šestikola

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14425
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: šestikola

#256 Nový příspěvek od Vladimír2 »

...když máš vzadu převod řetězem , tak by nemělo být tak složité doladit zadek s předkem...

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Příspěvky: 1909
Registrován: stř pro 29, 2010 1:28 pm
Bydliště: PJ

Re: šestikola

#257 Nový příspěvek od KOŠŤÁL »

Nebo tak.Ale dá jiný gumy a zas bude problem.

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#258 Nový příspěvek od Dřevák »

Jo máte oba pravdu, ideálně všechny kola stejný, v 16 se mi prostřední nevejdou do blatníků, 15 nemám, a čtrnáctky šípový gumy lze koupit, to je něco přes 1000 peněz za jednu a je jich tam šest, no to bude asi ten problém, proč tam ani po těch letech nejsou. Další věc je, že prostřední a přední náprava má disky s převrtanou roztečí na trabantí rozměr, jakýkoliv jiný disky bych zase musel převrtat a to čtyři. Nojo, původní konstrukce byla myšlená 6x6 stálý pohon, jenže to chlastalo a žralo gumy, takže přišla převodovka z Ara a vypínatelnej přední pohon, klesla spotřeba, gumy už tak neubývají, jenže už se to začalo v 6x6 hádat. No a teď jsem tomu nasadil korunu. Co chci tahat za nářadí? No, ze začátku brány, pak asi pluh, a potom všechno ostatní. Už uvažuju o Zetoru. Sice momentálně a jak se znám, ani v budoucnu na něj nemám. Takže mám naučit šestikolu orat? Je fakt, že Zetor kolemjdoucí turisti fotit nebudou, ale za to si nic nekoupím. Když už jsem původní konstrukci lesního tahače celkem vychytal, tak zase s tím chci orat. No mám to zapotřebí? :vztek:
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14425
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: šestikola

#259 Nový příspěvek od Vladimír2 »

...nechej šestikolku fotografům a začni znovu od začátku , už s tím , že bude orat , vláčet , atd...

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#260 Nový příspěvek od Dřevák »

Vladimír2 píše:...nechej šestikolku fotografům a začni znovu od začátku , už s tím , že bude orat , vláčet , atd...
taky mě to napadlo.... Zetor
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2400
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: šestikola

#261 Nový příspěvek od CBS »

Ahoj, pekne si to prestaval, odkedy som si prešiel naposledy tvoje vlákno 8) na bránenie nemusíš robiť žiadne veľké úpravy, ale budeš bojovať s malým rajdom a úvrate budeš mať dosť udlávené od 3 náprav. Ak chceš časom orať, budeš mať problém zrejme aj s výhľadom dozadu a dosť vysokou spotrebou.

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#262 Nový příspěvek od Dřevák »

šípy mám, vyjedu kde co, ale moc neutáhnu, zadní řetěz to prostě nedává a trhá se. To se dalo čekat. Musí tam být, protože převodovka má výstup výš než střed nápravy. Ale napadlo mě, existují nápravy co mají v kolech převody a tak jsou mnohem výš. V3S, T 805 atd. Pokud bych ji tam dal, tak by to mohlo vyjít k výstupu převodovky. Vysoustružit mezikus na spojení a bylo by to. Nebo mám kdesi takovej asi třicet čísel dlouhej kardánek s dvěma křížovejma kloubama. Musel bych pochopitelně překopat celej zadek, nápravu dát natvrdo, taky by byla široká a musela by se zúžit, jiný blatníky, bylo by toho spousta, ale pak by to konečně už byl traktor a ne terénní skoroauto. A mít ta náprava uzávěrku, no, to by bylo, co vy na to?
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#263 Nový příspěvek od Dřevák »

Plán B. Vzhledem k tomu, že potřebnou nápravu nemám a vzdal bych se odpružení zadku, tak mě napadlo vyndat stávající zadní nápravu, zahodit listový pero a dát ji natvrdo do rámu natočenou nahoru k vývodu převodovky a spojit to krátkým kardánkem s dvěma klouby. Byl by tam jeden úhel, to by ty dva klouby dali. Takže bych nemusel nic shánět. Nebude to pérovat, možná si překousnu jazyk, bude se to asi o trochu víc křížit, ale zbavím se toho debilního řetězu. Momentálně potřebuju používat traktor jako traktor a ne jako tahač na lesní cesty.
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2755
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: šestikola

