a dám na to fórum.Zatim jsem žádnej výr. štítek ani nápis nenašel.
To Radar:momentálnì nejezdí je totiž rozebraný.Video bohužel žádné nemám.Ta fotka jak na nìm sedim je z léta.
Zemědělství ze všech pohledů
http://www.agroves.estranky.cz

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#22 Nový příspěvek od bastardtraktor »

michal.n.514 píše:Ten filtr už tam je.Posílám další fotografie:

Obrázek

Na posledním obrázku je traktor,který jsem našel v kížce 1000 Traktorù.Má motor který je hooodnì podobný(až na pár maèkostí) tomu,co je na Pšapšounovi.
Paráda
Ten zvuk z toho názvu si dokáži pøerstavit.
Psal jsem o sání - a tydy na tìch fotkách tlumiè s filtrem je - tak to je v pohodì.

Síla je, že s tím taháš tak veliký fekál - to je tak na 1,5 až 2m3 ne ?
A nebo jsi ti jen tak umìlecky naaranžoval ?

Ten motor je jakøiká Tom - nìco co je buï DEUTZ originál a nebo kopile, licence atd. Kopie této koncepce se vyrábí dodnes. V odstatì je to jedno - nejde ti o to, aby to bylo nìjak sberatelsky raritní, ale o to, aby to byla kvylita.
Nejspíš to nebude žádná sbìratelská vzácnost a nebo zvl᚝ cená rarita
A to buï RÁD. Takových a podovných motorù se dodnes zachovala spousta - protože to byla dobrá koncepce , hodnì se prodávaly a podle toho co to bylo zrovna za výrobce té kopie Deutze to byla i kvalita vìtší èi menší.
Ty nejvzácnejší a nejcenìjší motory jsou spíš s loukoovými setrváky jsou buï velmi staré ale u tìch novìjších to bývají koncepce, které se neosvìdèily, málo se prodávaly a nebo to byla mizerná kvalita materiálu a proto se jich zachovalo málo a tak jsou vzácné a sberatelsky cenné.
Já ale vìøím, že to tvoje bude kvalitní motor - už je provìøený èasem.
Kdyby byl materiál nekvalitní, tak už dávno nefunguje.

O motor strach nemám- bude -li jednou tøeba, tak i díly se seženou.
MAM STRACH O TU PØEVODOVKU - uvìdom si prosím, že je staršne stará, auto, ze kterého je melo jen pár koníkù, že je Z HLINÍKU !!!
A jsestli se nepletu, tak i ty PRAGA differenciály jsou z hliníku. A se starým hliníkem jsou problémy - èasem køehne a je jak perník. A èím víc je v tom zinku, tim hùø. Všechny šrouby musí být vždy s citem dotažené a nic se nesmí uvolnit, jinak se to vylomí a je konec.
Olejem nasáklý porézní hliník se nedá ani moc dobøe. slepit èi svaøit.

Být tebou, tak tento stroj jen opravím a mìl bych ho jen na obèasné svezení a na koukání. Ale na práci bych si být tebou poøídil, èi postavil neco silnìjšího s dostupnejších dílù co nemusíš mít strach huntovat.
Nìco typu Octavia motor+1.pøevod, 2.pøevor tøeba Avie,robur, erena , žuk a.t.d., zadní náprava áro, nebo vejtøaska, pìkná hydraulika. Pøední vysoká nápravy na 16kách kolech. Náhon na všechny 4 není myslím nutný.
Prostì neco jako ten stroj co je na tvém vebu v tom "kultivování po bramborech" - ten stroj má ale motor z multikáry . ten bych moc nedoporuèoval - staèí se podívat zde na foru, jaké mají s tím motoren lidi problémy tøeba pøi zimních startech.

A tady máš vìtšího bratøíèka toho traktoru KRAMER, cos dal z té tvé knížky - je to ten nejsilnìjší KRAMER K18 co delali. Má taky ten nejvìtší stabilák co dotoho dávali GÜLDNER GW20 HP , ale zase - vypadá jak Deutz Ne ?? :)
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Robo
Příspěvky: 404
Registrován: pon črc 09, 2007 7:08 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#23 Nový příspěvek od Robo »

Teï tu asi budu za hlupáka, alekdyž tomu nerozumím tak se radši zeptám. Jak má takový stabilní motor (napø. ten co tu je použit) øešen výstup? Chápu to dobøe, že to je ta høídel co je naní setrvák? Takže do boku? A kde je spojka s pøítlaèákem? Jak to vùbec funguje? Vysvìtlete mi to nìkdo, já takové motory vydìl jen z rychlíku.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#24 Nový příspěvek od Tom »

