TAHOUN II

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#136 Nový příspěvek od Standa »

Tak to,že se při výkyvu prodlužuje a zkracuje vzdálenost od čepu u kola a čepu na páce je normální.To neodstraníš a ani není potřeba,ale koukám,že máš dost dlouhou páku toho pomocňáku a taky ten uhel tej šťouchačky co vychází z hřebenu posilovače je dost zlomenej,to by mohlo v budoucnu mordovat to futro na konci hřebenu,koukám,ale,že tam moc místa nemáš.

ČÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

hujernovak210
Příspěvky: 24
Registrován: sob pro 26, 2009 5:59 pm

Re: TAHOUN II

#137 Nový příspěvek od hujernovak210 »

cau s tim mistem maš pravdu, ale už to lepši nebude. Ta řidici tyč se mi natahuje a zkracuje cirka o plus minus 8 cm, což se mi zda přilis moc. Paka toho pomocnaku už nemuže byt kratsi, akorat to vychazi na dorazy rejdu. Měl jsem kratsi, ale už mi nevyšel rejd. štouchačku bych mohl posunout dal od kostry, tim bych dostal menši uhel.
Mohl bys mi poslat, prosim, foto toho tveho předelaneho rizeni? Diky moc.
čau, Petr.

Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#138 Nový příspěvek od Standa »

Už jsem hledal nějakou fotku kde je vydět předělaný to řízení,ale všude to zakrejvá radlice a její mechanismus.Vyfotím a dám to sem.

ČÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

hujernovak210
Příspěvky: 24
Registrován: sob pro 26, 2009 5:59 pm

Re: TAHOUN II

#139 Nový příspěvek od hujernovak210 »

diky moc.

petr.

Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#140 Nový příspěvek od Standa »

Tak jsem něco nafotil,doufám,že to pomůže.
r6.JPG
r5.JPG
r4.JPG
r3.JPG
r2.JPG
r1.JPG
P1080555.JPG
ČÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

hujernovak210
Příspěvky: 24
Registrován: sob pro 26, 2009 5:59 pm

Re: TAHOUN II

#141 Nový příspěvek od hujernovak210 »

cau možna mi to děla ta dlouha a rovna paka toho pomocnaku, chtělo by to original paku z převodky řizeni z gazu, neviš kde bych ji mohl sehnat? jinak už to mam skoro stejne diky.

čus.

Tatraka
Příspěvky: 188
Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#142 Nový příspěvek od Tatraka »

Možná fotky trochu zkreslují. připadá mi ale, že má Standa zbytečně moc vysoko středový čep výkyvu přední nápravy. Výkyv potom zapříčiňuje velký vliv na řízení. pokud není reálnéstředový čep přiblížit nápravě tak by možná pomohlo posunout čep pomocné spojovačky co nejblíže středu středového čepu nápravy.
Osobně bych tuto problematiku řešil klasicky jako Zetor I UŘ. To je dlouhou podélnou spojovačkou na páku jednoho kola. Čím delší bude tato spojovačka tím menší bude ovlivnění řízení při výkyvu nápravy. Použití stávajícího posilovače by asi bylo možné s jeho otočením dozadu na pomocnou páku. Právě na ní či na protipáce by mohl být i první kulový čep podélné spojovačky.

Uživatelský avatar
Standa
Příspěvky: 231
Registrován: ned črc 08, 2007 12:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#143 Nový příspěvek od Standa »

Ale Standa s řízením problém nemá,funguje mu to podle jeho představ a ani při největším výkyvu mu to za nic netahá ani netrhá.Jediný co ho trápí je,že na něj teď v zimě fouká ten ošklivej studenej vzduch.

