Svobodoslávia
Svobodoslávia
Svobodoslávia
Rok výroby: 1982
Podvozok: Svoboda DK 15 s kardanovým vývodom, s vývodom na žaciu lištu
a uzávierkou
Motor: IFA - vzduchom chladený dvojvalec, uložený naprieč
Predná náprava: ARO M 461, vypínateľná – náhon od vývodu ručnej brzdy
Riadenie: ARO M 461 – mechanické
Kolesá: vpredu 6,50 x 16, vzadu 8,25 x 20
Rozchod: 1150 mm
Rázvor: 1450 mm
Celková dĺžka: 2200 mm
Hmotnosť: cca 1200 kg
I. rekonštrukcia v roku 1989:
Výmena motora za Slávia 2S 95 A
II. rekonštrukcia v roku 2009:
Montáž hydrauliky a trojbodového závesu
Prerobenie ovládania uzávierky na ručné
Prerobenie elektroinštalácie
Pretesnenie motora
Výmena olejových náplní
Výmena pneumatík za MITAS TD 13, vpredu 6,00 x 16, vzadu 8,3 x 20
Obnovenie farby
Príslušenstvo: pluh dvojak, žacia lišta, dvojkolesová vlečka s brzdou, rotavátor, brány, vyorávač zemiakov
Poznámka: Tento traktor slúži v našej rodine od začiatku 60-tych rokov minulého storočia. Najprv, ako pôvodný, Svoboda DK 15. Potom, po roztrhnutí bloku motora mrazom, ako „domaděl“ s nepôvodnými motormi. Tu musím vyjadriť hlboký obdiv a aj vďaku, konštruktérom a pracovníkom fy Svoboda, ktorí dokázali vyvinúť a vyrobiť nadčasový malotraktor s neuveriteľnou životnosťou a spoľahlivosťou. Pochvalu si zaslúžia aj konštruktéri fy Slávia za podarený a spoľahlivý motor. (Teda platí, že nie len „zlaté české ruce“, ale aj „zlaté české hlavy“ ...)
Rok výroby: 1982
Podvozok: Svoboda DK 15 s kardanovým vývodom, s vývodom na žaciu lištu
a uzávierkou
Motor: IFA - vzduchom chladený dvojvalec, uložený naprieč
Predná náprava: ARO M 461, vypínateľná – náhon od vývodu ručnej brzdy
Riadenie: ARO M 461 – mechanické
Kolesá: vpredu 6,50 x 16, vzadu 8,25 x 20
Rozchod: 1150 mm
Rázvor: 1450 mm
Celková dĺžka: 2200 mm
Hmotnosť: cca 1200 kg
I. rekonštrukcia v roku 1989:
Výmena motora za Slávia 2S 95 A
II. rekonštrukcia v roku 2009:
Montáž hydrauliky a trojbodového závesu
Prerobenie ovládania uzávierky na ručné
Prerobenie elektroinštalácie
Pretesnenie motora
Výmena olejových náplní
Výmena pneumatík za MITAS TD 13, vpredu 6,00 x 16, vzadu 8,3 x 20
Obnovenie farby
Príslušenstvo: pluh dvojak, žacia lišta, dvojkolesová vlečka s brzdou, rotavátor, brány, vyorávač zemiakov
Poznámka: Tento traktor slúži v našej rodine od začiatku 60-tych rokov minulého storočia. Najprv, ako pôvodný, Svoboda DK 15. Potom, po roztrhnutí bloku motora mrazom, ako „domaděl“ s nepôvodnými motormi. Tu musím vyjadriť hlboký obdiv a aj vďaku, konštruktérom a pracovníkom fy Svoboda, ktorí dokázali vyvinúť a vyrobiť nadčasový malotraktor s neuveriteľnou životnosťou a spoľahlivosťou. Pochvalu si zaslúžia aj konštruktéri fy Slávia za podarený a spoľahlivý motor. (Teda platí, že nie len „zlaté české ruce“, ale aj „zlaté české hlavy“ ...)
Re: Svobodoslávia
tak ten je nadherny
ako mas riešene pohananie prednej napravy ?
ako mas riešene pohananie prednej napravy ?
Re: Svobodoslávia
Já jsem velký příznivce traktorů Svoboda. Těch zbastlených Svobodek jsem viděl mraky, ale tohle To je jak sériovka. Moc pěkné. Můžeš detailněji nafotit ten vývod na předek?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Svobodoslávia
Predná náprava je poháňaná od pôvodného vývodu na ručnú brzdu, cez zubovú spojku, reťazový prevod na pravouhlú prevodovku a ďalśi reťazový prevod na kardan, viď. foto.
- Milhauss
- Příspěvky: 11618
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svobodoslávia
Tak to je vymazlenej traktor To se mi líbí,to mám rád. Když se majitel o svůj stroj takhle stará
Re: Svobodoslávia
jo dakujem tiež to budem mat tak podobne preto sa pytampavol píše:Predná náprava je poháňaná od pôvodného vývodu na ručnú brzdu, cez zubovú spojku, reťazový prevod na pravouhlú prevodovku a ďalśi reťazový prevod na kardan, viď. foto.
- Jurek
- Příspěvky: 190
- Registrován: sob led 19, 2008 12:00 pm
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svobodoslávia
krasavec
Re: Svobodoslávia
no moc povedenej kousek
Re: Svobodoslávia
Velmi pekne.
Co pohanas cez tie remene ktore idu z remenice na prednej (na pravej) strane motora?
Co pohanas cez tie remene ktore idu z remenice na prednej (na pravej) strane motora?
Re: Svobodoslávia
tak to je jen řidič už nějak sedí až za traktorem
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
- Petr Matula
- Příspěvky: 1920
- Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svobodoslávia
pekna prace
kdo nic nedale nic neskurvy
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4633
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Svobodoslávia
Remene na pravej strane prenášajú krútiaci moment z motora na predlohový hriadeľ,
remene na ľavej strane z predlohového hriadeľa na spojku.
remene na ľavej strane z predlohového hriadeľa na spojku.
Re: Svobodoslávia
Takže ty máš klíňáky do převodovky vpravo, a ne vlevo, jak je to origoš?pavol píše:Remene na pravej strane prenášajú krútiaci moment z motora na predlohový hriadeľ,
remene na ľavej strane z predlohového hriadeľa na spojku.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz