Otův čeveňák
Otův čeveňák
Tak znovu vkládám můj traktůrek číslo dva.
Rok výroby: 2002 přez zimu.
Motor: Maftový vzduchem chlazený jednoválec Slavia 1S80 výkon 4,5 koně.
Převodovka: Od motoru spojka z 1202, 1" řetězem dolů na převodovku Garant 4 rychlosti + zpátečka.
Nápravy: Přední kyvná, dif žiguli, konce trabant a bubny škoda. Zadní náprava PV3S bez reduktorů, napasovány konce škoda. Poloosy PV3S ze předku skráceny na konci kužel do bubnu vyfrézovaná a vyšťouchaná 10 drážka a klínek. Přední náprava poháněná řetězem od unašeče kardanu zadní nápravy, vypinatelný náhon, požitá hřídel z převodovky škoda posouváním zubové spojky a sinchronu.
Brzdy: Kapalinové na zadní nápravu, ponecháno ze škodovky. Ruční brzda lankama.
Kola: Vzadu šípáky 16" v předu šípáky 14".
Příslušenství: Dvě káry sklápěcí, malá a velká, kára do lesa, malá nesklápěcí kára. Zdvižka do ramen.
Hydraulika: Čerpadlo hnané řemeny přímo od motoru, přez vypinatelnou zubovou spojku. Trubkami do dvoupáčkového rozvaděče. Jedna páka na ramena, druhá na rychlospojky na vyklápění káry.
Váha: přesně nevím, nevážil jsem, asi 600kg.
Šířka: 115 cm přez blatníky.
Délka: 190 cm
Rozchod: 98 cm
Rozvor náprav: 120 cm
Výška po komínek: 160 cm
Pár fotek :
Rok výroby: 2002 přez zimu.
Motor: Maftový vzduchem chlazený jednoválec Slavia 1S80 výkon 4,5 koně.
Převodovka: Od motoru spojka z 1202, 1" řetězem dolů na převodovku Garant 4 rychlosti + zpátečka.
Nápravy: Přední kyvná, dif žiguli, konce trabant a bubny škoda. Zadní náprava PV3S bez reduktorů, napasovány konce škoda. Poloosy PV3S ze předku skráceny na konci kužel do bubnu vyfrézovaná a vyšťouchaná 10 drážka a klínek. Přední náprava poháněná řetězem od unašeče kardanu zadní nápravy, vypinatelný náhon, požitá hřídel z převodovky škoda posouváním zubové spojky a sinchronu.
Brzdy: Kapalinové na zadní nápravu, ponecháno ze škodovky. Ruční brzda lankama.
Kola: Vzadu šípáky 16" v předu šípáky 14".
Příslušenství: Dvě káry sklápěcí, malá a velká, kára do lesa, malá nesklápěcí kára. Zdvižka do ramen.
Hydraulika: Čerpadlo hnané řemeny přímo od motoru, přez vypinatelnou zubovou spojku. Trubkami do dvoupáčkového rozvaděče. Jedna páka na ramena, druhá na rychlospojky na vyklápění káry.
Váha: přesně nevím, nevážil jsem, asi 600kg.
Šířka: 115 cm přez blatníky.
Délka: 190 cm
Rozchod: 98 cm
Rozvor náprav: 120 cm
Výška po komínek: 160 cm
Pár fotek :
- Dřevák
- Příspěvky: 182
- Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
zajímavá konstrukce, poznávám hřebenový řízení a klouby s těhlicema z trába, to by soudruzi v NDR koukali! A jak řetězy? Tobě běhaj potichu?
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení
- Jurek
- Příspěvky: 193
- Registrován: sob led 19, 2008 12:00 pm
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otův čeveňák
malej,ale šikovnej.To se mi líbí
Re: Otův čeveňák
Ten coulák řetěz jak jde od motoru na převodovku, tam je asi 4:1 převod a ten docela by se dalo říct že řve. Ale na tak malém prostoru a takový převodový poměr, co tam dát? Jedině malou převodovku, ale tu nemůžu sehnat takovou aby tam pasovala. Ten druhej co pohání předek, o tom ani nevím, to je třičtvrťák a ten jde potichu docela. Až když jsem si prohlížel jak vyšly fotky tak jsem si všimnul, že mi tam upadla napínací kladka dole pod řetězem. Musím se na to mrknout.
Re: Otův čeveňák
pekný traktor ze všeho nejvíc se mi líbí ta přední náprava ta je fakt boží
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
Ahoj chtel bych se zeptat, jaky naklad to utahne s timto vykonem?ota píše: .......Motor: Maftový vzduchem chlazený jednoválec Slavia 1S80 výkon 4,5 koně. ......
Dejme tomu ze potrebuju z louky ( rovina ) a kousek po asfaltu ( do mirneho kopecku) dotahnout vlecku s baliky sena (celkova vaha vlecky + sena je cca max 1 tuna). Zvladne to v pohode? A s jakou rychlosti to asi bude? Jen krokem (4-5km/h) nebo i svizneji ? Sorry za blbe otazky, ale fakt nemam predstavu co to dokaze.