ČÁGOS!!!
Jednou měř,třikrát řež!
Loc: 50°17'38.348"N, 12°48'54.89"E

hujernovak210
Příspěvky: 24
Registrován: sob pro 26, 2009 5:59 pm

Re: TAHOUN II

#144 Nový příspěvek od hujernovak210 »

ahoj, ten problem s rizenim nema standa, problem s rizenim mam ja, Petr. Libilo se mi rizeni od Standy, tak jsem si ho chtel vyrobit stejne. Ale nefungovalo to. Pri vykyvu predni napravy se mi zkracovala a prodluzovala spojovaci tyc. Tim mi to vyhybalo cele rizeni a otacelo s volantem. Tak jsem chtel po Standovi fotky, jak to ma udelane on, protoze mu to funguje. Kdybys chtel videt me fotky, tak jsou na strance 9 - o stranku zpet. Myslim si, ze to dela ta rovna paka pomocnaku. Zrejme by to chtelo original paku z prevodky rizeni z gazu. Ale tu bohuzel nemam. Kdybys vedel o nejake, tak bych ju koupil. Nic jineho mne prozatim nenapada.

Tatraka
Příspěvky: 188
Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#145 Nový příspěvek od Tatraka »

Omlouvám se pánům za záměnu. Co jsem napsal platí v principu pro obě řešení. Myslím, že oba pánové mají určitou závislost řízení na výkyvu. Petře v samotné páce problém nehledej. Důležitější než páka je umístění jejího středu. Na páce je důležitý jen poloměr. Ten si snadno vyrobíš i na své páce. Podle fotek je vidět, že jsi velmi dobrý řemeslkník. Věřím, že i tento problém dříve či později zvládneš. Zkus se zamyslet nad řešením Zetor I. UŘ. Tam je výsledek skoro 100 %. Zkus si nejdříve vše schematicky prokreslit v krajních polohách. Je to daleko rychlejší než vyrábět metodou pokusu a omylu. Zdraví Láďa

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#146 Nový příspěvek od jirik610 »

hujernovak210 píše:ahoj, ten problem s rizenim nema standa, problem s rizenim mam ja, Petr. Libilo se mi rizeni od Standy, tak jsem si ho chtel vyrobit stejne. Ale nefungovalo to. Pri vykyvu predni napravy se mi zkracovala a prodluzovala spojovaci tyc. Tim mi to vyhybalo cele rizeni a otacelo s volantem. Tak jsem chtel po Standovi fotky, jak to ma udelane on, protoze mu to funguje. Kdybys chtel videt me fotky, tak jsou na strance 9 - o stranku zpet. Myslim si, ze to dela ta rovna paka pomocnaku. Zrejme by to chtelo original paku z prevodky rizeni z gazu. Ale tu bohuzel nemam. Kdybys vedel o nejake, tak bych ju koupil. Nic jineho mne prozatim nenapada.
.
nevím jestli mám pravdu ale ani tak nezáleží na délce té páky jako na vzdálenosti od spojo vací tyče myslím jak to máš od ní vysoko, protože pokud to máš daleko tak se ti vzdálenost mění víc to je jasny dá se spočítat je to v podstatě podobnost pravouhlejch trojuhelníků .....zkusim ti to načrtnout
vzdálenost x by se ti při výkuvu měla menit co nejmíň a samozrějme je lepší ta páka delší aby ti opisovala co nevětší kruh tím docílíš toho že se ti bede měnit vzdálenost x co nejmíň i pri stočení kol do rejdu ......cím větší kruh ta páka při řízení opisuje tím menší výseč používáš pro plnej rejd proto de ta páka jako by po ploší dráze na obvodu a nemění se pri řízení vzdálenost tak radikálně, juasny je to že čím je ta páka delší tím de to řízení tíž, při výkyvu se ti nesmí ta páka dostat nad nebo pod osu spojovací tyče to je na tom druhym obrázku pěkně vidět jak to má standa čím je větší délka přepony (c) tím míň se to ovlivňuje, samozrějme to souvisí i se vzdáleností kolmice (a) ta musí být kompromis , potom dosáhneš co nejmenšího možného ovlivňování rejdu výkyvem ...... nikdy to není "0%" ale dá se tomu výrazně přiblížit je to musím si to zvednout a vyměřovat si výkyv nejlíp v luftu a odpojit si řízení od toho domku a s tou pákou a potom teprve zkoušet
Přílohy
r5.JPG
r2.JPG
Naposledy upravil(a) jirik610 dne pon pro 28, 2009 12:51 am, celkem upraveno 1 x.