#264 Nový příspěvek od Killer Koly »

a co doladit prevod te zadni napravy? pokud je moc rychla, tak dej vetsi sekundarni retezove kolo (teda jestli chapu dobre, ze je hnana retezem a je moc rychla).
jinak ti drzim palce, je to dost originalni konstrukce
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#265 Nový příspěvek od Dřevák »

jo, rychlá je, jenže od tý doby co jsou na ní šípy tak ten řetěz nestíhá. Chci se ho nadobro zbavit. I když jsem měl 6x6 stálej, všechny kola stejný, tak bez zadku jsem jel, ale nic neutáhl. Prostě zadek je základ, ostatní je na výpomoc. Proto přední řetězy jsou původní a bez problémů, ale zadek to nedává.Mám všude spoustu potrhanejch řetězů. Když řetěz nahradím kardanem, tak bude pokoj. Jenže za náprava je z auta, takže se časem rozskočí diferák, nebo prdne polooosa. Nemá někdo nápravu z náklaďáku z uzávěrkou?
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2755
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: šestikola

#266 Nový příspěvek od Killer Koly »

Dřevák píše: Když řetěz nahradím kardanem, tak bude pokoj.
neznam uplne do detailu tvoji konstrukci, ale spis si myslim, ze to bude jeste horsi. jeste vic se ti totiz zrychli vstup do diferencialu a ty ho naopak potrebujes zpomalit. proto bych dal vetsi sekundarni retezove kolo na tom prevodu retezem. nekdo tady na foru (bohuzel nevim kdo) ma takto vyreseny traktor. predni naprava aro, zadni asi V3S a jelikoz by byla moc rychla, je tam zpomaleni prave retezovym prevodem (mozna ozubenymi koly, uz si to presne nepamatuju, ale je tam jedna pridavna prevodovka)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Příspěvky: 1909
Registrován: stř pro 29, 2010 1:28 pm
Bydliště: PJ

Re: šestikola

#267 Nový příspěvek od KOŠŤÁL »

Myslím,že už jsem to tu napsal,ale šel bych cestou úplný přestvby.Tohle lepení ztrácí smysl a jen to vede k poruchovosti,máš to zbytečně složitý.Komponenty máš,udělej z nich osvědčenou konstrukci a budeš mít pokoj.

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#268 Nový příspěvek od Dřevák »

Killer Koly:
převod řetězem je 1:1. Kardan bude to samý. Zrychlit předek můžu výměnou koleček na předku a prostředku. Neřeším poměr mezi nápravama ale to, že na zadku ten řetěz prostě nevydrží.
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3460
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: šestikola

#269 Nový příspěvek od harijaro »

chcelo by to nejaký traktor nie hybrid zložený z desať prevodoviek sto kolečiek a neviem kolko metrov reťazí aby traktor viac pomáhal tebe ako ti jemu. nehovorím že sa mi na mojom ešte nič neposralo ale pomer porúch a odpracovaných hodín je u mňa isto lepší. toť môj názor

Uživatelský avatar
Dřevák
Příspěvky: 182
Registrován: úte říj 21, 2008 11:27 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: šestikola

#270 Nový příspěvek od Dřevák »

Dobrá, omlouvám se. že jsem šel jinou cestou než jsou ověřený konstrukce. Už víte, že to není ono, takže mě nebudete napodobovat. Buďte rádi. Ale k věci, traktor celej život má slabý místo a to je spojení zadní převodovky a zadní nápravy. První verze, řetězová propojka praskala. Pak byla potíž, že arácká převodovka je moc velká, s tou velikostí se v konstrukcí rámu nepočítalo. Řetěz není řešení. Potřebuju pevný odolný propojení. To můžu zrealizovat za týden dva, když začnu znova osvědčenou konstrukci, tak to mám na dva roky.
Můžete stokrát tvrdit, že to nepůjde, ale dokud to nezkusíte, bude to jen pouhý tvrzení

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“