Robo píše:Teï tu asi budu za hlupáka, alekdyž tomu nerozumím tak se radši zeptám. Jak má takový stabilní motor (napø. ten co tu je použit) øešen výstup? Chápu to dobøe, že to je ta høídel co je naní setrvák? Takže do boku? A kde je spojka s pøítlaèákem? Jak to vùbec funguje? Vysvìtlete mi to nìkdo, já takové motory vydìl jen z rychlíku.
Pokusím se Ti vysvìtlit ten motor. Motory s touhle koncepcí jsou vždy jednoválce, a válec je horizontální, smìøuje dopøedu. na knocích klikovky jsou setrvaèníky (1 nebo 2) Spojka vštšinou je v pøevodovce, a pohon z motoru do pøevodovky je øešen klínovými øemeny právì od tìch setrvaèníkù.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#25 Nový příspěvek od Tom »

To Bastard: Güldner je licenèní Deutz. V Güldnerech normálních traktorech jsou také vìtšinou motory Deutz.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#26 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Robo píše:Teï tu asi budu za hlupáka, alekdyž tomu nerozumím tak se radši zeptám. Jak má takový stabilní motor (napø. ten co tu je použit) øešen výstup? Chápu to dobøe, že to je ta høídel co je naní setrvák? Takže do boku? A kde je spojka s pøítlaèákem? Jak to vùbec funguje? Vysvìtlete mi to nìkdo, já takové motory vydìl jen z rychlíku.
V porvé øadì tam musí být nìjaká pravoùhlá pøevodovka - na ti to jdeod motoru øemeny, èo ï žetìzem. Z této pøevodovky pak už axiálne na nìjakou pøevodovku s øaditelnými sttupni. Spojka bývá boï pøed èi za úhlovou pøevodovkou a nebo i jeji souèástí.
Zde je pøece jasnì vidìt, jakto má ten Krammer
Obrázek[

Papšoun má v pøední èásti kloubáku motor, øemenem to jde na úhlovou, pak vede kardan do zadní èásti, kde je øaditelná pøevodovka, ta má na zadní èásti øetìzový pøevod na kardanku, který je pod ní - prùbežnì mezi pøením a zadním differákem.
Èili mezi pøední a zadní èásti kloubáku jsou 2 kardany.

Ale memi pravda co píše Tom, že motor je VŽDY podél a má hlavu dopøedu.

Bafák má hlavu dozadu - k øidièi - což má tu výhodu, že øidíè viddí ventily, jestli se nejaký neulejvá a mùže mu domluvit a už ústnì èi tøeba kopancem :)

A za další mùžu sem poslat desítky fotek strojù co mají takovéto stabiláky napøíè a není u nich úhlová pøevodovka. Ale tìch fotek už jsem sem pár dal - tøeba u Bafáka ten DDR traktorek s kopií Deutze co vyrábeli Sourduzi ve VEB Dieselmotorenfabrik Cunenwalde a boudou z prken.
Naposledy upravil(a) bastardtraktor dne stř lis 07, 2007 1:28 pm, celkem upraveno 1 x.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4633
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

#27 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Tom píše:To Bastard: Güldner je licenèní Deutz. V Güldnerech normálních traktorech jsou také vìtšinou motory Deutz.
No já netvrdim, že ne.


A je dobré vedìt i PROÈ tomu tak bylo, že se vyrábìlo tolik Deutzù pod jinými znaèkami

a montovyly se do traktorù tøeba i téže znaèky jak ty Deutzy, tak ty kopie ve stejných letech :)
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#28 Nový příspěvek od Tom »

Když se dívám na ten kramer, tak tu pøevodovku má hodnì složitì øešenou. Nevím, jak je to pøesnì v Krameru, ale ve Svobodì tam je úhlový pøevod až nìkde v pøevodovce. Tím, že to má náhod do pøevodovky z boku, a ne ze pøedu, tak to má i neutrál naopak. Normální stroj má tu neutrálovou polohu vodorovnì (zleva doprava), ale Svoboda to má svisle (zepøedu dozadu).
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

#29 Nový příspěvek od Tom »

Michale, díval jse se na Tvé webové stránky. Vypadají dobøe. Díval jsem se i na tu traktoriádu, jo které jsi psal. Máš prosím detailnìjší foto té Svobody 12, co je na té fotce druhá, hned za Zetorem 25 K? A potom, jestli máš nìjaké další, na kterých josu traktory do roku 1970, tak bych o nì mìl také zájem díky.

Obrázek
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2943
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

#30 Nový příspěvek od Tata »

Kèemu louží ty banky na tech filtrech u Z25?

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“