Tatraka
Příspěvky: 188
Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#147 Nový příspěvek od Tatraka »

Uvedený problém jsem hodil na papír. Podle mě bude řízení této konstrukce nalkápěním nápravy ovlivněno nejméně pokud bude kulový čep na páce řízení kývat co nejblíže středovému čepu nápravy.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#148 Nový příspěvek od jirik610 »

Tatraka píše:Uvedený problém jsem hodil na papír. Podle mě bude řízení této konstrukce nalkápěním nápravy ovlivněno nejméně pokud bude kulový čep na páce řízení kývat co nejblíže středovému čepu nápravy.
to jo ale bude ti nadcházet v rejdu musíš to mít tak aby to bylo za čepem kvůli tomu abys měl rezervu když máš kola v rejdu k ty tyčce ..... na ty straně 9 je vidět že to má daleko od roviny spojovačky a to je celej problém ...... pokud by měl ten kulák ty páky na rámu ,v ose souběžny se spojovačkou a v klidu ve vodo-rovině s pákou na kouli (otoč kola) tak nemá problém

hujernovak210
Příspěvky: 24
Registrován: sob pro 26, 2009 5:59 pm

Re: TAHOUN II

#149 Nový příspěvek od hujernovak210 »

jirik610 píše:
Tatraka píše:Uvedený problém jsem hodil na papír. Podle mě bude řízení této konstrukce nalkápěním nápravy ovlivněno nejméně pokud bude kulový čep na páce řízení kývat co nejblíže středovému čepu nápravy.
to jo ale bude ti nadcházet v rejdu musíš to mít tak aby to bylo za čepem kvůli tomu abys měl rezervu když máš kola v rejdu k ty tyčce ..... na ty straně 9 je vidět že to má daleko od roviny spojovačky a to je celej problém ...... pokud by měl ten kulák ty páky na rámu ,v ose souběžny se spojovačkou a v klidu ve vodo-rovině s pákou na kouli (otoč kola) tak nemá problém
jde mi stoho hlava kolem, budu muset pořadne zapřemyšlet,toto neni zrovna moje parketa ,ty uhli,stupně a td.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TAHOUN II

#150 Nový příspěvek od jirik610 »

hujernovak210 píše:
jirik610 píše:
Tatraka píše:Uvedený problém jsem hodil na papír. Podle mě bude řízení této konstrukce nalkápěním nápravy ovlivněno nejméně pokud bude kulový čep na páce řízení kývat co nejblíže středovému čepu nápravy.
to jo ale bude ti nadcházet v rejdu musíš to mít tak aby to bylo za čepem kvůli tomu abys měl rezervu když máš kola v rejdu k ty tyčce ..... na ty straně 9 je vidět že to má daleko od roviny spojovačky a to je celej problém ...... pokud by měl ten kulák ty páky na rámu ,v ose souběžny se spojovačkou a v klidu ve vodo-rovině s pákou na kouli (otoč kola) tak nemá problém
jde mi stoho hlava kolem, budu muset pořadne zapřemyšlet,toto neni zrovna moje parketa ,ty uhli,stupně a td.
namaluju a vložím počkej.......vloženo :" B"- domek votoče s pákou ,páka je dlouhá dost , "a"- kulovejj čep posuň blíž k náprave tak aby chodil rovnoběžně se spojovačkou ,to znamená to votočit navopak nebo pusunout tak jak to je směrem dozadu ,ale to asi bude vadit nápravě ne -takže votočit tak jako to má standa prostě vymenit stávající pozice , "c"- páka -délka dobrá potom ti to při výkyvu nebude opisovat takovej kruh a tak to se to nebude tolik rozhazovat..........tu páku musíš mít kolmo na tyč rízení pokud jsou kola v rovině a ta vzdálenost mezi spojovačkou a rídící tyčí by měla být stejná jako je tom táhle na otoči kola , ovšem jako když si to pře stavíš na plocho jinak by to mělo bejt kosek víš než ta spojovačka jakoby blíž k rámu
Přílohy
PC260252 [800x600].jpg

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“