FORESTER K+K
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: FORESTER K+K
no, ak myslis to lozisko pri zadnej naprave, tak to som si myslel, len som sa chcel uistit...ale i tak mam otazky na autora...jedna sa mi o to, ze ci ked taha nieco doboku, ci ho neprevracia?? vies co myslim...a taktiez, ked nieco taha do uboci, resp, 45° na vrstevnice, tak ci mu tocivy moment nedviha jednu stranu traktora? a taktiez, ze ci tam riesil aj nejake dorazy na kopirovanie???
lebo ja to mam tiez tak vyriesene na podvozku z T805, a mam taketo problemy...toto leto sa mi to podarilo 2x prehodit na bok..ale len prednu cast...resp. motor s prevodovkou...
este sa chcem spytat, ze z coho je to lozisko?? ci nevie este zohnat take??? ci to je robene na mieru??
lebo ja to mam tiez tak vyriesene na podvozku z T805, a mam taketo problemy...toto leto sa mi to podarilo 2x prehodit na bok..ale len prednu cast...resp. motor s prevodovkou...
este sa chcem spytat, ze z coho je to lozisko?? ci nevie este zohnat take??? ci to je robene na mieru??
Re: FORESTER K+K
máš i nějaké foto z oprav -třeba foto po pádu stromu? teď ho máš ale řádně pevnostně prověřený
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: FORESTER K+K
nechcem miesat moj traktor do forestrovho vlakna..tak len tak v kratkosti odpoviem, dufam, ze to nebude vadit...
no, tak traktro sme postavili, pozreli olej v motore, poprepajali hadice (potrhalo ich), co som mal dozadu na vlecku a normalne natocili ohli spat sedacky a este som dalej tahal...natahal som este nejakych cca 20-30metrakov a pred poslednymi 5 metrakmi otocil na bok este druhykrat a to som este stiahol tych poslednych 5 a isiel domov...na ten den mi stacilo...to je neznicitelny stroj...inac, ono by sa to ani nebolo stalo, len sa odvalil kus pody pod kolesom a traktor sklzol do vyvratu..tam vidiet pen zospodu...ale skratka pointa je v tom, ze som normal mohol dalej pokracovat v praci...a co sa tyka tej pevnosti, tak pokial tam das lahky motor, adekvatne kolesa, tak to nezlomis, lebo ten vykon toho slabeho motora+ mala vaha neprenesu vykon na podu...ale na tahanie dolu kopcom to uplne staci...po rovine s tou istou furou som sa uz nepohol, resp. som hrabal..
no, tak traktro sme postavili, pozreli olej v motore, poprepajali hadice (potrhalo ich), co som mal dozadu na vlecku a normalne natocili ohli spat sedacky a este som dalej tahal...natahal som este nejakych cca 20-30metrakov a pred poslednymi 5 metrakmi otocil na bok este druhykrat a to som este stiahol tych poslednych 5 a isiel domov...na ten den mi stacilo...to je neznicitelny stroj...inac, ono by sa to ani nebolo stalo, len sa odvalil kus pody pod kolesom a traktor sklzol do vyvratu..tam vidiet pen zospodu...ale skratka pointa je v tom, ze som normal mohol dalej pokracovat v praci...a co sa tyka tej pevnosti, tak pokial tam das lahky motor, adekvatne kolesa, tak to nezlomis, lebo ten vykon toho slabeho motora+ mala vaha neprenesu vykon na podu...ale na tahanie dolu kopcom to uplne staci...po rovine s tou istou furou som sa uz nepohol, resp. som hrabal..
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORESTER K+K
Myslím, že zdenek1 se ptal forestera, ale nevadí . O tvém stzroji založ vlákno, nahaž fotky, popis atd, ať se máme na co koukat a co číst . Jinak si mslím, že po vrstevnici 45° se moc s kloubovýma traktorama nejezdí . Nejsou zkrátka tak stabilní jako "klasický" traktory s kyvnou nápravou. Stejně tak tahat něco "do boku" je asi přinejmenším nepraktické. Spíš to asi bude o přístupu řidiče a vyhodnocení situace a přizpůsobení se .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: FORESTER K+K
dik viem si urobit predstavu. Ja robim tiez v hore a tahame zo 6945 a ten neda ni moc viac ako ten tvoj.ale ako hovoris zalezi to na podmienkach.forester píše:Na mýtnu ťažbu a do ťašieho terénu našroko v reťaziach ale do prebierok pekne naúzko inak nezarobím ani na naftu.A otázke kolko kmeňov potiahne nerozumiem.Kdo robil v hore tak vie že to záleží na teréne a vlhkosti dreva.Dal som aj 5 kubíkov do mierneho kopca ale nedal 0,7 kubíka po rovine v bahne po vrch kolesa.Traktor má asi 3,6t a tomu zodpovedá aj ťažná sila.