Ahoj Jirka
PS: Ptam se proto, ze se mi nepozdava motocyklovy smradoch, ktery planuji do sveho prvniho trakturku a mozna by mi stacil i maly naftak.
Re: Otův čeveňák
Ahoj, háleží u tohodle malího motoru, jak to rozjedeš. Já když jedu naloženej a rozjedu se aby měl motor otáčky, tak jede jako fík. Ale není to žádnej rafan, třeba když jedu s károu ( odhadem kára samotná 400kg ) na ní halda hnoje od králíků a doložeńo trávou ze sekačky a listí. Žádná velká váha, jedu z kopce, z domova, rozjedu se na 2, potom 3, nakonec 4, jedu po návsi po rovině, přijde stoupání po silnici, po 10 metrech 3, po dalších 10 m dám 2 a tou už vyjedu kopec, potom dám 3 a jedu až na kraj vsi na 3. Mírné stoupání, pak rovina, malinko z kopce dám 4. Po silnici potom zase mírné stoupání, vyjedu 4 a sjíždím na pole, dávám 2 a jedu po poli, mírně z kopce, dám 3. Potom už 4 nedám protože to nezvládne. U hnojniště dám 2 a předek zacouvám, vyklápím. Zpět jedu 2 až na pevnou cestu, tam vyřadím předek, po kusu cesty dám 3 ale 4 do kopečka nezvládne. Vyjedu zpět na silnici po kuse dám 4 a na ní jedu až domů.
Max. rychlost jsem neměřil, ale když jedeme do lesa ještě s 4011 tak pantáta vyjede současně se mnou a jede první a než ujedeme 1 km, tak on by dojel tam i zpět. Nejezdí to moc rychle. Ale naleju tam 3 litry nafty a na ní jezdím 2 měsíce. Žere to strašně málo. Nemám změřeno, ale na 2 dcl dojedu k lesu a spátky asi 2 km. Když jsem vezl z lesa dřevo, na káře, celej modřín a dva kuláky smrk, takže 5 m dlouhý, 5x modřín, 2x smrk, celkem 7 kuláků, modřín na pařezu 45 cm, v lese na 1 předek, po silnici až 4. Nebo silniční panel asi 2000kg na káře, rozjezd 1, potom mírné stoupání dám 2 a na ní až na zahradu. Na tu 1 jedu všude, v lese 2,5 m2 dřeva rozjedu to a přejedu v lese i přez škarpu. Ale pro jistotu předek, a držím uzávěrku, abych náhodou nezastavil.
Takže závěrem, není to že bych rval asfalt, ale vytrhnu jabloň na zahradě, průměr 20 cm. Ale delší řetěz, nacouvám ke stromu, 1 předek, ruka na uzávěrku, natůruju, rozjedu a až se natáhne řetěz a škubne to. Takhle 3-4 krát a jabloň byla venku.
Jestli Ti můžu poradit, chtělo by to aspoň dvouválec, nebo tan silnější jednoválec, přesně nevím to označení asi 1S90 ten je silnější. Ale já jsem s ním nad míru zpokojenej, malá spotřeba, nenáročnej mám ho nevyběhanej a startuje i v -20.
Už je to strašnej román, když budeš chtít ještě informace, tak vpoho napiš. Čau Ota.
Ps: mám i traktůrek s javou 250 a taky chodí dobře, ale nafta je nafta. Koukni na traktory 4x2 otův zelenáč.
Max. rychlost jsem neměřil, ale když jedeme do lesa ještě s 4011 tak pantáta vyjede současně se mnou a jede první a než ujedeme 1 km, tak on by dojel tam i zpět. Nejezdí to moc rychle. Ale naleju tam 3 litry nafty a na ní jezdím 2 měsíce. Žere to strašně málo. Nemám změřeno, ale na 2 dcl dojedu k lesu a spátky asi 2 km. Když jsem vezl z lesa dřevo, na káře, celej modřín a dva kuláky smrk, takže 5 m dlouhý, 5x modřín, 2x smrk, celkem 7 kuláků, modřín na pařezu 45 cm, v lese na 1 předek, po silnici až 4. Nebo silniční panel asi 2000kg na káře, rozjezd 1, potom mírné stoupání dám 2 a na ní až na zahradu. Na tu 1 jedu všude, v lese 2,5 m2 dřeva rozjedu to a přejedu v lese i přez škarpu. Ale pro jistotu předek, a držím uzávěrku, abych náhodou nezastavil.
Takže závěrem, není to že bych rval asfalt, ale vytrhnu jabloň na zahradě, průměr 20 cm. Ale delší řetěz, nacouvám ke stromu, 1 předek, ruka na uzávěrku, natůruju, rozjedu a až se natáhne řetěz a škubne to. Takhle 3-4 krát a jabloň byla venku.