teraz robim nieco podobneho ako mas ty.
pozri sem
viewtopic.php?f=14&t=24720
Re: FORESTER K+K
No to prevracanie je dosť morbidný spôsob ako ťahať drevo.Na traktore musí byť doraz proti pretočeniu predku proti zadku inak sa lahko stane nehoda.Keď ťahám odboku položím štít nazem a velmi premýšlam čo si môžem dovoliť.A k tej jazde po vrstevnici,nieje to problém koncepcie ale konkrétneho riešenia a aj rozvahy vodiča.Jediný problé vidím v zosúvaní stroja medzi stromy čomu už padlo za obeť zopár neplánovaných kusov,traktor sa zosunie tak že ostane strom medzi predným a zadným kolesom a otial niet cesty von len píliť.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORESTER K+K
Jezdit po vrstevnici jasně, ale ne 45° . To mi přijde na traktor celkem dost, natož když má něco táhnout. Ty máš výhodu, že skoro všechnu váhu máš na předku a ten je navíc dlouhej. Kloub lámání máš krásně vzadu a láme se jen malá a lehká část stroje. Takže bude asi mnohem stabilnější než klasickej kloubák s lámáním v půlce . Navíc díky tomu dvojímu řízení ho nemusíš tolik zlomit . Ta tvoje konstrukce je možná ta nejlepší možná pokud jde o stabilitu i rejd . Uvažuju o podobným řešení, jen vzadu by nebylo kloubové zatáčení, ale jen otočné uložení zadní třetiny rámu s nápravou. Řízené by byly obě nápravy, ale stroj by se nelámal, jen by místo výkyvné nápravy by měl výkyvnou celou část rámu) tu zadní, malou a lehkou.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: FORESTER K+K
no, v inzercii som tiez teraz videl taky stroj, co mal pouzite dve napravy z T813, ale obe vytacacie, jednu mal v predu a druhu vzadu...
to je tiez riesenim...myslim, ze dve predne napravy z V3S, by to mohli vydrzat...ze to nieje az taka zataz...
inac, toto je velmi zaujimave riesenie... nebolo jednoduchsie pouzit dve predne s V3S??? samozrejme len teoretizujem...keby som robil traktor, tak to tiez tak urobim...ja na mojej T805 pouzivam smerove brzdy...velmi to zjednodusuje manevrovanie....co nevytocim, to prebrzdim....
min. tyzden som videl na velkom traktore ford klasiku napravu s natacanim kolies+natacanie celej napravy...to bolo tiez zaujimave riesenie...vytacaci valec, co mal vyvody na piestnice z oboch stran, tak ten bol napevno na rame a vytacal najskor len naboje, ked dosli na doraz, tak potom tam bol taky pakovy mechanizmus, ktory pootocil celu napravu...cumel som na to ako puk...
este raz pre forestra: skade mas to lozisko pri zadnej naprave???alebo z coho je????
to je tiez riesenim...myslim, ze dve predne napravy z V3S, by to mohli vydrzat...ze to nieje az taka zataz...
inac, toto je velmi zaujimave riesenie... nebolo jednoduchsie pouzit dve predne s V3S??? samozrejme len teoretizujem...keby som robil traktor, tak to tiez tak urobim...ja na mojej T805 pouzivam smerove brzdy...velmi to zjednodusuje manevrovanie....co nevytocim, to prebrzdim....
min. tyzden som videl na velkom traktore ford klasiku napravu s natacanim kolies+natacanie celej napravy...to bolo tiez zaujimave riesenie...vytacaci valec, co mal vyvody na piestnice z oboch stran, tak ten bol napevno na rame a vytacal najskor len naboje, ked dosli na doraz, tak potom tam bol taky pakovy mechanizmus, ktory pootocil celu napravu...cumel som na to ako puk...
este raz pre forestra: skade mas to lozisko pri zadnej naprave???alebo z coho je????
Re: FORESTER K+K
PREJDI SI CELÚ TÉMU JE TO TAM AJ Z NÁKRESMI A POPISOM.hotday píše:no, v inzercii som tiez teraz videl taky stroj, co mal pouzite dve napravy z T813, ale obe vytacacie, jednu mal v predu a druhu vzadu...
to je tiez riesenim...myslim, ze dve predne napravy z V3S, by to mohli vydrzat...ze to nieje az taka zataz...
inac, toto je velmi zaujimave riesenie... nebolo jednoduchsie pouzit dve predne s V3S??? samozrejme len teoretizujem...keby som robil traktor, tak to tiez tak urobim...ja na mojej T805 pouzivam smerove brzdy...velmi to zjednodusuje manevrovanie....co nevytocim, to prebrzdim....
min. tyzden som videl na velkom traktore ford klasiku napravu s natacanim kolies+natacanie celej napravy...to bolo tiez zaujimave riesenie...vytacaci valec, co mal vyvody na piestnice z oboch stran, tak ten bol napevno na rame a vytacal najskor len naboje, ked dosli na doraz, tak potom tam bol taky pakovy mechanizmus, ktory pootocil celu napravu...cumel som na to ako puk...
este raz pre forestra: skade mas to lozisko pri zadnej naprave???alebo z coho je????
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORESTER K+K
Všechny ty řešení co popisuješ se tu na foru vyskytujou. To natáčení selé přední nápravy a ještě na ní zatočení je k vidění na Youtube (odkaz je tu někde taky) na jednom fakt krásně zpracovaném domadělu.
Pokud jde o řiditelné obě nápravy, to stavím já - koukni na téma "Komunální nosič Sněžka". Zatím nemám téma přímo o traktoru, ale to téma o Sněžce je o "dárci orgánů" pro něj . Použiju z něj prakticky všechno. Víc info tam, ať to tu foresterovy moc nezasí..me .
Jinak myslím, že tohle řešení co má forester je asi ještě o fous lepší, ale třeba na pole se asi víc hodí nelámací rám. Každé využití zkrátka chce trochu jinou konstrukci. On má stroj převážně do lesa a tam je tohle asi ideál .
Pokud jde o řiditelné obě nápravy, to stavím já - koukni na téma "Komunální nosič Sněžka". Zatím nemám téma přímo o traktoru, ale to téma o Sněžce je o "dárci orgánů" pro něj . Použiju z něj prakticky všechno. Víc info tam, ať to tu foresterovy moc nezasí..me .
Jinak myslím, že tohle řešení co má forester je asi ještě o fous lepší, ale třeba na pole se asi víc hodí nelámací rám. Každé využití zkrátka chce trochu jinou konstrukci. On má stroj převážně do lesa a tam je tohle asi ideál .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: FORESTER K+K
dik...uz som to nasiel...som nemyslel, ze je to to...aj ked som sice necital cele vlakno...len ma to zaujalo...makumba 79 píše:Díky za odpověd máš pravdu mám nato taky stejný názor dobrá rada je jepší než 3 hodiny pomoci .forester píše:Rád sa podelím o poznatky lebo aj ja som sa skoro opláchol a nemám rád keď ľudia zbytočne plytvajú energiou,to nech si radšej vypijú.
Jak píšeš (Medzi prevodovkou a diferákom je brutálne velký homokinetický kĺb na pevno ale prevodovka PV3S je plávajúca.Takto sa to dá riešiť len v tom prípade ak je presne os homokinetického kĺbu osou zalamovania,zo začiatku mala prevodovka sklon pri zaťažení vystrajať) tak tím myslíš že převodovka a dif je spojen jen jedním křížkem a případnnou nepřesnost v souososti kloubu a křížku řeší plovoucí uložení převodovky? Nebo je tam krátká spojovací hřídel s 2 kloubky a drážkováním uprostřed na vymezení toho pohybu mezi převodovkou a difem.
taky si mě dostal stím jak píšeš že (dokonca pri použití čelného nakladača nevydržia skrutky na redukcii a potom sa zváááááááára ) to myslíš tam co je přišroubovám reduktor ke kloubu ? Chtěl bych totiž též čelní nakladač a ted mi to dost vrtá hlavou aby se mi to pořád v tom předku nesypalo.