Jestli Ti můžu poradit, chtělo by to aspoň dvouválec, nebo tan silnější jednoválec, přesně nevím to označení asi 1S90 ten je silnější. Ale já jsem s ním nad míru zpokojenej, malá spotřeba, nenáročnej mám ho nevyběhanej a startuje i v -20.
Už je to strašnej román, když budeš chtít ještě informace, tak vpoho napiš. Čau Ota.
Ps: mám i traktůrek s javou 250 a taky chodí dobře, ale nafta je nafta. Koukni na traktory 4x2 otův zelenáč.
Re: Otův čeveňák
Prosím tě,jak máš navařené ty škodovácké konce na tom V3S difu?
Díky i za nějaké foto. Jinak moooc krásný strojek. Chtěl bych něco podobného.
Díky i za nějaké foto. Jinak moooc krásný strojek. Chtěl bych něco podobného.
Naposledy upravil(a) Lukibos dne stř lis 19, 2008 8:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Otův čeveňák
Nejezdil jsi jak spolujezdec v rallye??ota píše: Žádná velká váha, jedu z kopce, z domova, rozjedu se na 2, potom 3, nakonec 4, jedu po návsi po rovině, přijde stoupání po silnici, po 10 metrech 3, po dalších 10 m dám 2 a tou už vyjedu kopec, potom dám 3 a jedu až na kraj vsi na 3. Mírné stoupání, pak rovina, malinko z kopce dám 4. Po silnici potom zase mírné stoupání, vyjedu 4 a sjíždím na pole, dávám 2 a jedu po poli, mírně z kopce, dám 3. Potom už 4 nedám protože to nezvládne. U hnojniště dám 2 a předek zacouvám, vyklápím. Zpět jedu 2 až na pevnou cestu, tam vyřadím předek, po kusu cesty dám 3 ale 4 do kopečka nezvládne. Vyjedu zpět na silnici po kuse dám 4 a na ní jedu až domů.
Re: Otův čeveňák
Pro Lukibose, sehnal jsem ve šrotě V3S nápravu a tý chyběl jeden reduktor, proto tohle řešení. Normálně tam co končí ta bambule difu V3S, tam jsem to odříznul, je tam na tý trubce svár, tak tam. Ale šlo by to klíďo odříznout dál k reduktoru, kvuli většímu rozchodu. Tam potom je silnostěná trubka. Do ní sem sehnal 10 cm špalík silnostěný redukční trubky na obě strany. Stočil na venkovní míře aby to vlezlo do trubky V3S. Vnitřní míra byla podle venkovního průměru škodovácky trubky v který se motá poloosa. Tam jsem potom odřízl asi 10 cm dál od bubnu škodováckou trubku i se štítem a ložiskem. Nasadil do redukční trubky a nechal kousek koukat ven a přivařil. Potom jsem to nastrčil do bambule difu V3S a zase nechal kousek koukat, to aby se udržel svár a zavařil dokola trubky. To jsem udělal na obouch stranách stejně. Potom ve šrotu sehnal dvě přední poloosy z V3S ( to kvuli tomu, že jsou tenčí a prolezou vpohodě tou redukcí z tý trubky až do bubnu. Naměřil, odříznul, stočil na soustruhu průměr na prachovkovej kroužek, ložisko, a na konci kužel a závit na zajišťovací matku. Je to velice jednoduchý, potřebuješ jen karbika, soustruh a kovošrot na tu silnostěnou trubku, bubny s tou trubkou ze škodovky a svářečku. Jo ještě abych nezapoměk tu V3Skovou nápravu mám otočenou, vzhůru nohama, páč by to jinak couvalo. Na to jsem přišel, až když jsem tam pasoval nápravu svařenou. Ale jinak změníš točky na převodech, takže bys nápravu nemusel otáčet. O výkendu to nějak pokusím vyfotit. Tak zatím čau.
Re: Otův čeveňák
Pro Roba !!! Snažil jsem se Jirkovi nějak z vlastní zkušenosti vysvětlit jednoduše, jak ten motorek asi maká. Tuhle cestu jezdím každý tři tejdny, tak to mám nacvičený a pamatuju si ji. Vím že to vypadá jak o závodech navigátor. No příště si dám pozor a popíšu to jinak.
Re: Otův čeveňák
Proč se urážíš? Se neumíš zasmát? OK, omlouvám se. Příště jen vážně a stroze.ota píše:Pro Roba !!! Snažil jsem se Jirkovi nějak z vlastní zkušenosti vysvětlit jednoduše, jak ten motorek asi maká. Tuhle cestu jezdím každý tři tejdny, tak to mám nacvičený a pamatuju si ji. Vím že to vypadá jak o závodech navigátor. No příště si dám pozor a popíšu to jinak.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: čtv lis 20, 2008 8:53 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Otův čeveňák
je dobrej
Re: Otův čeveňák
Robo, já se neurážím, ani se nezlobím. To jen fakt to bylo jako na těch závodech: Levá 20, horizont. Rovinka, potom pravá 10, hází,...