Pak mám ješte jednu velikou prosbu jestli by si mi nezměřil nebo alespon približne z hlavy dal rozměry toho kolubu je opravdu pořádně masivní a nerad bych to podcenil není nad to když už to má někdo vyskoušené protože nemáš možnost skenování tak sem ti připravil takoví obrázek není to sice nic moc ale mohl bysi se v tom vyznat podle neho by šlo např. 1A= 450 mm. Taky z jakého to je plechu jeho šířku nebo hrůbku nevim jak je to přesně povašem.
ješte jednou se omlouvám za moje netechnické kreslení (páni stojaři asi pláčou)a díky za od pověd
Re: FORESTER K+K
To je zaujímavé riešenie ale vysvetli mi prosím čo sleduješ tým kĺbom a nechceš výkyvnú nápravu v predu?Terablick píše:Jezdit po vrstevnici jasně, ale ne 45° . To mi přijde na traktor celkem dost, natož když má něco táhnout. Ty máš výhodu, že skoro všechnu váhu máš na předku a ten je navíc dlouhej. Kloub lámání máš krásně vzadu a láme se jen malá a lehká část stroje. Takže bude asi mnohem stabilnější než klasickej kloubák s lámáním v půlce . Navíc díky tomu dvojímu řízení ho nemusíš tolik zlomit . Ta tvoje konstrukce je možná ta nejlepší možná pokud jde o stabilitu i rejd . Uvažuju o podobným řešení, jen vzadu by nebylo kloubové zatáčení, ale jen otočné uložení zadní třetiny rámu s nápravou. Řízené by byly obě nápravy, ale stroj by se nelámal, jen by místo výkyvné nápravy by měl výkyvnou celou část rámu) tu zadní, malou a lehkou.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORESTER K+K
No sleduju tím snížení těžiště (kyvná přední náprava znamená motor o dost vejš) a zlepšení stability (stejně jako tvůj stroj bude i ten můj mít naprostou většinu váhy na předku, kterej bude nízko posazenej a náprava bude na pevno) . Kejvat se bude jen zadní náprava s kouskem rámu a hydraulikou. Původně jsem chtěl dělat kyvnou přední část (jen malou část rámu před kabinou, a motor bych dal dozdu napříč - něco jako horské sekačky), ale tohle bude schůdnější a asi lepší. Kloub jako takovej tam nebude, jen výkyv té malé zadní části rámu s nápravou.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: FORESTER K+K
Pozri si pre zaujímavosť ako má riešené uchytenie prednej nápravy Rendy999,je to téma myslím Pepuv traktor.Takto je motor rovno nad nápravou a nezvyšuje ťažisko.Terablick píše:No sleduju tím snížení těžiště (kyvná přední náprava znamená motor o dost vejš) a zlepšení stability (stejně jako tvůj stroj bude i ten můj mít naprostou většinu váhy na předku, kterej bude nízko posazenej a náprava bude na pevno) . Kejvat se bude jen zadní náprava s kouskem rámu a hydraulikou. Původně jsem chtěl dělat kyvnou přední část (jen malou část rámu před kabinou, a motor bych dal dozdu napříč - něco jako horské sekačky), ale tohle bude schůdnější a asi lepší. Kloub jako takovej tam nebude, jen výkyv té malé zadní části rámu s nápravou.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: FORESTER K+K
no, klb je fajn, akoze nikdy ti nezostane koleso vo vzduchu, pripadne na troch bodoch...ako sa vravi...len to treba obmedzit, lebo mne napr. dviha prave koleso, ked nieco taham...skratka ten tocivy moment sa prenesie z toho kardanu na ten klb...Terablick píše:No sleduju tím snížení těžiště (kyvná přední náprava znamená motor o dost vejš) a zlepšení stability (stejně jako tvůj stroj bude i ten můj mít naprostou většinu váhy na předku, kterej bude nízko posazenej a náprava bude na pevno) . Kejvat se bude jen zadní náprava s kouskem rámu a hydraulikou. Původně jsem chtěl dělat kyvnou přední část (jen malou část rámu před kabinou, a motor bych dal dozdu napříč - něco jako horské sekačky), ale tohle bude schůdnější a asi lepší. Kloub jako takovej tam nebude, jen výkyv té malé zadní části rámu s nápravou.
co sa tyka tej prednej napravy napevno, tak to by som nerobil, resp. robil, ale len do urcitej casti...aby to malo take mensie perovanie, uvidis, velmi to ulachci ovladatelnost traktrora...menej to skace, atd...a taktiez, ked budes mat velku vahu vpredu, tak pri nezatazenom traktore mozes ist ovela rychlejsie na nerovnom terene..myslim tym polnu cestu, atd...
ja to mam tiez tak urobene...len to nemam doriesene..lebo nemam spodne dorazy a polnaprava sa mi odrazu preklopi, ked sa zmeni tazisko...a preto som hned na boku...ja tam mam plku pruziny z DT54 z behuna...peruje to len cca 3-4cm, ale uplne to staci vyrovnavat mensie nerovnosti terenu...ja viem, je to komplikacia, ale vysledok stoji za to...